III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27048
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rozumiem, że to pytanie retoryczne? M2 miała być budowana "żeby STP nei była potrzebna", na Bródnie powstała podziemna hala przeglądów, a na końcu i tak im zbudowano tę STP (częściowo) w Ożarowie.
Prezes Lejk jak zwykle rozegrał sprawę mistrzowsko.
Prezes Lejk jak zwykle rozegrał sprawę mistrzowsko.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4475
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Żeby jeszcze budowano na Morach tylko elektrowozownię, ale nie.
Na STP Mory znajdą się też takie obiekty jak Warsztat Lokomotyw Spalinowych, Lokomotywownia, Hala taboru specjalnego, budynek administracyjny, hala napraw taboru metra, budynek zakładowej służby ratowniczej czy hala warsztatów slużby infrastruktury.
Bo mając aż całe dwie linie nie można trzymać choćby drezyn, naprawiać składów i mieć pracowników biurowych tylko na jednym STP. Ja już nie mówię o tym że sam dział utrzymania który będzie miał na Morach swój osobny budynek to około 100 etatów w tym elektrycy, hydraulicy, budowlańcy...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27048
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No budynek administracyjny jest i na tramwajowym R5, rzecz w tym, czy zawiera tylko obsługę STP czy zdublowane jakieś komórki centralne...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie od dziś wiadomo, że na metro pieniądze zawsze się znajdują bez względu na wszystko. Najlepszym przykładem pandemia, która uśmierciła nocne kursy 9 i takt 20/40 w NŚ autobusowych linii nocnych, a nocne metro pozostało niemal nietknięte.Glonojad pisze:Rozumiem, że to pytanie retoryczne? M2 miała być budowana "żeby STP nei była potrzebna", na Bródnie powstała podziemna hala przeglądów, a na końcu i tak im zbudowano tę STP (częściowo) w Ożarowie.
Prezes Lejk jak zwykle rozegrał sprawę mistrzowsko.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Po co im lokomotywy spalinowe na STP Mory, przecież oni tam nie mają nawet bocznicy ? Mają tory tuż za płotem, ale nie podłączone do STP, to też kolejny absurd. Do jeżdżenia po samym terenie to chyba im za wiele nie potrzeba ?
Chyba to jest na zasadzie, że nikt się za bardzo na tym nie zna, czy na pewno tyle wszystkiego im potrzeba, więc nikt nie zapyta, tylko wszystko akceptują w ciemno w wariancie maksymalnym.
Chyba to jest na zasadzie, że nikt się za bardzo na tym nie zna, czy na pewno tyle wszystkiego im potrzeba, więc nikt nie zapyta, tylko wszystko akceptują w ciemno w wariancie maksymalnym.
-
- Posty: 4475
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na STP Kabaty oprócz budynku administracyjnego, pomieszczenia biurowe są także w budynku elektrowozowni oraz w hali warsztatów slużby infrastruktury. Zakładam że tę garstkę pomieszczeń do obsługi samego STP dałoby się analogiczne upchać na Morach zamiast budować do tego oddzielny budynek.
Na Kabatach manewrówki służą głównie do przetoku składów na myjnię która jest nie wiedzieć czemu w oddzielnym budynkumb112 pisze: ↑29 kwie 2025, 16:29Po co im lokomotywy spalinowe na STP Mory, przecież oni tam nie mają nawet bocznicy ? Mają tory tuż za płotem, ale nie podłączone do STP, to też kolejny absurd. Do jeżdżenia po samym terenie to chyba im za wiele nie potrzeba ?
Chyba to jest na zasadzie, że nikt się za bardzo na tym nie zna, czy na pewno tyle wszystkiego im potrzeba, więc nikt nie zapyta, tylko wszystko akceptują w ciemno w wariancie maksymalnym.
-
- Posty: 6020
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Oraz przeciągania nowych składów z punktu zdawczo-odbiorczego na Wyczółkach do bazy. Sam widziałem. Może w ten sposób będą ciągnięte nowe składy na STP Mory. Utrzymanie bocznicy kosztuje, a dwóch bocznic bocznic razy 2.
miłośnik 13N
-
- Posty: 4475
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No w zasadzie to też zależy..Rosyjskie wagony na P5 do Mińska były wiezione na lawetach transportem drogowym
Z tego co wiem to tor do bocznicy będzie, ale metro nie zamówiło bocznicy u PLKi, więc nie będzie połączenia z siecią kolejową.
-
- Posty: 6020
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Pisałem o nowych składach, które przyjechały na własnych kołach, jako eksponaty zimne, w osłonie wagonów z hamulcami-takie przepisy. Na ileś wagonów zimnych musi być wagon osłonowy z działającymi hamulcami. Na P5 do Mińska jechały prawdopodobnie wagony, wtedy transport drogowy jest szybszy i tańszy.Autobus Czerwon pisze: ↑29 kwie 2025, 20:55No w zasadzie to też zależy..Rosyjskie wagony na P5 do Mińska były wiezione na lawetach transportem drogowym
miłośnik 13N
Przerobi się na bocznicę do M5Flash8222 pisze:Z tego co wiem to tor do bocznicy będzie, ale metro nie zamówiło bocznicy u PLKi, więc nie będzie połączenia z siecią kolejową.


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka