O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 wrz 2025, 21:20

Bastian pisze:
17 wrz 2025, 18:48
ashir pisze:
17 wrz 2025, 17:45
Od 14 grudnia ma być 8xKraków, 6xPoznań, 3xGdynia, 1xPraga/Wiedeń to rzeczywiście wtedy może być wyzwanie, ale teraz? W ogóle, gdzie będzie miał zaplecze RegioJet w Polsce?
Moim zdaniem łatwiej o zastępstwo przy większej liczbie kursów.
Oczywiście, ale założenia są takie, że mają się uczyć na żywym organizmie, więc załogi raczej będzie więcej niż mniej i mówimy właśnie o sytuacji awaryjnej typu problem z taborem/pracownikiem. Kluczowy w sumie jest maszynista i może kierownik pociągu (o ile jego obowiązków nie może przejąć konduktor - czasem jako konduktor jeździ kierownik). W sytuacji awaryjnej wcale nie musi być 4 konduktorów (+ kierownik) na pokładzie pociągu składającego się z 8 wagonów czy nawet 2 baristów. PKP Intercity też się zdarza, że Wars jest nieczynny z powodu braku obsługi gastronomicznej.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2025, 7:39

ashir pisze:
Łukasz pisze:
16 wrz 2025, 9:46
Nie widzę tego pendolino do Zakopanego w rozkładach :/ Już chyba powinni go umieścić :)
Już jest, po prostu pojedzie zamiast EIC Tatry. Rozkład będzie identyczny. ;-)
Wybrane miejsce nie jest dostępne w tej ofercie :)
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 wrz 2025, 7:43

Łukasz pisze:
18 wrz 2025, 7:39
ashir pisze:Już jest, po prostu pojedzie zamiast EIC Tatry. Rozkład będzie identyczny. ;-)
Wybrane miejsce nie jest dostępne w tej ofercie :)
Nie uruchomiono jeszcze sprzedaży biletów. Pewnie stanie się to w okolicach konferencji prasowej PKP Intercity i Ministerstwa Infrastruktury. :-)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2025, 10:22

ashir pisze:
Łukasz pisze:
18 wrz 2025, 7:39
Wybrane miejsce nie jest dostępne w tej ofercie :)
Nie uruchomiono jeszcze sprzedaży biletów. Pewnie stanie się to w okolicach konferencji prasowej PKP Intercity i Ministerstwa Infrastruktury. :-)
Całość poszła w 5 minut albo mniej :)
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 wrz 2025, 10:43

Chyba w mniej niż minutę. :/

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2025, 10:45

ashir pisze:Chyba w mniej niż minutę. :/
Na powrót były jeszcze pojedyncze o 10:08

Ciekawe, czy policja obstawi wszystkie przejazdy, żeby nie zamknęli linii, czy się wtoczy na górę - no i w końcu czy nie pojedzie zastępczy skład wagonowy :)

Drugiej jednostki nie dołączą, bo pewnie i tak sie nie zmieści. Zresztą ostatnie 3508 skończyło za Modlinem kompletnym padnięciem obu jednostek i opóźnieniem 170 minut, więc pewnie nie będą zbyt szybko kombinować.
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 wrz 2025, 11:00

Nawet dla osób na wózku od razu się sprzedały... Może jakby RegioJet sprzedawał bilety po 1 zł na pierwszy kurs to też by pojechał dzisiaj pełny. #-o

kajo
Posty: 2849
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 wrz 2025, 23:49

ashir pisze:
17 wrz 2025, 17:45
kajo pisze:
17 wrz 2025, 16:29


No nie wiem. Pytanie czy mają już wystarczająco ludzi? Czy jak maszynista zaśpi to jest zastępstwo itd.
Do 1 pary Warszawa - Kraków miałoby im brakować ludzi? Od 14 grudnia ma być 8xKraków, 6xPoznań, 3xGdynia, 1xPraga/Wiedeń to rzeczywiście wtedy może być wyzwanie, ale teraz? W ogóle, gdzie będzie miał zaplecze RegioJet w Polsce?
Problemów może być cała masa. Otwierałem nowe salony jako spec od spraw beznadziejnych i wszędzie jest jakiś inny syf. Jakiś nowy oleje temat przyjścia. Drukarka nie zadziała, systemy się nie połączą itd. Otwieranie nowego oddziału to zawsze rollercoster. Samo szkolenie ludzi na żywym organizmie to koszmar. A jak jeszcze masz multum ludzi do obsługi to katastrofa.

A tak, spokojnie się zadomowią, wyszkolą kogo trzeba i można promować się dalej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 wrz 2025, 17:26

Będzie drugi kurs pendolino do Zakopanego
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 wrz 2025, 17:37

Łukasz pisze:
20 wrz 2025, 17:26
Będzie drugi kurs pendolino do Zakopanego
Wiem, chryja się zrobiła i minister "dał" drugą jednostkę ED250. Ciekawe czy na CMK da radę pojechać w podwójnej obsadzie bez przygód. Od Krakowa mają jechać osobno. :-)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 wrz 2025, 17:51

ashir pisze:
Łukasz pisze:
20 wrz 2025, 17:26
Będzie drugi kurs pendolino do Zakopanego
Wiem, chryja się zrobiła i minister "dał" drugą jednostkę ED250. Ciekawe czy na CMK da radę pojechać w podwójnej obsadzie bez przygód. Od Krakowa mają jechać osobno. :-)
Na CMK to zwykle nie było problemów, o ile 5308 od Gdańska do W-wy potrafił zarobić +50, to potem już ogarniał. Ciekawe czy mechanik od W-wy i czy w razie czego od W-wy pojadą osobno.

A z powrotem w dół już będą razem wracać :)?
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 wrz 2025, 17:55

Wątpię, ciekawe jak pójdzie rozłączanie/złączanie w Krakowie. :twisted: Swoją drogą ciekawe czy w drugiej jednostce zablokują jedynkę? Bo w pierwszej to z góry było wiadome, że jest przeznaczona dla VIPów.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 wrz 2025, 18:00

ashir pisze:Wątpię, ciekawe jak pójdzie rozłączanie/złączanie w Krakowie. :twisted:
Rozłączyć to się uda, na łączenie bym nie liczył, raczej jakieś 3102 obstawiam czy coś takiego.
ŁK

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 wrz 2025, 18:07

Gdyby tylko była przepustowość to najlepiej byłoby uruchomić EIP Tatry Bis na całej trasie, ale jej raczej nie ma. Chociaż jak nad całą akcją patronat objął minister to i może cud się wydarzy. Pewnie gdzieś przy okazji pojedzie skład zastępczy, ale co tam. ;-)

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 wrz 2025, 18:55

ashir pisze:Gdyby tylko była przepustowość to najlepiej byłoby uruchomić EIP Tatry Bis na całej trasie, ale jej raczej nie ma. Chociaż jak nad całą akcją patronat objął minister to i może cud się wydarzy. Pewnie gdzieś przy okazji pojedzie skład zastępczy, ale co tam. ;-)
A Wrocław do kiedy nie jeździ?
ŁK

ODPOWIEDZ