Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2826
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
Kontakt:

Post autor: Colony » 10 paź 2025, 12:54

Może jestem staroświecki ale parkowanie na poboczu bez cienia socjalu i z toitoiem na trawniku kojarzy się z prowizorką a nie poważnym krańcem dla dużych dowozówek.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1227
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 10 paź 2025, 13:27

Na Natolinie Płn. tak jest i jak widać nie ma szans na poprawę. Była elegancka pętla z zapleczem, ale ze względów politycznych zrobiono bazar dla radnego.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 paź 2025, 13:48

Colony pisze:
10 paź 2025, 12:54
Może jestem staroświecki ale parkowanie na poboczu bez cienia socjalu i z toitoiem na trawniku kojarzy się z prowizorką a nie poważnym krańcem dla dużych dowozówek.
Jeśli wejdzie w życie zapowiadany nakaz zapewnienia dostępu do ekspedycji dla każdego kierowcy, to nie zdziwiłbym się gdyby 228, nowa linia przez Logarytmiczną i 308 (jeśli zostanie), będą przekierowane na Wilanowską najpewniej przez al. Niepodległości. Nie jest to możliwe jedynie w przypadku 218, które drugi swój kraniec... ma właśnie na Wilanowskiej. No niemniej, spełnia to warunek jednego krańca z ekspedycją.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2826
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
Kontakt:

Post autor: Colony » 10 paź 2025, 14:09

No tak, bo tak naprawdę jedyną sensowną opcją alternatywną byłaby budowa normalnej pętli na skwerze Zimińskiej, ale już widzę jak miasto byłoby gotowe likwidować zieleń w tym celu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Yelonker
Posty: 841
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 10 paź 2025, 15:53

Colony pisze:
10 paź 2025, 14:09
No tak, bo tak naprawdę jedyną sensowną opcją alternatywną byłaby budowa normalnej pętli na skwerze Zimińskiej, ale już widzę jak miasto byłoby gotowe likwidować zieleń w tym celu.
Tak naprawdę jedyne miejsce, gdzie mogłaby taka pętla powstać bez likwidacji ogródków działkowych (chociaż też nie jestem pewien, czy przystanek tramwajowy Metro Wierzbno w stronę Puławskiej nie byłby za krótki, żeby bez likwidacji ogródków wbić tam wlot lub wylot, a w innych konfiguracjach pętla byłaby zbyt mała). Tym niemniej taka inwestycja miałaby sens tylko ze skierowaniem tam też 130, dla pozostałych trzech linii korzystniej i przede wsystkim taniej by było zrobić przedłużoną zatokę dla pętli ulicznej w rejonie Królikarni.

wincenty
Posty: 1811
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 10 paź 2025, 16:16

Ja bym widział 265 jako zapchaj dziurę, gdzie autobusów nie ma...
Z metra Wierzbno przez Woronicza, Samochodową, Domaniewską, Logarytmiczną, Cybernetyki, Postępu na Bokserską.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 paź 2025, 16:22

michael112 pisze:
10 paź 2025, 13:48
Nie jest to możliwe jedynie w przypadku 218, które drugi swój kraniec... ma właśnie na Wilanowskiej.
Dlaczego nie jest to możliwe?
#196 #208

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 paź 2025, 16:38

Nie wiem dlaczego nie może być żadnej opcji pośredniej pomiędzy super budowaną od zera pętlą za parę milionów z ekspedycją i z wycinaniem zieleni a postojem byle gdzie i przenośnym kiblem w krzakach.
Przecież można zrobić oficjalny, docelowy postój na jednym pasie Puławskiej na południe od Woronicza (trzy pasy wydają się tu przesadą) i postawić budynek socjalny w parku.

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 paź 2025, 17:23

Z drugiej strony dla takiego 207 i 228 powinno być zaplecze socjalne w UD Ursus. Kraniec przy samym urzędzie dzielnicy. Miasto powinno korzystać w takiej sytuacji, że ma w niektórych miejscach swoje obiekty. Pewnym problemem byłyby godziny funkcjonowania urzędu, ale w dzisiejszych czasach chyba można zapewnić dostęp na kartę. Z pewnością tańsze rozwiązanie niż budowa nowej ekspedycji. Podobne rozwiązanie powinno być stosowane dla 149, 714, 719 i 729 w UD Bemowo, choć tu jak metro wydłużą to problem zniknie.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 paź 2025, 17:45

Mogą wynająć pawilon w metrze i będzie ekspedycja na Wierzbnie. Nie wiem, czy nie patrzyłem, że się aby nie zwolnił ostatnio.
ŁK

michael112
Posty: 3143
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 paź 2025, 17:55

mb112 pisze:
10 paź 2025, 16:38
Nie wiem dlaczego nie może być żadnej opcji pośredniej pomiędzy super budowaną od zera pętlą za parę milionów z ekspedycją i z wycinaniem zieleni a postojem byle gdzie i przenośnym kiblem w krzakach.
Przecież można zrobić oficjalny, docelowy postój na jednym pasie Puławskiej na południe od Woronicza (trzy pasy wydają się tu przesadą) i postawić budynek socjalny w parku.
No ogólnie te koncepcje dałyby pasażerom możliwość dojazdu do Puławskiej (przystanek Królikarnia) w obie strony, jeśli dobrze was rozumiem.

ITS A 218
Posty: 1143
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 11 paź 2025, 8:22

"Co z autobusem przez Logarytmiczną?
Wracamy do was z tematem nowego autobusu przez Logarytmiczną.
Jeśli chodzi o sam autobus, to ZTM jest w gotowy uruchomić go w krótkim terminie, ale utrudnia to infrastruktura. Konkretnie - wyniesione przejście dla pieszych po jednej stronie wiaduktu przy Cybernetyki, oraz auta parkujące po drugiej stronie na jezdni i chodniku, które mogą utrudnić przejazd autobusowi.

Obie kwestie trzeba rozwiązać twardą przebudową, a co za tym idzie projektem budowlanym. ZDM już nad nim pracuje, a potem sprawa przejdzie do realizacji w terenie w ramach bieżących działań remontowych.
Wracając do kwestii trasy autobusu. Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, ale z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że analizy wskazują następująco:

- będzie to linia dzienna, 7 dni w tygodniu,

- nie ma pewności czy zakończy bieg na pętli Bokserska, czy dalej,

- jednym z krańców ma być stacja metra,

- linia zapewni też obsługę ulicy Cybernetyki,

- raczej nie będzie to przedłużenie linii 308.

Podsumowując jeszcze chwilkę trzeba będzie poczekać, ale wszystkie prace zbliżające nas do celu już trwają." (Lepszy Służewiec, Facebook)
MZA R-4 "STALOWA"
#8505

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 paź 2025, 20:44

Przy okazji, na miesiąc zostaje zamknięty wlot z Konstruktorskiej na Wołoską. 136 i N34 przez Domaniewska i Postępu.
ŁK

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 11540
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 paź 2025, 14:15

pawcio pisze:
08 paź 2025, 16:37
130 nie ma prawa pojechać dokądkolwiek przez korki na Idzikowskiego. Każda linia tam nie może pełnić innej funkcji niż socjalna kreska na mapie.
Racja. Nie zmienia to faktu, że 228 w obecnej formie ma solidne wady, które uniemożliwiają mu skuteczne odciążenie duetu 189/401. Jednym z głównych powodów jest brak styku z WKD i dobrego powiązania z linią pruszkowsko/sochaczewską.
Yelonker pisze:
08 paź 2025, 17:27
Kleszczu pisze:
08 paź 2025, 15:17

Nie do końca. 228, zresztą o wycofanie jest lokalny raban, sprawdzało się na dotychczasowej trasie. Można ew. pomyśleć nad wydłużeniem do 17 Stycznia, czy w głąb południowego Służewca przez Cybernetyki.
Lokalny raban... właściwie o co? Przecież zawracanie na Sasanki zajmowało więcej czasu, niż by to było opłacalne na przesiadkę, a przy Leżajskiej nie ma istotnych celów podróży. Faktycznie, wysoce niezadowalającym jest fakt, że nie ma przystanku w kierunku Wierzbna ani przy Novotelu, ani przy PKP, tym bardziej, że o ile w przypadku PKP wymaga to zmian w konstrukcji wiaduktu, to dorobienie przystanku Novotel 03 powinno zająć tylko parę minut - ale poza biurowcami przy ogryzku 1 Sierpnia trudno powiedzieć, żeby ktokolwiek na tym stracił.
Raban jest o odcięcie połączenia 1 Sierpnia z rejonem KOR, ale ogólnie uważam iż tego typu głosy są nieracjonalne :-s
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 paź 2025, 20:55

Kleszczu pisze:
13 paź 2025, 14:15
Raban jest o odcięcie połączenia 1 Sierpnia z rejonem KOR, ale ogólnie uważam iż tego typu głosy są nieracjonalne :-s
Przecież 228 nie dojeżdżało do KOR/17 Stycznia ! A nawet do Sasanki to komu by się chciało jechać, stać i czekać na zawrotkę na skrzyżowaniu i jeszcze potem ganiać przez całe skrzyżowanie, tam mało kto jeździł, pewnie jakieś pojedyncze osoby, to już prościej było się przesiąść przy Novotelu w 154/175/188 (inna sprawa że teraz można tylko w 154).

ODPOWIEDZ