Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 paź 2025, 15:23

Teraz jeden slot zajmuje 8 minut minus zejście się koordynacji wymuszone przez Muranowskiej. Jeżeli z rozkładowych 6 minut postoju opóźnienia robią cztery, to zamiast jednej operacji w cztery minuty musisz wykonać dwie. A czasami wcisnąć między nie 14.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9328
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 paź 2025, 15:25

ZielonyJamnik pisze:
13 paź 2025, 11:51
pawcio pisze:
13 paź 2025, 11:24
No właśnie nie bardzo, bo tam postoje krótkie, ze zmianą czoła i ograniczoną przepustowością samego systemu.
Czyli ZTM w pigułce? Zróbmy torowisko za miliony, ale na krańcu zaoszczędźmy. W sumie, ciekawe ile drożej by wyszło przedłużenie z klasyczną pętlą niż skomplikowany węzeł
To ZTM budował tramwaj do Wilanowa?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 paź 2025, 16:08

Przecież decyzje o zakresie inwestycji skutkujące wykupami gruntów za grube miliony złotych podejmuje się kilka szczebli wyżej. Ani Dyrektor ZTMu, ani prezes TW nie mają tu głosu decydującego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 paź 2025, 16:17

pawcio pisze:Teraz jeden slot zajmuje 8 minut minus zejście się koordynacji wymuszone przez Muranowskiej. Jeżeli z rozkładowych 6 minut postoju opóźnienia robią cztery, to zamiast jednej operacji w cztery minuty musisz wykonać dwie. A czasami wcisnąć między nie 14.
Nie do końca, bo od wyjazdu do przyjazdu ze Stegien mam powiedzmy 8 plus 16 plus 8 minut, co pozwala zbić do 16 minut opóźnienia na postoju na Stegnach i do 32 minut na całej operacji, jak zrezygnować z przejazdu na Stegny i powrotem. Wymaga 4 dodatków. Da się to spokojnie zasymulować imo, ale nvm.
ŁK

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 paź 2025, 20:05

Nie wiem czy tylko ja mam wrażenie że na Stegnach zostało za dużo autobusów mimo otwarcia tramwaju ? 172 i 187 na końcówce trasy pusto ostatnio, chyba że tak trafiłem akurat. Ja rozumiem że 185 i 189 może sobie na Św. Bonifacego zostać, bo obsługują trochę inne kierunki niż tramwaj, ale po co im jeszcze 148, 172 i 187 ?

A, i jeszcze, kto to wymyślił, że na Sobieskiego są teraz pojedyncze przystanki ? Nie miała być częściowo jazda po torowisku tak w ogóle ?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 paź 2025, 21:01

pawcio pisze:
13 paź 2025, 16:08
Przecież decyzje o zakresie inwestycji skutkujące wykupami gruntów za grube miliony złotych podejmuje się kilka szczebli wyżej. Ani Dyrektor ZTMu, ani prezes TW nie mają tu głosu decydującego.
ZTM, ZDM czy ktokolwiek inny, miałem na myśli spółkę miejską. Może lepsze by jednak rzeczywiście było określenie "Warszawa w pigułce"
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2201
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 paź 2025, 21:23

mb112 pisze:
13 paź 2025, 20:05
Nie wiem czy tylko ja mam wrażenie że na Stegnach zostało za dużo autobusów mimo otwarcia tramwaju ? 172 i 187 na końcówce trasy pusto ostatnio, chyba że tak trafiłem akurat. Ja rozumiem że 185 i 189 może sobie na Św. Bonifacego zostać, bo obsługują trochę inne kierunki niż tramwaj, ale po co im jeszcze 148, 172 i 187 ?

A, i jeszcze, kto to wymyślił, że na Sobieskiego są teraz pojedyncze przystanki ? Nie miała być częściowo jazda po torowisku tak w ogóle ?
148 to byłem pewny że pojedzie prosto (tzn. zostanie na objeździe). Na tym uchu tylko się męczy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 paź 2025, 8:09

148 albo powinno jeździć prosto (jeśli stawiamy na tranzyt), albo przez Powsińską (przesiadki E->S na rodzie Nehru małe nie są). Sobieskiego jest najbardziej bezsensownym wariantem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 paź 2025, 9:12

W relacji Bonifacego-Powsińska mogło by zastąpić 187. Sikorskiego ma na Most Siekierkowski 402 a na Ursynów 503

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 14 paź 2025, 9:50

mb112 pisze:
13 paź 2025, 20:05
A, i jeszcze, kto to wymyślił, że na Sobieskiego są teraz pojedyncze przystanki ? Nie miała być częściowo jazda po torowisku tak w ogóle ?
Po torowisku tylko przy Kostrzewskiego. Zostawienie 116, 148, 172 (w szczycie jeszcze E-2!) na pojedynczych przystankach (i tak już będzie, bo tam się nic nie zmieni) to niestety absurd. Nie dość, że takie 148 traci minuty na przejazd przez tysiąc świateł na Stegnach, to potem jak jeszcze wsiądzie za 116/172 to odstaje przed przystankiem, bo nie da się wjechać. Tak się kończy planowanie inwestycji bez zatwierdzenia układu komunikacyjnego (tutaj konsultacje niczego nie zmieniły, bo te linie i tak miały zostać).

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 paź 2025, 10:15

To po co zrobiono śluzy, jak nie będą tam wjeżdżały autobusy? #-o

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 14 paź 2025, 10:18

Będą wjeżdżać, ale nie na odcinku Bonifacego - Witosa (tam jest zielone torowisko).

ashir
Posty: 19621
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 paź 2025, 10:25

A wiadomo kiedy?

Leitner98
Posty: 154
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 14 paź 2025, 10:36

W jednym z ostatnich artykułów Wyborczej pisali coś o listopadzie (tym najbliższym :P )

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 14 paź 2025, 20:04

pawcio pisze:
14 paź 2025, 8:09
148 albo powinno jeździć prosto (jeśli stawiamy na tranzyt), albo przez Powsińską (przesiadki E->S na rodzie Nehru małe nie są). Sobieskiego jest najbardziej bezsensownym wariantem.
Przez Powsińską koło Best Mall? To będzie w szczycie dużo dłużej niż Sobieskiego. Jeżdzę codziennie samochodem, od ronda do Bonifacego w szczycie ponad 10 minut.

ODPOWIEDZ