[Poznań] Tramwaje
Moderator: JacekM
MPK kupiło, a w mediach kałszkwał, bo "stare" (no i wiadomo - niemieckie).
W T-P rozprawili się z podawanymi (w tym w mediach ogólnopolskich) tezami:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85719.html
W T-P rozprawili się z podawanymi (w tym w mediach ogólnopolskich) tezami:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85719.html
Osowski postanowił wskoczyć na poznańskiego konia i zadał ważkie pytanie: czemu Warszawa nie kupuje używańców?
W ostatnim tekście standardowa, kłamliwa odpowiedź tramwajarzy. Aczkolwiek nie mam złudzeń, że z powodu dumy (a od kilku lat: unikania hejtu prawicy) zakup używanych pojazdów w Warszawie jest niemożliwy. Zdecydowanie brakuje tego wątku w artykule, którego autor w tytule pyta o przyczyny, po czym zadowala się jednym (!) akapitem odpowiedzi na to pytanie.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.3-L.1.zw
W ostatnim tekście standardowa, kłamliwa odpowiedź tramwajarzy. Aczkolwiek nie mam złudzeń, że z powodu dumy (a od kilku lat: unikania hejtu prawicy) zakup używanych pojazdów w Warszawie jest niemożliwy. Zdecydowanie brakuje tego wątku w artykule, którego autor w tytule pyta o przyczyny, po czym zadowala się jednym (!) akapitem odpowiedzi na to pytanie.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... B.3-L.1.zw
Na konia wskakuje kolejny gracz, czyli chętni mogą posłuchać jak autor branżowego podcastu rozmawia z doktorem poznańskiej polibudy o tych wagonach oraz (to chyba największa wartość dodana) o perspektywie taborowej dla innych, zwłaszcza mniejszych, polskich miast:
https://www.wezelprzesiadkowy.pl/181-uz ... -poznania/
https://www.wezelprzesiadkowy.pl/181-uz ... -poznania/
Oczko odlepiło się nowym poznańskim Gammom, więc wycofali je z ruchu:
https://epoznan.pl/news-news-163827-mpk ... ecia_bledu- MPK Poznań odebrało dotąd 6 wagonów Moderus Gamma LF 04 AC BD. W dwóch z nich stwierdzono problemy komunikacji między niektórymi urządzeniami zabudowanymi w wagonie, w wyniku czego zdarzały się błędy w sterowaniu
- Krzysztof_J
- Posty: 610
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Dawny warszawski wagon 13N nr 115 ma szansę zostać uratowany: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 87377.html
Prototypowy wagon 118N trafił w ręce miłośników (KMPS): https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 87428.html
Prototypowy wagon 118N trafił w ręce miłośników (KMPS): https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 87428.html
Poznań ma swój sezon remontowy.
Obecnie remontują m.in. część skrzyżowania Hetmańska/Głogowska. Od północy (od strony centrum) dojeżdża tam linia 11.
Co ciekawe dojazd do przystanku wsiad/wysiad... jest przez nakładkę. Tramwaj (z dworca) przejeżdża przez nakładkę z pasażerami. U nas byłoby to możliwe?
https://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/k ... 8-czerwca/
Niestety nie mogę znaleźć fot z ruchu w ogólnodostępnych zasobach internetu...
Obecnie remontują m.in. część skrzyżowania Hetmańska/Głogowska. Od północy (od strony centrum) dojeżdża tam linia 11.
Co ciekawe dojazd do przystanku wsiad/wysiad... jest przez nakładkę. Tramwaj (z dworca) przejeżdża przez nakładkę z pasażerami. U nas byłoby to możliwe?
https://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/k ... 8-czerwca/
Niestety nie mogę znaleźć fot z ruchu w ogólnodostępnych zasobach internetu...
Teraz - Metro Centrum, Metro Ratusz-Arsenał, do niedawna Plac Grunwaldzki. W poprzednich latach Dworkowa, Wawrzyszewska. Daleko szukać nie trzeba.
Bardziej interesujący fakt jest taki, że Poznań nie stosuje ograniczenia do 5 km/h jak Warszawa na nakładce i tramwaje jeżdżą z prędkością taką jak na innych rozjazdach.

Bosze, człowiek tylko dom-praca-dom i kompletnie nie wie co się na tym świecie dzieje...
(Poznań to w ogóle średnio ograniczenia stosuje i tramwaje potrafią jechać szybko po takich trupich szynach...)
(Poznań to w ogóle średnio ograniczenia stosuje i tramwaje potrafią jechać szybko po takich trupich szynach...)
Znane problemy. Uniwersalne problemy:
https://epoznan.pl/news-news-165137?fbc ... dL3GOKNhLg
https://epoznan.pl/news-news-165137?fbc ... dL3GOKNhLg
- Krzysztof_J
- Posty: 610
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
https://www.mpk.poznan.pl/wyjatkowy-tra ... o60TPa1j0AModerus Beta o numerze taborowym 459 będzie przypominał o ważnych rocznicach: 145-lecia komunikacji miejskiej oraz 100-lecia komunikacji autobusowej w Poznaniu. Na wagonie pojawią się grafiki przedstawiające pojazdy, które niegdyś służyły pasażerom i pasażerkom, ale również takie, które dziś są wykorzystywane przez przewoźnika.
Tak, jest to możliwe po tym jak 10 lat temu pokazałem na Majakowskiego, że pasażerowie nie doznają urazów podczas przejazdu przez rozjazd nakładkowy i śmiertelność wśród motorniczych jest zerowa.
Akurat w instrukcji Vossloh wyraźnie opisuje jak należy używać nakładek i nakazuje ograniczenie prędkości. Co nie przeszkodziło na Rzymowskiego jeździć niektórym i po 30 km/h.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Wartą odnotowania jest informacja, że 3.11 ruszają w Poznaniu dwie spore inwestycje związane z tramwajami:
- remont/modernizacja mostu Chrobrego (brak połączenia między Garbarami, a Śródką przy Katedrze przez 3 lata),
- budowa nowej trasy tramwajowej w centrum na Ratajczaka.
W tym drugim przypadku rozpoczną od rozbudowy węzła Wierzbięcicie, więc szykują się niezłe objazdy i spore utrudnienia w ruchu w centrum Poznania...
Szczegóły:
https://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/k ... iedzialek/
To pierwszy etap obu inwestycji.
W przypadku mostu Chrobrego w ciągu kilku tygodni powstanie kraniec przy Garbarach i pojadą tam dwie linie (trzecia skończy na placu Wielkopolskim).
W drugim przypadku po Wierzbięciciach zaczną budowę wzdłuż ulicy, by połączyć tory z już wybudowanym odcinkiem. Miasto już podało, że po tej trasie pojadą tramwaje linii 9 i 19 (nie, nie było i nie bedzie "konsultacji społecznych"
).
Przebieg trasy na Ratajczaka został pokazany na tym schemacie torowym:
https://gleisplanweb.eu/Map.php?Map=Posen
- remont/modernizacja mostu Chrobrego (brak połączenia między Garbarami, a Śródką przy Katedrze przez 3 lata),
- budowa nowej trasy tramwajowej w centrum na Ratajczaka.
W tym drugim przypadku rozpoczną od rozbudowy węzła Wierzbięcicie, więc szykują się niezłe objazdy i spore utrudnienia w ruchu w centrum Poznania...
Szczegóły:
https://www.ztm.poznan.pl/aktualnosci/k ... iedzialek/
To pierwszy etap obu inwestycji.
W przypadku mostu Chrobrego w ciągu kilku tygodni powstanie kraniec przy Garbarach i pojadą tam dwie linie (trzecia skończy na placu Wielkopolskim).
W drugim przypadku po Wierzbięciciach zaczną budowę wzdłuż ulicy, by połączyć tory z już wybudowanym odcinkiem. Miasto już podało, że po tej trasie pojadą tramwaje linii 9 i 19 (nie, nie było i nie bedzie "konsultacji społecznych"
Przebieg trasy na Ratajczaka został pokazany na tym schemacie torowym:
https://gleisplanweb.eu/Map.php?Map=Posen