Tak wydano pozwolenie, tyle że na parkowanie kilkudziesięciu samochodów marki KIA, które zalegają na placu zakładu RedutowaWarsopolis5253 pisze: ↑23 paź 2025, 14:21No, ostatnio coś się ruszyło podobno. Jakieś pozwolenia czy coś, ta firma co robi systemy autonomiczne się chwaliła systemem dla Redutowej.
Elektrobusy
Tak z ciekawości - ktoś potrafi podać/oszacować, ile taka docelowa zajezdnia przy Płochocińskiej (np. przy założeniu, że stacjonują tam same elektryki ładowane z gniazdka) potrzebowałaby mocy?Jurand pisze: ↑23 paź 2025, 8:25A co z tą Płochocińską wokół której było tyle zamieszania?Warsopolis5253 pisze: ↑21 paź 2025, 17:18No, ale czy Włościańska to taka zajezdnia. Póki co to bardziej to ładowarki do pętli niż zajezdnia.
Przecież krzyczeli że prąd za chwilę będzie, coś trochę za drogo i za daleko żeby z Modlińskiej podciągnąć?![]()
Kiedy realnie na R3 trafią jakieś nowsze autobusy z tych 12 i 10m? Bo jak czytam pewnego osobnika pod postami MZA (bez cytowania, nie chcę być potem źle pamiętany
) to mnie zanosi na odruchy wymiotne, a prowadzący FB nic z tym nie robi.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Chyba dopiero gdy zrealizują się płoty o przetargach na diesle w tych długościach.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Z tego co rozumiem, to ich nie będzie - tylko wozy ewakuacyjne 18m. A diesle można zamówić do końca 2025, w 2026 wchodzi (głupi i denny) zapis prawny o zakazie zakupów autobusów nie-zeroemisyjnych przez miasta powyżej 100k mieszkańców, więc każda zajezdnia tak czy inaczej będzie musiała być napakowana ładowarkami. Zastanawiam się co w przyszłości będzie z gazem - na infrastrukturę CNG i LNG poszły spore środki.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Licząc dla 350 elektryków, z ładowarkami 150kW i z lekkim zapasem liczyłbym ok. 55MW, jeśli by były 60kW no to ok. 21MW.
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
-
Warsopolis5253
- Posty: 190
- Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41
Na Omni-busie są plotki, że jeszcze w tym roku będzie taki przetarg na diesle 10 i 12m. A co do infrastruktury to może ją przebudują (nie znam się, nie wiem czy się da), na Omni-Busie jest, że terminal gazowy na Ostrobramskiej powstaje, a później będzie podłączony pod niego wodór, więc może za te 20 lat przebudują infrastrukturę i tyle. Na Kleszczowej też miał być wodór, a jest gaz.zxcvbnm pisze: ↑23 paź 2025, 15:20Z tego co rozumiem, to ich nie będzie - tylko wozy ewakuacyjne 18m. A diesle można zamówić do końca 2025, w 2026 wchodzi (głupi i denny) zapis prawny o zakazie zakupów autobusów nie-zeroemisyjnych przez miasta powyżej 100k mieszkańców, więc każda zajezdnia tak czy inaczej będzie musiała być napakowana ładowarkami. Zastanawiam się co w przyszłości będzie z gazem - na infrastrukturę CNG i LNG poszły spore środki.
Tylko ploty. Nie widziałem ani zapowiedzi MZA, ani też choćby info w TED (ZTM już opublikował info o planach na 2 przetargi - na 50 brygad MAXI i 50 brygad MEGA).Warsopolis5253 pisze: ↑23 paź 2025, 17:09Na Omni-busie są plotki, że jeszcze w tym roku będzie taki przetarg na diesle 10 i 12m. A co do infrastruktury to może ją przebudują (nie znam się, nie wiem czy się da), na Omni-Busie jest, że terminal gazowy na Ostrobramskiej powstaje, a później będzie podłączony pod niego wodór, więc może za te 20 lat przebudują infrastrukturę i tyle. Na Kleszczowej też miał być wodór, a jest gaz.zxcvbnm pisze: ↑23 paź 2025, 15:20
Z tego co rozumiem, to ich nie będzie - tylko wozy ewakuacyjne 18m. A diesle można zamówić do końca 2025, w 2026 wchodzi (głupi i denny) zapis prawny o zakazie zakupów autobusów nie-zeroemisyjnych przez miasta powyżej 100k mieszkańców, więc każda zajezdnia tak czy inaczej będzie musiała być napakowana ładowarkami. Zastanawiam się co w przyszłości będzie z gazem - na infrastrukturę CNG i LNG poszły spore środki.
A ta rozbudowa to chyba po to żeby nie było problemu z bieżącą obsługą gazowców. Na powrót jakiś wozów gazowych z R6 się nie zapowiada, przetargów też raczej nie będzie, chyba że rząd cofnie tą fanaberię o nakazie zakupu elektryków, a wodór to pieśń przyszłości - takiej przyszłości, że nawet ci co postanowili w to wejść, żałują i rezygnują w skrajnych przypadkach sprzedając te wodorowce. Fajna technologia, ale produkcja wodoru to drogi biznes obecnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przecież wystarczą dwa kliknięcia na mapa.um.warszawa.pl żeby sprawdzić ile to stwierdzenie ma wspólnego ze stanem faktycznym. Realnie to można powiększyć ten teren o prostokąt na wysokości obecnej Alby.
Ale generalnie może jednak najpierw lepiej byłoby pozbyć się ruskiej instalacji z bazy czy zająć kawałkiem terenu z roszczeniami który może całkowicie zablokować korzystanie z zajezdni.