[Wrocław] MPK zamówi 2 kolejne tramwaje LF

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2006, 9:35

Hm. Jeden Poznaniak mi mówił, że w 115N człon środkowy jest zawieszony na zewnętrznych - wózki są konstrukcyjnie powiązane z nimi. I jest to główna wada tego tramwaju, bo pudło 105ki jest po prostu zbyt miękkie żeby stanowiło samo sztywny środek - lepszy układ dałby układ z członem srodkowym samodzielnym i zewnętrznymi nań nałożonymi.
Przy czym tak naprawdę, z zewnątrz mogłoby nie być różnicy widać.

A jeśli chodzi o rynek czeski - obniżenie środkowej części w T3 kosztowało 500 tysięcy euro. Nie wiem, co w tym taniego...
Ile kosztowała dodanie niskiego członu do KT8 niestety nie wiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 cze 2006, 14:43

Doskonale znam konstrukcję KT8D5 (przy okazji były też plany KT8A5 i KT8C5 - ten pierwszy to jednokierunkowy). Tylko w tych wozach jest typowy wózek Jacobsa, łączący oba człony. Za to na rysuku Protram-u środkowe wózki są przesunięte. Drugi do przodu a trzeci do tyłu wagonu. Przejrzałem wiele fotek KT8D5N (KT8D5.RN2P) i wszystkie mają wózki ustawione jak w pierwotnej wersji wagonu. To mnie właśnie zdziwiło i o to się 'czepiałem'.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 cze 2006, 16:06

Odnośnie tego brak danych. Ja wiem tylko tyle, co napisałem. Problem w tym, że Protram-jako młoda i firma na rynku niezbyt chętnie udziela informacji. Kooperacja z czechami wskazuje na to, że będzie to rozwiązanie z KT8D5N. A jak będzie na prawde? Czas pokaże. Ja cały czas staram się onowić kontakt z człowiekiem z Protramu, który gdzieś "przepadł".
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 cze 2006, 16:16

Wiele wskazuje na to, że będzie to dosłownie środek z KT8D5N. Choć według tego samego rysunku wstawka będzie dłuższa.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 cze 2006, 17:45

Niemniej jednak spróbuje się dowiedzieć coś więcej, bo rzeczywiście rysunek wygląda inaczej (nie przyjrzałem się wcześniej temu detalowi) niż w strzępkach informacji, które wypływają tu i tam.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2006, 18:25

Plesim pisze:Doskonale znam konstrukcję KT8D5 (przy okazji były też plany KT8A5 i KT8C5 - ten pierwszy to jednokierunkowy).
A ten drugi?
Tylko w tych wozach jest typowy wózek Jacobsa, łączący oba człony. Za to na rysuku Protram-u środkowe wózki są przesunięte. Drugi do przodu a trzeci do tyłu wagonu.
To by sugerowało właśnie rozwiązanie które podobno jest w 115N....
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 24 lis 2006, 19:22

Oto pierwsze z dwóch nowych gówienek typu 205WrAs podczas montażu na terenie PROTRAMU. Oczywiście dokonywanego "pod chmurką" ;) Już na oko widać, że to badziewie nie z tej Ziemi. Ciekawe czy będzie tak jak z 204WrAs na początku-spotkanie obu składów sprawnych na mieście będzie graniczyć z cudem. To dowód na to, że zakup składaków, robionych w garażu się kompletnie nie opłaca.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 24 lis 2006, 20:38

TLG pisze:Oto pierwsze z dwóch nowych gówienek
Strasznie wygląda. Boje się już w ogóle tym jechać... Gorsze od naszego 3001...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 24 lis 2006, 22:19

Piotrek pisze:Gorsze od naszego 3001...
Nasz 112N czy gdański 114Na (205WrAs jest bardziej zbliżony konfiguracją do 114Na) to nie są takie złe wozy. Po wymianie elektryki na aparaturę znaną ze 105N2k niegdyś awaryjne wagony gdańskie sprawują się całkiem nieźle. Poza tym zarówno wagony 112N jak i 114Na zostały wykonane w wyspecjalizowanym zakładzie produkcyjnym w przeciwieństwie do wrocławskich cudaków, zmontowanych w warsztatach tramwajowych, które mają niewielkie doświadczenie i równie niewielkie zdolności produkcyne, gdzie większość części pochodzi od kontrahentów.
15/12/2005-12/7/2019

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 11 gru 2006, 20:18

Tak trochę OT, ale nie do końca - dwie pierwsze z 17 zamówionych Skody Vektry dla Wrocławia. Jak napisałem na GG Glonojadowi: rany boskie, jakie to brzydkie...

http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=0

http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/displayim ... m=35&pos=1
15/12/2005-12/7/2019

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 11 gru 2006, 20:19

To się od praskiej Skody tylko ilością członów różni? Tak czy owak szpetne niewiarygodnie, mimo że designem zajęło się Porsche :)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 11 gru 2006, 20:23

Porsche? No to ani Porsche, ani tramwaj...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 11 gru 2006, 20:27

e nie są takie złe, ot- nowoczesny dizajn
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 11 gru 2006, 20:28

Ale to nawet równej linii okien nie ma. No cóż, ale o gustach się nie dyskutuje
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 11 gru 2006, 20:33

jacek2357 pisze:To się od praskiej Skody tylko ilością członów różni?
Liczba członów jest ta sama. Ale wózek środkowy jest toczny, w związku z czym podłoga w środkowym członie jest nisko. Praska 14T środkowy wózek ma napędowy i podniesioną podłogę.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ