[Elbląg] O tramwaju z Pesy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 26 paź 2006, 20:56

TLG pisze:Swoją drogą Piotrze-czekam na model 121N ;)
Trochę "przekombinowany" jest, ale najpierw muszą przyjść do nas, żebym się trochę z nimi "oswoił" :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2006, 23:20

PESA wyjechała już na miasto i wozi pasażerów.

Fotoreportaż z tego wydarzenia

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 23 gru 2006, 7:48

Ten tramwaj jest po prostu bomba :!: Już nie mogę się doczekać 120N w Warszawie. Myślę, że tramwaje PESY mogą być całkiem niezłym towarem eksportowym ;-)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 gru 2006, 9:18

ratraciak pisze:Myślę, że tramwaje PESY mogą być całkiem niezłym towarem eksportowym ;-)
Tu się zgadzamy.
ratraciak pisze:Ten tramwaj jest po prostu bomba
Poczekajmy na pierwsze miesiące eksploatacji, kiedy to mogą ujawnić się wady i niedoróbki. I oczywiście jakość wykonania.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 gru 2006, 10:00

Poczekajmy na pierwsze miesiące eksploatacji, kiedy to mogą ujawnić się wady i niedoróbki.
I tych można sądzić, że na początku będzie sporo. Szczególnie, że nie jest to jeszcze zbytnio sprawdzony model, ale można go będzie potem dopracować.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 gru 2006, 10:59

Piotrek pisze:I tych można sądzić, że na początku będzie sporo
A tego też nie wiesz do końca. Aparatura tego typu już jeździ od ponad dwóch lat w EN95 i nie sprawia większych problemów (awaryjność "gruchy" wynikała z innych czynników, które 121N raczej nie dotyczą). Przewiduję, że najczęstrze problemy mogą wynikać z systemu diagnostyki pokładowej i elektroniki, ewentualnie niektórych komponentów.
Piotrek pisze:Szczególnie, że nie jest to jeszcze zbytnio sprawdzony model, ale można go będzie potem dopracować.
. A jak mieli go sprawdzać, skoro dopiero przedwczoraj wyruszył na trasę?
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 gru 2006, 11:05

TLG pisze:A jak mieli go sprawdzać, skoro dopiero przedwczoraj wyruszył na trasę?
A no nijak, przecież ja nie mam pretensji :)
TLG pisze:Aparatura tego typu już jeździ od ponad dwóch lat w EN95 i nie sprawia większych problemów
Jeśli tak, no to trochę jestem spokojniejszy. Zresztą zobaczymy jak w Elblągu będzie sobie radzić :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 gru 2006, 12:55

Co ciekawe - z pierwszych opisów jazdy 121N wynika, że są one stanowczo za głośnie. Zwłaszcza przy hamowaniu. Znaczy, że falowniki, sterujące obrotami silników są głośne. Podobne zjawisko można spotkać w 116Na 3003 i 3004. Same silniki asynchroniczne wydają dosyć specyficzny dźwięk. Myślę, że trochę przesadzają, jeżeli ktoś chce przejechać się głośnym tramwajem polecam poznańskie Combino.
Do końca stycznia Elbląg ma odebrać pozostałe 4 wagony - 2 do końca roku i 2 kolejne do końca stycznia.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 23 gru 2006, 18:41

Ja byłem w piątek - i do 14-tej jeździły dwa, czyli jakoś źle nie jest, bo gdyby się psuły to by nie jeździły. Potem je zdjęli z trasy - ale to chyba z powodu braku motorowych. Co do głośności - ja jakoś nie potwierdzam tego. Na wybiegu jedzie bezszelestnie, dźwięk silników słychać podczas rozruchu, przy hamowaniu nie stwierdzono jakichś przeraźliwych pisków jak w 3003. Rzeczywiście, combino przy tym to jest smok. Jedno mi się nie spodobało - ogólnie ciasne wnętrze. Nie wiem, czy warszawskie będą dokładnie tak samo rozplanowane, ale jeśli tak to może być koszmar na dziewiątce...
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 23 gru 2006, 19:31

piotram pisze:Ja byłem w piątek - i do 14-tej jeździły dwa, czyli jakoś źle nie jest, bo gdyby się psuły to by nie jeździły. Potem je zdjęli z trasy - ale to chyba z powodu braku motorowych. Co do głośności - ja jakoś nie potwierdzam tego. Na wybiegu jedzie bezszelestnie, dźwięk silników słychać podczas rozruchu, przy hamowaniu nie stwierdzono jakichś przeraźliwych pisków jak w 3003. Rzeczywiście, combino przy tym to jest smok. Jedno mi się nie spodobało - ogólnie ciasne wnętrze. Nie wiem, czy warszawskie będą dokładnie tak samo rozplanowane, ale jeśli tak to może być koszmar na dziewiątce...
Nie tylko na 9, ale też na 25 ;-)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 23 gru 2006, 19:50

piotram pisze:. Rzeczywiście, combino przy tym to jest smok. Jedno mi się nie spodobało - ogólnie ciasne wnętrze. Nie wiem, czy warszawskie będą dokładnie tak samo rozplanowane, ale jeśli tak to może być koszmar na dziewiątce...
To nie wnętrze jest złe tylko tramwajów za mało :D

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 gru 2006, 20:08

piotram pisze:Co do głośności - ja jakoś nie potwierdzam tego. Na wybiegu jedzie bezszelestnie, dźwięk silników słychać podczas rozruchu, przy hamowaniu nie stwierdzono jakichś przeraźliwych pisków jak w 3003.
Elbląski miłośnik, z którym rozmawiałem na ten temat widocznie poza jedyną 805Na 058 z aparaturą Eniki niespecjalnie orientował się w tramwajach z napędem asynchronicznym. Co ciekawe - w przypadku dwóch lubelskich asynchronicznych trolejbusów PR110AC z aparaturą Medcom i Enika to właśnie Medcom jest cichszy. Tak samo w EN95 - falowniki cicho pracują i słychać je dopiero przy hamowaniu.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 gru 2006, 20:10

piotram pisze:Nie wiem, czy warszawskie będą dokładnie tak samo rozplanowane, ale jeśli tak to może być koszmar na dziewiątce...
ratraciak pisze:Nie tylko na 9, ale też na 25 ;-)
Na 25 to raczej na razie nie zobaczysz Pesy.

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 gru 2006, 20:24

Plesim pisze:Na 25 to raczej na razie nie zobaczysz Pesy.
Za 15 lat zapewne zobaczymy 120N na 25 i nie tylko ;)

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 23 gru 2006, 20:52

Za 15 lat to PESA będzie jeździć nawet na 3, 6, 21 i 27 ;-]

ODPOWIEDZ