Remont tunelu średnicowego

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 17 sty 2007, 17:54

3 kierowników wylądowało w szpitalu po tym jak oberwali drzwiami podczas wjazdu do tunelu. Powodem była jakas rura która wystaje uniemożliwiając wchylenie się kierownika przez drzi. Dlatego kierownicy korzystają z okien

kam
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:44

Post autor: kam » 20 sty 2007, 12:29

MZ pisze:Nie zapłaci, bo na wszelkich pismach stawia się tylko daty, a nie godziny. A ponieważ daty się zgadzają, więc wszystko jest zgodne z prawem.
tunel uruchomiono po godzinie rozpoczęcia pracy urzędu?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 30 sty 2007, 18:47

List ukazał się już parę dni temu, ale chyba jednak warto go wkleić.
List otwarty do podróżnych korzystających z linii średnicowej w Warszawie

Szanowni Państwo !
Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza.


Ruszyły pociągi podmiejskie na linii średnicowej. Tym samym zakończył się bardzo trudny dla nas wszystkich półroczny okres związany z kłopotami z dojazdem do pracy, szkoły, po zakupy, itp. Mam głęboką nadzieję, że już odczuliście Państwo pozytywną różnicę.

Jak Pańswo wiecie, pierwotnie zamierzaliśmy zakończyć remont tunelu do 30 października 2006 roku. Udało się to dopiero 15 stycznia 2007 roku. Wiele okoliczności złożyło się na to opóźnienie, za które najmocniej Państwa przepraszam. W związku z pojawiającymi się w niektórych mediach krytycznymi materiałami na temat remontu i naszej spółki, oraz bezpośrednimi atakami na moją osobę, chciałbym podać Państwu kilka faktów, które przybliżą kulisy tego remontu.

Do wykonania prac remontowych zgłosiło się tylko „Konsorcjum Warszawa”. W skład Konsorcjum wchodziła spółka Polimex Mostostal S.A. i byłem przekonany że renoma giełdowej spółki będzie gwarantem profesjonalnie przeprowadzonych robót i dotrzymania terminów.

Niestety, nieprzewidziane problemy zaczęły sie dość szybko. Przez okres sześciu miesięcy nasi pracownicy, inspektorzy nadzoru, naczelnicy, dyrektorzy regularnie trzy razy w tygodniu zgłaszali wykonawcy konkretne problemy i usterki. We wrześniu 2006 roku, wykonawca przerwał wszelkie prace w tunelu, nie wyjaśniając swoich decyzji.

W tej trudnej sytuacji, podjeliśmy decyzję wprowadzenia na budowę naszych własnych pracowników. Kilkadziesiąt osób z Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie, posiadających wszelkie specjalności budowlane, wykonywało najcięższe prace transportowe dzień i noc. Nasi pracownicy z warszawskiego Zakładu Linii Kolejowych wywozili dziesiątki ton śmieci z tunelu i dowozili materiały na budowę. Mówiąc wprost, nasza Spółka w znacznej mierze prowadziła prace remontowe za wykonawcę.

W grudniu 2006 roku wykonawca zaproponował nam podpisanie aneksu do umowy, w którym mieliśmy zaakceptować wydłużenie remontu do 31 maja 2007 roku. Jednocześnie domagano się zaakceptowania dodatkowych kosztów na kwotę 4,5 mln zł.

18 grudnia 2006 roku miały pojechać przez tunel pociągi. Warunkiem była zgoda PLK na żądania wykonawcy. Jak Państwo wiedzą, pociągi nie pojechały. Najwyższe władze kolei włączyły się do akcji zmuszenia wykonawcy do realizacji wymaganych przez Straż Pożarną robót. Określono ostateczny, bezwzględny termin wznowienia ruchu pociągów w tunelu na 15 stycznia 2007 roku.

Jednocześnie nasi pracownicy rozpoczęli usuwanie stwierdzonych usterek. Tunel został przygotowany do odbioru. Pomyślnie wypadła kontrola zarówno Straży Pożarnej jak i Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Koniec remontu wydawał się bliski. Niestety, podczas rozmów w dniu 10 stycznia 2007 r., wykonawca zagroził zablokowaniem tunelu jeśli nie spełnimy żądań finansowych i nie podpiszemy aneksu do umowy.

Wobec zagrożenia mienia oraz niemożliwych do przewidzenia działań wykonawców, podjęta została decyzja o ochronie tunelu przez Straż Ochrony Kolei i o rozwiązaniu umowy z „Konsorcjum Warszawa”. Tylko takie decyzje gwarantowały wznowienie ruchu kolejowego w tunelu, co nastąpiło 15 stycznia 2006 roku.

Szanowni Państwo!

Remont tunelu przysporzył nam wszystkim olbrzymich problemów. Zarząd naszej spółki - Polskie Linie Kolejowe - praktycznie codziennie zajmował się sprawami remontu tunelu. To również bardzo trudny okres dla mnie. Codziennie byłem na budowie. Osobiście poznałem prawie wszystkich pracowników i inżynierów. Obwiniano mnie za opóźnienia i problemy Warszawiaków. Stałem się obiektem ataków kilku warszawskich dziennikarzy.

Nie o moją osobę jednak tu chodzi. Słowa uznania należą się moim współpracownikom, którzy nadzorowali roboty i pracowali w tunelu wiele dni i nocy, poza godzinami pracy. To przede wszystkim dzięki nim i stanowczości Zarządu Spółki dziś jeżdżą pociągi linią średnicową.
Licząc na Państwa wyrozumiałość, jeszcze raz przepraszam za wszelkie niedogodności związane z przedłużeniem remontu tunelu. Mam głęboką nadzieję, że szybko pójdą one w niepamięć.

Życzę Państwu przyjemniej i bezpiecznej podróży podmiejskimi pociągami na linii średnicowej.


Jacek Nowak
Naczelny Dyrektor
Oddziału Regionalnego
PKP PLK S.A. w Warszawie
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

metron

Post autor: metron » 30 sty 2007, 20:22

Od etapu planowania poprzez wykonanie i odbiór tunelu,mam wrażenie że za remont zabrali się dyletanci którzy nie mieli o tym pojęcia.
Zakres i jakość wykonania prac remontowych na Śródmieściu pozostawia wiele do życzenia. Niech nikt mi nie mówi że podczas tak długiej przerwy nie można było wymienić popękanych,wyszczerbionych płyt na schodach. W niektórych miejscach dopiero teraz probuje się łatać wyszczerbione stopnie
Na suficie wiszą pogięte,ale doczyszczone ekrany akustyczne. Pieniądze na czyszczenie się znalazły ale na ich wyprostowanie już nie
W kilku miejscach w tunelu jak i samym dworcu leje się szerokim strumieniem woda. Woda bez mozliwosci spłynięcia stoi także w peronach

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5312
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 31 sty 2007, 9:48

metron pisze:Od etapu planowania poprzez wykonanie i odbiór tunelu,mam wrażenie że za remont zabrali się dyletanci którzy nie mieli o tym pojęcia.
Ja mam takie wrażenie przy okazji każdego remontu, naprawy, inwestycji... Przykład z zupełnie innej beczki - blok w którym mieszkam, 10 pięter, jedna klatka, 55 mieszkań, czyli blok niewielki. W połowie września zaczęły się prace przy ocieplaniu, do dziś się nie zakończył...
Dyletanctwo, niechlujstwo a potem płacz decydentów, że wykonawca zażądał dodatkowych pieniędzy albo wystąpiły nieplanowane opóźnienia, bo ktoś tam czegoś nie dopatrzył albo nie doczytał...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

szopler
Posty: 24
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:04
Lokalizacja: Siedlce :)

Post autor: szopler » 28 lut 2007, 21:09

Wiadomo coś o planowanej wycieczce po wyremontowanym średnicowym?
AiR na WiP PW 5 rok ... 2x

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 kwie 2007, 20:50

Ostatnio jadąc pociągiem Kolei Mazowieckich, zauważyłem, że drzwi awaryjne w tunelu albo były w wersji rozwalonej albo otworzone jakby "na kopa". Widać narkomani tam rządzą...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 kwie 2007, 18:10

JotPeCet pisze:A ja tylko wtrącę, że remont tunelu średnicowego jeszcze się nie skończył.
Oczywiście o części podmiejskiej mówię.
To prawda. Trzeba wreszcie zamontować te drzwi pomiędzy tunelami. Z tego powodu wprowadzono ograniczenie do 20km/h

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 kwie 2007, 20:04

Premo pisze:
JotPeCet pisze:A ja tylko wtrącę, że remont tunelu średnicowego jeszcze się nie skończył.
Oczywiście o części podmiejskiej mówię.
To prawda. Trzeba wreszcie zamontować te drzwi pomiędzy tunelami. Z tego powodu wprowadzono ograniczenie do 20km/h
Ciekawe gdzie wprowadzono ograniczenie do 20 km/h? Dzisiaj jechałem tunelem podmiejskim w obu kierunkach i jakoś pociągi nie zwalniały.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 kwie 2007, 21:25

Flash8222 pisze:
Premo pisze:To prawda. Trzeba wreszcie zamontować te drzwi pomiędzy tunelami. Z tego powodu wprowadzono ograniczenie do 20km/h
Ciekawe gdzie wprowadzono ograniczenie do 20 km/h? Dzisiaj jechałem tunelem podmiejskim w obu kierunkach i jakoś pociągi nie zwalniały.
Kawałek za Śródmieściem w kierunku Wschodniej (tak około 30 sekund jazdy)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 kwie 2007, 21:27

jesteś pewien, że jest tam ograniczenie i wskaźniki Wileśtam, zwane potocznie sierżantami?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 kwie 2007, 22:12

Ale jakoś dzisiaj pociągi którymi jechałem nie zwalniały w tunelu.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-04-14, 23:20 ]
Usunięcie części posta odnoszącej się do nieistniejącej wiadomości. MeWa

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 15 kwie 2007, 19:11

Do dnia 14.04 2007r. w godz.21:00-05:00 obowiazywała V=20km/h po torze 4S
na szlaku Wschonia -Zachodnia km.0.400-1.600 .
Te ograniczenia sa wprowadzane na nowo przeważnie w pierwszy dzień po Weekendzie (w zeszłym tygodniu we wtorek), i obowiazują tylko w dni robocze.
Automatycznie jest też V=20km/h po 1S jako że prace prowadzone są z obu stron .
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 15 kwie 2007, 19:19

No i 30km-h na 3s O-)
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 15 kwie 2007, 19:33

Flash8222 pisze:Ciekawe gdzie wprowadzono ograniczenie do 20 km/h? Dzisiaj jechałem tunelem podmiejskim w obu kierunkach i jakoś pociągi nie zwalniały.
Jak ja coś napiszę to nikt mi nie wierzy ;-)

ODPOWIEDZ