Remont tunelu Ĺrednicowego
Moderator: JacekM
List ukazał się już parę dni temu, ale chyba jednak warto go wkleić.
List otwarty do podróżnych korzystających z linii średnicowej w Warszawie
Szanowni Państwo !
Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza.
Ruszyły pociągi podmiejskie na linii średnicowej. Tym samym zakończył się bardzo trudny dla nas wszystkich półroczny okres związany z kłopotami z dojazdem do pracy, szkoły, po zakupy, itp. Mam głęboką nadzieję, że już odczuliście Państwo pozytywną różnicę.
Jak Pańswo wiecie, pierwotnie zamierzaliśmy zakończyć remont tunelu do 30 października 2006 roku. Udało się to dopiero 15 stycznia 2007 roku. Wiele okoliczności złożyło się na to opóźnienie, za które najmocniej Państwa przepraszam. W związku z pojawiającymi się w niektórych mediach krytycznymi materiałami na temat remontu i naszej spółki, oraz bezpośrednimi atakami na moją osobę, chciałbym podać Państwu kilka faktów, które przybliżą kulisy tego remontu.
Do wykonania prac remontowych zgłosiło się tylko „Konsorcjum Warszawa”. W skład Konsorcjum wchodziła spółka Polimex Mostostal S.A. i byłem przekonany że renoma giełdowej spółki będzie gwarantem profesjonalnie przeprowadzonych robót i dotrzymania terminów.
Niestety, nieprzewidziane problemy zaczęły sie dość szybko. Przez okres sześciu miesięcy nasi pracownicy, inspektorzy nadzoru, naczelnicy, dyrektorzy regularnie trzy razy w tygodniu zgłaszali wykonawcy konkretne problemy i usterki. We wrześniu 2006 roku, wykonawca przerwał wszelkie prace w tunelu, nie wyjaśniając swoich decyzji.
W tej trudnej sytuacji, podjeliśmy decyzję wprowadzenia na budowę naszych własnych pracowników. Kilkadziesiąt osób z Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie, posiadających wszelkie specjalności budowlane, wykonywało najcięższe prace transportowe dzień i noc. Nasi pracownicy z warszawskiego Zakładu Linii Kolejowych wywozili dziesiątki ton śmieci z tunelu i dowozili materiały na budowę. Mówiąc wprost, nasza Spółka w znacznej mierze prowadziła prace remontowe za wykonawcę.
W grudniu 2006 roku wykonawca zaproponował nam podpisanie aneksu do umowy, w którym mieliśmy zaakceptować wydłużenie remontu do 31 maja 2007 roku. Jednocześnie domagano się zaakceptowania dodatkowych kosztów na kwotę 4,5 mln zł.
18 grudnia 2006 roku miały pojechać przez tunel pociągi. Warunkiem była zgoda PLK na żądania wykonawcy. Jak Państwo wiedzą, pociągi nie pojechały. Najwyższe władze kolei włączyły się do akcji zmuszenia wykonawcy do realizacji wymaganych przez Straż Pożarną robót. Określono ostateczny, bezwzględny termin wznowienia ruchu pociągów w tunelu na 15 stycznia 2007 roku.
Jednocześnie nasi pracownicy rozpoczęli usuwanie stwierdzonych usterek. Tunel został przygotowany do odbioru. Pomyślnie wypadła kontrola zarówno Straży Pożarnej jak i Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Koniec remontu wydawał się bliski. Niestety, podczas rozmów w dniu 10 stycznia 2007 r., wykonawca zagroził zablokowaniem tunelu jeśli nie spełnimy żądań finansowych i nie podpiszemy aneksu do umowy.
Wobec zagrożenia mienia oraz niemożliwych do przewidzenia działań wykonawców, podjęta została decyzja o ochronie tunelu przez Straż Ochrony Kolei i o rozwiązaniu umowy z „Konsorcjum Warszawa”. Tylko takie decyzje gwarantowały wznowienie ruchu kolejowego w tunelu, co nastąpiło 15 stycznia 2006 roku.
Szanowni Państwo!
Remont tunelu przysporzył nam wszystkim olbrzymich problemów. Zarząd naszej spółki - Polskie Linie Kolejowe - praktycznie codziennie zajmował się sprawami remontu tunelu. To również bardzo trudny okres dla mnie. Codziennie byłem na budowie. Osobiście poznałem prawie wszystkich pracowników i inżynierów. Obwiniano mnie za opóźnienia i problemy Warszawiaków. Stałem się obiektem ataków kilku warszawskich dziennikarzy.
Nie o moją osobę jednak tu chodzi. Słowa uznania należą się moim współpracownikom, którzy nadzorowali roboty i pracowali w tunelu wiele dni i nocy, poza godzinami pracy. To przede wszystkim dzięki nim i stanowczości Zarządu Spółki dziś jeżdżą pociągi linią średnicową.
Licząc na Państwa wyrozumiałość, jeszcze raz przepraszam za wszelkie niedogodności związane z przedłużeniem remontu tunelu. Mam głęboką nadzieję, że szybko pójdą one w niepamięć.
Życzę Państwu przyjemniej i bezpiecznej podróży podmiejskimi pociągami na linii średnicowej.
Jacek Nowak
Naczelny Dyrektor
Oddziału Regionalnego
PKP PLK S.A. w Warszawie
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Od etapu planowania poprzez wykonanie i odbiór tunelu,mam wrażenie że za remont zabrali się dyletanci którzy nie mieli o tym pojęcia.
Zakres i jakość wykonania prac remontowych na Śródmieściu pozostawia wiele do życzenia. Niech nikt mi nie mówi że podczas tak długiej przerwy nie można było wymienić popękanych,wyszczerbionych płyt na schodach. W niektórych miejscach dopiero teraz probuje się łatać wyszczerbione stopnie
Na suficie wiszą pogięte,ale doczyszczone ekrany akustyczne. Pieniądze na czyszczenie się znalazły ale na ich wyprostowanie już nie
W kilku miejscach w tunelu jak i samym dworcu leje się szerokim strumieniem woda. Woda bez mozliwosci spłynięcia stoi także w peronach
Zakres i jakość wykonania prac remontowych na Śródmieściu pozostawia wiele do życzenia. Niech nikt mi nie mówi że podczas tak długiej przerwy nie można było wymienić popękanych,wyszczerbionych płyt na schodach. W niektórych miejscach dopiero teraz probuje się łatać wyszczerbione stopnie
Na suficie wiszą pogięte,ale doczyszczone ekrany akustyczne. Pieniądze na czyszczenie się znalazły ale na ich wyprostowanie już nie
W kilku miejscach w tunelu jak i samym dworcu leje się szerokim strumieniem woda. Woda bez mozliwosci spłynięcia stoi także w peronach
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5312
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Ja mam takie wrażenie przy okazji każdego remontu, naprawy, inwestycji... Przykład z zupełnie innej beczki - blok w którym mieszkam, 10 pięter, jedna klatka, 55 mieszkań, czyli blok niewielki. W połowie września zaczęły się prace przy ocieplaniu, do dziś się nie zakończył...metron pisze:Od etapu planowania poprzez wykonanie i odbiór tunelu,mam wrażenie że za remont zabrali się dyletanci którzy nie mieli o tym pojęcia.
Dyletanctwo, niechlujstwo a potem płacz decydentów, że wykonawca zażądał dodatkowych pieniędzy albo wystąpiły nieplanowane opóźnienia, bo ktoś tam czegoś nie dopatrzył albo nie doczytał...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Ciekawe gdzie wprowadzono ograniczenie do 20 km/h? Dzisiaj jechałem tunelem podmiejskim w obu kierunkach i jakoś pociągi nie zwalniały.Premo pisze:To prawda. Trzeba wreszcie zamontować te drzwi pomiędzy tunelami. Z tego powodu wprowadzono ograniczenie do 20km/hJotPeCet pisze:A ja tylko wtrącę, że remont tunelu średnicowego jeszcze się nie skończył.
Oczywiście o części podmiejskiej mówię.
Kawałek za Śródmieściem w kierunku Wschodniej (tak około 30 sekund jazdy)Flash8222 pisze:Ciekawe gdzie wprowadzono ograniczenie do 20 km/h? Dzisiaj jechałem tunelem podmiejskim w obu kierunkach i jakoś pociągi nie zwalniały.Premo pisze:To prawda. Trzeba wreszcie zamontować te drzwi pomiędzy tunelami. Z tego powodu wprowadzono ograniczenie do 20km/h
Do dnia 14.04 2007r. w godz.21:00-05:00 obowiazywała V=20km/h po torze 4S
na szlaku Wschonia -Zachodnia km.0.400-1.600 .
Te ograniczenia sa wprowadzane na nowo przeważnie w pierwszy dzień po Weekendzie (w zeszłym tygodniu we wtorek), i obowiazują tylko w dni robocze.
Automatycznie jest też V=20km/h po 1S jako że prace prowadzone są z obu stron .
na szlaku Wschonia -Zachodnia km.0.400-1.600 .
Te ograniczenia sa wprowadzane na nowo przeważnie w pierwszy dzień po Weekendzie (w zeszłym tygodniu we wtorek), i obowiazują tylko w dni robocze.
Automatycznie jest też V=20km/h po 1S jako że prace prowadzone są z obu stron .
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach