Hoho. Prędzej chyba MZA będzie miało te 60 % niż coś się tu zmieniTLG pisze:Lekarstwem jest wymiana zarządu
Quo vadis, MZA?
Być może, choć z drugiej strony tego do końca nie można być pewnym, bo do tego czasu ZTM jeszcze co najmniej kilka razy zmieni szefa, zmienią się radni itp. Z drugiej strony, niech MZA nie będą zaskoczone. Przecież same się z tym liczyły. Przypominam, że oficjalnym powodem likwidacji zajezdni był fakt, że rynek warszawski w większym stopniu przejmą ajenci. Przecież teoretycznie MZA mogły wystąpić do miasta o grunt pod nową zajezdnię, jednak, jak dotąd, nie widzą takiej potrzeby.TLG pisze:ZTM będzie dążył do zmarginalizowania MZA na warszawskim rynku na tyle, na ile da się to zrealizować przy umowie gwarancyjnej. Przypuszcać można, ze w 2011r po zakończeniu obowiązywania umowy gwarancyjnej znowu polecą kolejne przetargi.
No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi. A może trzeba by było. Ja sam kupie akcję.
Obserwując to wszystko dziwię sie, że MZA funkcjonuje. Naprawdę.
[ Dodano: 2007-01-21, 00:24 ]
A kto płaci za grunty, na których znajdują się zajezdnie. MZA, czy miasto
Obserwując to wszystko dziwię sie, że MZA funkcjonuje. Naprawdę.
[ Dodano: 2007-01-21, 00:24 ]
A kto płaci za grunty, na których znajdują się zajezdnie. MZA, czy miasto
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Wydaje mi się, że póki co to nie jest dobry pomysł. Najpierw trzeba MZA zrestrukturyzować czyli - jak na przykład mówi MisiekK - podzielić na samodzielne spółki - zakłady (tak można łatwiej sprywatyzować). A przede wszystkich uporządkować oraz ograniczyć koszty i straty.Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA.
15/12/2005-12/7/2019
Ja porównam dwie firmy. SPEC i Wodociągi. Wodociągi zakupiły nowy sprzęt, Iveco, które jest bezawaryjne. SPEC zakupił Lubliny. Pierwszy rok był z tymi samochodami spokój, a później zakład wydawał olbrzymie pieniądze na ich naprawy. Wodociągi mogły te pieniądze zainwestować. Teraz, gdy w SPEC-u jeżdżą Peugeoty, to nareszcie warsztaty mają miej pracy.
Może rzeczywiście lekarstwem jest kupno 200 autobusów, a złomowanie trupów. Przecież miasto może wspomóc MZA przy lesingu.
Może rzeczywiście lekarstwem jest kupno 200 autobusów, a złomowanie trupów. Przecież miasto może wspomóc MZA przy lesingu.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Obecna ekipa nie jest tym zainteresowana, bo, jak stwierdziła pani prezydent jeszcze w kampanii wyborczej, miasto musi posiadać autobusy (a co za tym idzie byc właścicielem przewoźnika) na sytuacje awaryjne.Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi.
Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.TLG pisze:Wydaje mi się, że póki co to nie jest dobry pomysł. Najpierw trzeba MZA zrestrukturyzować czyli - jak na przykład mówi MisiekK - podzielić na samodzielne spółki - zakłady (tak można łatwiej sprywatyzować). A przede wszystkich uporządkować oraz ograniczyć koszty i straty.
[ Dodano: 2007-01-21, 00:32 ]
No to niech pomoże unowocześnić tabor swojego przewoźnika.fraktal pisze:Obecna ekipa nie jest tym zainteresowana, bo, jak stwierdziła pani prezydent jeszcze w kampanii wyborczej, miasto musi posiadać autobusy (a co za tym idzie przewoźnika) na sytuacje awaryjne.Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Niekoniecznie. Małe zakłady będą musiały obciać koszty by utrzymać się na rynku.Marcinos pisze:Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.
To niech MZA zawalczą przed Radą Miasta o dokapitalizowanie spółki. Trzeba wykazać inicjatywę. Myślę, że miasto byłoby stać na niewielką pomoc albo gwarancję kredytów.Marcinos pisze:No to niech pomoże unowocześnić tabor swojego przewoźnika.
15/12/2005-12/7/2019
No dobrze. Znaczy to, że likwidujemy dyrekcję MZA, a poszczególne zajezdnie ze sobą rywalizują. Ale nie bardzo rozumiem, skąd te zakładziki miały by brać kasę na autobusy. Załóżmy, że ZTM by płacił za wozokilometry, więc pieniądze by się znalazły. Chyba.TLG pisze:Niekoniecznie. Małe zakłady będą musiały obciać koszty by utrzymać się na rynku.Marcinos pisze:Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.
[ Dodano: 2007-01-21, 00:36 ]
Część napewno było zakupionych przez gmine Centrumfraktal pisze:A nie pomaga? Coś mi się wydaje, że choć część wozów zakupionych w 2000 roku była zakupiona z funduszy miasta...
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.
Nie tędy droga Panowie! Nie należy zmniejszać ani marginalizować NA SIłę roli MZA
Jest to firma z kilkudziesięcioletnią tradycją , z bogatym zapleczem techniczym.
Pracują w tej firmie bardzo dobrzy fachowcy jak i kadra kierownicza.Nie można tego przekreślać i "potępiać w czambuł" , sugerując się opinią niektórych dzienników i brukowców.
Park taborowy zostanie w MZA odnowiony.To jest pewne.Może nie cały hurtowo , lecz powoli i skutecznie.Dajcie tej dobrej firmie i jej pracownikom pożyć.Nie pastwcie się nad nią.Please!
Wiem że przeważa tu frakcja zwolenników "prywaciarzy" - ale nie tędy droga!
Na Zachodzie w Wielkiej Brytanii (London Transport) czy Niemczech (BVG) też istnieją przewoznicy miejscy (NIE całkiem sprywatyzowani) , wspomagani przez miasto.I nikomu tam to jakoś nie wadzi...Bo oczywiście chcemy być "świętsi od Papieża".Polacy to mają chyba w genach.
Jest to firma z kilkudziesięcioletnią tradycją , z bogatym zapleczem techniczym.
Pracują w tej firmie bardzo dobrzy fachowcy jak i kadra kierownicza.Nie można tego przekreślać i "potępiać w czambuł" , sugerując się opinią niektórych dzienników i brukowców.
Park taborowy zostanie w MZA odnowiony.To jest pewne.Może nie cały hurtowo , lecz powoli i skutecznie.Dajcie tej dobrej firmie i jej pracownikom pożyć.Nie pastwcie się nad nią.Please!
Wiem że przeważa tu frakcja zwolenników "prywaciarzy" - ale nie tędy droga!
Na Zachodzie w Wielkiej Brytanii (London Transport) czy Niemczech (BVG) też istnieją przewoznicy miejscy (NIE całkiem sprywatyzowani) , wspomagani przez miasto.I nikomu tam to jakoś nie wadzi...Bo oczywiście chcemy być "świętsi od Papieża".Polacy to mają chyba w genach.
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
Także nic nie stoi na przeszkodzie , aby zostali w MZA z którą to firmą czują się związani.fraktal pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie, aby znaleźli zatrudnienie u ajentów.
Nazwij to lojalnością wobec firmy , lub odmianą "patriotyzmu lokalnego".
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.