MisiekK pisze:Na 'Syrenke' pojda jedynie ciezarowki. Autobusy zostaja na polnocnej estakadzie.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Moderator: Wiliam
PWN pisze: *
bynajmniej I «partykuła wzmacniająca przeczenie zawarte w wypowiedzi, np. Nie twierdzę bynajmniej, że jest to jedyne rozwiązanie.»
*
bynajmniej II «wykrzyknik będący przeczącą odpowiedzią na pytanie, np. Czy to wszystko? – Bynajmniej.»
A co mają do tego wybory? Ja nawet się cieszę, że miasto nie chce wydawać pieniędzy, skoro jest już przesądzone, że musi je wydać państwo. Niby i tu i tu to nasze pieniądze z podatków, ale jeśli miasto nie wyda teraz na estakady to zostanie więcej kasy na most północny czy kary za Czajkę.geograf pisze: Kiedyś trzeba będzie stawić czoła rzeczywistości i do paraliżu i tak dojdzie.
Rozumiem, że Hanka boi się wyborów, no ale...
Moja teoria taka - chciał napisać "przynajmniej" ale uznał że "bynajmniej" zabrzmi bardziej "inteligentnie", wzniośleinż. Glonojad pisze:Co wy cholera z tym "bynajmniej"? Czy chciałeś napisać, że bynajmniej się nie sprawdza?
Kra pisze:Czy nie uważacie, że rozsądnym byłoby wyznaczenie buspasa na TT na odcinku od Słowackiego do ok. 2/3 długości mostu ? Zdaję sobie sprawę, że pewnym problemem może być wjazd z Wisłostrady i ilość samochodów, która chce (musi) przedostać się ma swój pas ruchu.
Jeżeli byłby korek to trudno, ostatecznie KM musi mieć preferencjeMZ pisze:Z samym przedostaniem się nie byłoby chyba problemu - jedzie autobus, to go przepuszczają; nie jedzie, wtedy wjeżdżają. Tylko jeśli na sąsiednich pasach byłby korek, wtedy wjeżdżający kierowcy z pewnością woleliby zaryzykować i pojechać buspasem - tym bardziej, że na środku mostu raczej trudno byłoby ich zatrzymywać.
Warszawa
DROGI Zostawią ruchliwy zjazd, aby uniknąć paraliżu Targówka i Pragi
Most Syreny odciąży Toruńską
Drogowcy planują zamknąć wiadukt Trasy Toruńskiej do centrum nad torami PKP i ul. Jagiellońską. Ale zostawią zjazd w stronę Tarchomina - dowiedziała się "Rz"
W poniedziałek na biurko szefa Zarządu Dróg Miejskich trafi ekspertyza Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w sprawie przeżartego korozją wiaduktu, którego zamknięcie nakazał w ub.r. nadzór budowlany. "Rz" dotarła do tego opracowania.
Jeszcze niedawno zanosiło się na to, że w maju drogowcy całkowicie zamkną dojazd Trasą Toruńską do mostu Grota-Roweckiego od strony Targówka. Wiadukt nad torami PKP i ul. Jagiellońską byłby niedostępny, a kierowcy jadący w stronę Bielan korzystaliby z równoległej 700-metrowej przeprawy. Powstała w ub.r z elementów mostu Syreny, z Trasy Toruńskiej widać ją między wiaduktami .
Tymczasowej nowej przeprawie brakuje jednak drogowych ślimaków. Z tego powodu z Trasy Toruńskiej nie dałoby się już skręcić w Modlińską w kierunku Tarchomina(wiaduktem przy supermarkecie Auchan). Nie można by też wjechać na nową przeprawę od strony Bródna (ul. Wysockiego) ani Annopola (Marywilską). - Zniknięcie łączników z Trasą Toruńską oznacza ogromne utrudnienia - przyznaje wicedyrektor ZDM Marek Mistewicz. -Zaproponujemy pewnie inne rozwiązanie. Decyzja będzie jednak należała do nadzoru budowlanego .
Jak usłyszeliśmy, drogowcy spróbują puścić ruch na wprost do mostu Grota tymczasowym "mostem Syreny". Jednak samochody i autobusy mogłyby jeździć bocznym pasem remontowanego wiaduktu. To pozwoliłoby na korzystanie z dotychczasowych zjazdów. Drogowcom zależy szczególnie na tym najbardziej ruchliwym - w stronę Tarchomina.
Jeszcze w ub.r. szefowie ZDM łudzili się, że wiadukt rozbiorą i odbudują rządowi drogowcy przy okazji przystosowywania Trasy Toruńskiej do łącznika z autostradą A2 (z Poznania). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała te prace na lata 2006 - 2008. Z powodu protestów i marazmu urzędników zaczną się jednak najwcześniej w 2009 roku.
kmaj
GW pisze:Nie zamkną wiaduktu Trasy Toruńskiej
śmik, ostatnia aktualizacja 2007-04-24 00:13
Wbrew zapowiedziom zniszczony wiadukt Trasy Toruńskiej na Żeraniu nie zostanie na razie zamknięty. Ma być jednak zwężony do jednego pasa.
Sypiący się przejazd nad torami kolejowymi miał być zamknięty w maju. Kierowcy jeżdżący nim w stronę Śródmieścia i Żoliborza mieli korzystać z tymczasowego wiaduktu. Powstał obok w zeszłym roku z elementów dawnego mostu Syreny. Według analizy przygotowanej właśnie przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów stary wiadukt może być jeszcze użytkowany. Eksperci proponują jednak, by dopuścić tam jedynie ruch samochodów osobowych i autobusów, i to tylko na jednym pasie. Równocześnie miałby zostać udostępniony sąsiedni tymczasowy wiadukt, po którym będą mogły jeździć pojazdy do 20 ton.
Decyzja o takim rozwiązaniu powinna ucieszyć zwłaszcza mieszkańców Bródna. Po zamknięciu starego wiaduktu trzeba by także wyłączyć z ruchu dwie estakady, którymi wjeżdża się na Trasę Toruńską z ul. Wysockiego i Marywilskiej. Propozycję Instytutu Badawczego Dróg i Mostów muszą jeszcze zatwierdzić inspektorzy nadzoru budowlanego.
Wszystkie wiadukty na Trasie Toruńskiej prędzej czy później muszą się doczekać generalnego remontu. Przebudowę arterii szykuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która ma przystosować trasę do parametrów drogi ekspresowej. M.in. zostaną dobudowane brakujące wiadukty nad skrzyżowaniami z ul. Łabiszyńską i Wysockiego, a most Grota-Roweckiego będzie poszerzony o piąty pas. Inwestycja coraz bardziej się jednak opóźnia - najnowszy termin jej rozpoczęcia to rok 2009.