Schody ruchome na stacji Centrum

Moderator: JacekM

Czy schody ruchome na stacji Centrum (peron w kierunku Kabat) powinny zostać przestawione?

Tak, przez cały czas powinny być dwa ciągi schodów dla pasażerów wychodzących
43
64%
Tak, tylko w godzinach porannego szczytu dla pasażerów wychodzących powinny być dwa ciągi schodów
11
16%
Nie, powinno pozostać tak jak jest
6
9%
Nie mam zdania na ten temat
7
10%
 
Liczba głosów: 67

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 27 lut 2007, 17:17

wystarczyłoby dodać schody na galerię handlową(zresztą projekt stacji był bublem, że nie zawierał połączenia poziomów -1 i -2 po południowej stronie)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

soloviev
Posty: 21
Rejestracja: 22 sty 2007, 10:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: soloviev » 27 lut 2007, 18:35

Jezdze z Centrum w kierunku Kabat, wiec naturalne jest ze wybralem opcje "Nie, powinno pozostać tak jak jest".

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lut 2007, 19:13

Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą. A dla protestujących - są windy.
Schody na peron na obu tych stacjach są dużo krótsze. (Nie chciałbym zlecieć z takich "zwykłych" schodów na Metrze Centrum pchnięty przypadkiem na przykład ;) )

A co do ostatniego zdania, to MeWa odradza:
viewtopic.php?p=161207#161207
:>

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2007, 20:31

Mario pisze: Moim zdaniem należałoby jakoś przebudować ciągi schodów. Jako, że nie bardzo widzę poszerzenie wejść na czwarty ciąg ruchomych schodów, to może wartałoby się zastanowić nad likwidacją dwu istniejących ciągów i stworzeniu tam właśnie zwykłych schodów.
to to nawet nie wchodzi w rachubę. Schody ruchome mają akurat o wiele większą wydajność niż zwykłe schody i jednak stacja Centrum jest głębiej...
Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą.
A dla protestujących - są windy.
Ze Świętokrzyskiej korzysta zdecydowanie mniej osób, a z Ratusza, to różnie... Wchodzenie na stację od strony pl. Bankowego w momencie gdy wjechał pociąg z Kabat nie jest takie łatwe. Potem przeplatanie potoków na dole.
Akurat ani na Ratusz ani na Świętorzyską bym się nie powoływał, bo tam schody są za wąskie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 27 lut 2007, 20:32

MeWa pisze:Schody ruchome mają akurat o wiele większą wydajność niż zwykłe schody
Hmm. Polemizowałbym.
xxx

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2007, 20:34

wiesz, schody mogą szybciej jeździć, również przez udrożnienie lewej strony może z nich więcej osób korzystać.
Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów... ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 27 lut 2007, 20:36

MeWa pisze:Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów...
Ja chodzę schodami na wysokość 5. piętra. I jakoś ktoś je zbudował.
xxx

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2007, 20:40

Hieronim pisze:
MeWa pisze:Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów...
Ja chodzę schodami na wysokość 5. piętra. I jakoś ktoś je zbudował.
wątpię, żeby z klatki schodowej korzystało 40 tys. osób dziennie, poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg... Poza tym sam wiesz jakie normy/standardy są odnośnie budynków - zdaje się, że w PRL-u już powyżej 5-kondygnacyjnym budynku powinny być windy, teraz standardem staje się winda w 3-piętrowych budynkach. Zresztą my nie rozmawiamy o schodach w bloku, a o rozwiązaniach, jakie są stosowane na stacjach metra.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 27 lut 2007, 20:42

MeWa pisze:zdaje się, że w PRL-u już powyżej 5-kondygnacyjnym budynku powinny być windy
To II RP lepiej dbała o zdrowie obywateli :)
xxx

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 lut 2007, 0:52

MeWa pisze:poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg
:arrow: A kto powiedział, że to musi być ciąg iluś tam schodów, jeden za drugim? W takich przypadkach co kilkanaście metrów powinny być poziome obszary, na których można się zatrzymać (w razie zmęczenia lub upadku). Zresztą takie rozwiązanie stosuje się od dawna w przypadku większości długich schodów.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lut 2007, 1:00

ale nie w przypadku takiej długości i takich potokach - zresztą pod każdym względem jest to rozwiązanie nierealne i dalsze jego rozpatrywanie rozmija się z celem dyskusji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 28 lut 2007, 10:01

Ale nad jakimś rozwiązaniem trzeba zacząć myśleć. Metrem będzie jeździło coraz więcej ludzi i nawet jeśli w końcu zmieni się kierunek jednego ciągu schodów to jak na stację Centrum to wciąż będzie zbyt mało. Już w tej chwili przydałoby się 2x w dól i 3 x w górę.

szopler
Posty: 24
Rejestracja: 04 sty 2007, 16:04
Lokalizacja: Siedlce :)

Post autor: szopler » 28 lut 2007, 21:06

A czy czasem nie dałoby się tak:

Schody jak są nieużywane, to się po jakimś czasnie zatrzymują celem oszczędzania energii. Więc teraz zrobić sterowanie środkowych schodów, które uruchomi je w odpowiednią stronę w zależności z której stony się na nie wejdzie (z góry czy z dołu).
Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
AiR na WiP PW 5 rok ... 2x

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 lut 2007, 21:47

po pierwsze to w Centrum zawsze ktoś jest na schodach, po drugie w jednej chwili jedna osoba może chcieć zjechać i uruchomić napęd, ale już za chwilę setka wyjechać i mieć zablokowany ciąg
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lut 2007, 22:15

szopler pisze: Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
Myślę, że - o ile byłaby w ogóle taka możliwość włączenia czujników z dwóch stron - to byłoby to rozwiązanie niepraktyczne, nieodpowiadające rzeczywistym potokom. Poza tym mogłoby prowadzić do niebezpiecznych pomyłek - ktoś zbliża się do schodów w hali odpraw, a one nagle do góry jadą.
Rosa pisze:Już w tej chwili przydałoby się 2x w dól i 3 x w górę.
standardem na większości stacji na świecie są 3 ciągi i to wystarcza. Wiele ułatwia odpowiednie ustawianie się na schodach, tudzież dobranie szybkości.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ