KM a SKM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 03 kwie 2007, 18:51

Premo pisze:Po prostu co najmniej raz w tygodniu jakiś pociąg nie przyjeżdża, blokuje ruch, psuje się na trasie itp
Po prostu co najmniej raz na godzinę pociąg spółki KM opóźnia pociąg spółki SKM. Jeśli zaś chodzi o awarie, to zielonym też się zdarzają, szczególnie w pseudo zmodernizowanych ezt.
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2007, 19:01

tylko, że zielone uruchamiają o wiele więcej kursów i mają o wiele więcej pociągów, zresztą nie wiem po co takie analogie, skoro teoretycznie SKM ma nowy tabor
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 kwie 2007, 19:15

Awarie KM się także zdarzają. Tylko że KM ma 184 jednostki a SKM tylko 6 więc są proporcjonalnie kilkadziesiąt razy mniej awaryjne. Ale do tej pory nie zdarzała się taka farsa jak niedawno z SKM, która zablokowała ruch na 2h, a do odholowania ściągnięto niewłaściwą lokomotywę

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 03 kwie 2007, 19:35

Premo pisze:Tylko że KM ma 184 jednostki a SKM tylko 6 więc są proporcjonalnie kilkadziesiąt razy mniej awaryjne
Większość pociągów KM jeździ w składzie dwóch ezt i dlatego jest tak kolorowo. Pamiętam jak 1920 wyruszyła w swą pierwszą podróż do MM i padła w Twej Miłosnej. Przepracowałem w CMEE1 W-wa Grochów 5 lat i wiem o czym piszę. Nie jest tak zielono w KM jak na to wygląda.
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2007, 19:37

wiekowo KM mają tabor starszy, a SKM ponoć ma świetny tabor i jeśli na 6 pociągów (mówię oczywiście o NEWAGU) tak często zdarzają się poważne awarie, to coś nie w porządku jest...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 03 kwie 2007, 20:11

Nikt nie twierdzi że wszystko jest ok. Wręcz przeciwnie, my też nie jesteśmy szczęśliwi ze stanu taboru, tylko pisanie że wszystkie opóźnienia są z naszej winy i cały czas się coś psuje nie jest w porządku.
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 kwie 2007, 20:12

nie widzę nigdzie żeby było napisane, że to z winy SKM. Widzę natomiast cały czas posty porównujące do KM.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 03 kwie 2007, 20:13

Czy ja mówię że pociągi KM nie są awaryjne? We wszystkim co nowe psuje się dosłownie wszystko. Teraz wszystkie ustreki są naprawione i 1920 jeździ w miarę normalnie. Tylko że 14WE jeżdżą już ponad 1,5 roku a mimo to psują się tak samo często jak na początku. Więc coś jest nie tak

[ Dodano: 2007-04-03, 20:18 ]
Już 4 rok jeżdżę codziennie pociągiem i przez ten czas z 5 razy się zdarzyło że pociąg się zepsuł i nie przyjechał. Wystarczyło 1,5 miesiąca jeżdżenia SKM by przez ten czas 5x stać na stacji w oczekiwaniu na pociąg który nie nadjechał.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 kwie 2007, 20:21

gburek pisze:...Przepracowałem w CMEE1 W-wa Grochów 5 lat i wiem o czym piszę. Nie jest tak zielono w KM jak na to wygląda.
Za to w SKM jest kolorowo?Przypomnij nam wszystkim może po co sa dwa ,,klekoty ''z SKM 3miasto?KM-owski tabor ma średnio 20-30 lat.
14 WE ma 2 lata niecałe(teoretycznie)-w tym wieku tabor powinien jeździć bez wiekszych awarii.Jak jest sam wiesz.Niedawno wymieniano silniki w dwóch waszych EZT-ach.
O tym ,że wypozyczone EZTy jezdzą na okrągło nie wspomne.
Sam wiesz że 14 WE to złom zbudowany na łeb na szyje ,żeby jeden z politków mógł sie pochwalić ,że coś umie robić.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 kwie 2007, 6:39

gburek pisze:Musisz być jasnowidzem skoro wiesz że wszystkie te przypadki były z winy SKM.
Oczywiście że nie. To że maszynista popalił silniki to wszystko wina Kolei Mazowieckich. To że do odholowania EN57 ściągnięto złą lokomotywę to też wina Kolei Mazowieckich. Na razie tylko jedna z awarii to wina PLK. Skoro to pociągi KM są wszystkiemu winne to dam inny przykład: Niedawno jakiś pociąg stanął w tunelu. Niestety tak się złożyło że za nim jechał pociąg SKM i niestety nie można było go przepchać z sprzęgu. Trzeba było ściągać lokomotywę do holowania przez co został zablokowany ruch na 30 min

Awatar użytkownika
kanclerz
Posty: 19
Rejestracja: 22 mar 2007, 8:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kanclerz » 04 kwie 2007, 15:18

Premo pisze:Niedawno jakiś pociąg stanął w tunelu. Niestety tak się złożyło że za nim jechał pociąg SKM i niestety nie można było go przepchać z sprzęgu. Trzeba było ściągać lokomotywę do holowania przez co został zablokowany ruch na 30 min
To też wina SKM?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2007, 15:21

a w sumie to kto zamawiał 14WE ze sprzęgiem niepasującym do niczego?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 kwie 2007, 15:25

Nie jest winą SKM że pociąg KM się zepsuł. Ale zamiast 30-40 minut blokady linii mogło być tylko 5-10. Wystarczyło że następny pociąg przepchałby zepsuty kilka kilka kilometrów dalej by móc go odstawić. Ale ktoś wpadł na wspaniały pomysł by w 14WE zawiesić sprzęg 9cm wyżej. Tak więc trzeba było ściągać lokomotywę

Awatar użytkownika
kanclerz
Posty: 19
Rejestracja: 22 mar 2007, 8:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kanclerz » 04 kwie 2007, 15:42

Tak, a tabor SKM powinien oczywiście dopasować się do taboru KM. W międzyczasie normy sie zmieniły.

Zobaczymy co będą miały te nowe cudeńka KM i na jakiej wysokości.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2007, 15:45

spoty PRów mają chyba na wysokości normalnej, a nie unijnej :roll:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ