Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 kwie 2007, 15:20

Dennis pisze:A Kleszczu, fakt, niechby się jakoś jasniej określił w tym wątku :P
Osiedle na Regulskiej jest spore. Ale autobus co ok 7-8 minut to zdecydowanie za często. Jednak gdyby dojechało tam 178 przez PKP Ursus (chociaż mnie się to zbytnio nie podoba), a 405 przez Pużaka to obie linie co 15 minut dające wspólną częstotliwość odjazdów z Regulskiej- na przemian- raz Centrum via pociąg, raz Centrum via Jerozolimskie co ok. 7,5 minuty byłoby fajne.
Wówczas można mieszać przy 129 i to dużo. Wtedy możemy pomyśleć nad skierowaniem tej linii przez Skoroszewską (po wybudowaniu łącznika), Starodęby i Spisaka do PKP Ursus :-k Jeszcze jakby Bodycha była przejezdna to w jedną stronę mogłoby nią pojechać, a wracać Jerozolimskimi :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 06 kwie 2007, 15:23

O to brzmi mądrze, chociaż trochę odciążyłoby to w Starym Ursusie 517, ale z drugiej strony czy nie za dużo dobrego. ZTM Ursusa raczej nie rozpieszcza, a argumentację poprzez dowozówką do kolei.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 07 kwie 2007, 11:32

R-11 Kleszczowa pisze:
Dennis pisze:A Kleszczu, fakt, niechby się jakoś jasniej określił w tym wątku :P
Osiedle na Regulskiej jest spore. Ale autobus co ok 7-8 minut to zdecydowanie za często. Jednak gdyby dojechało tam 178 przez PKP Ursus (chociaż mnie się to zbytnio nie podoba), a 405 przez Pużaka to obie linie co 15 minut dające wspólną częstotliwość odjazdów z Regulskiej- na przemian- raz Centrum via pociąg, raz Centrum via Jerozolimskie co ok. 7,5 minuty byłoby fajne.
Wówczas można mieszać przy 129 i to dużo. Wtedy możemy pomyśleć nad skierowaniem tej linii przez Skoroszewską (po wybudowaniu łącznika), Starodęby i Spisaka do PKP Ursus :-k Jeszcze jakby Bodycha była przejezdna to w jedną stronę mogłoby nią pojechać, a wracać Jerozolimskimi :-k
to i ja 3 grosze wtrące :). Takie 178 i 405 (ale jako 5xx - moze ktores z obecnych na ostrobramskiej) byloby super. nie musiałoby wowczas 517 jechac przez Spisaka. a 129 pozostaje dla mnie zagwozdką niestety, przyszło mi nawet na mysl zeby moze je out w ogole poprzez wydłuzenie 194 od cm.wolskiego na koło ale pomysł przez Skoroszewską tez zły nie jest :).
zastanawijaą mnie jednak dwie rzeczy:
1. dlaczego podczas remontu Boh. W-wy nie pomyslano zeby puscic autobusty przez nią dwukierunkowo?
2. dlaczego nie pusci sie autobusow w dwie stroiny przez Spisaka (E-5 i 177 i poki co 405)? przeciez nie ma chyba ku temu zadnych przeszkod

troch OT mi wyszedł....
PURA VIDA!

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 kwie 2007, 11:46

Tm pisze:
Łukasz pisze:W ogóle to się musicie zdecydować na jedno z poniższych:
a) przegubowe 506 jest zapełnione od Bródna aż do Centrum
b) przegubowe 506 jest zapełniane przez studentów UW
a to jakaś sprzeczność?
Chodziło o tych spod BUW.
Nie wiem, ja widzę sprzeczność zwn ograniczoną pojemność autobusu.
ŁK

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 07 kwie 2007, 13:10

mariow pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Osiedle na Regulskiej jest spore. Ale autobus co ok 7-8 minut to zdecydowanie za często. Jednak gdyby dojechało tam 178 przez PKP Ursus (chociaż mnie się to zbytnio nie podoba), a 405 przez Pużaka to obie linie co 15 minut dające wspólną częstotliwość odjazdów z Regulskiej- na przemian- raz Centrum via pociąg, raz Centrum via Jerozolimskie co ok. 7,5 minuty byłoby fajne.
Wówczas można mieszać przy 129 i to dużo. Wtedy możemy pomyśleć nad skierowaniem tej linii przez Skoroszewską (po wybudowaniu łącznika), Starodęby i Spisaka do PKP Ursus :-k Jeszcze jakby Bodycha była przejezdna to w jedną stronę mogłoby nią pojechać, a wracać Jerozolimskimi :-k
to i ja 3 grosze wtrące :). Takie 178 i 405 (ale jako 5xx - moze ktores z obecnych na ostrobramskiej) byloby super. nie musiałoby wowczas 517 jechac przez Spisaka. a 129 pozostaje dla mnie zagwozdką niestety, przyszło mi nawet na mysl zeby moze je out w ogole poprzez wydłuzenie 194 od cm.wolskiego na koło ale pomysł przez Skoroszewską tez zły nie jest :).
129 nie może zrobić out gdyż łączy Stary Ursus (szeroko rozumiany) z Ciepłownią Wolą i szeroko rozumianą Wolą. I dobrze pełni swoją rolę.
Owszem- gdyby 405 pojechało w obie strony Spisaka i to jako linia całotygodniowa spokojnie można zmienić trasę 517.
Niestety nie liczyłbym na zmianę 405 w 5xx gdyż ZTM nie jest przychylnie nastawiony- bo przecież Ursus ma kolej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 07 kwie 2007, 21:06

mariow pisze:1. dlaczego podczas remontu Boh. W-wy nie pomyslano zeby puscic autobusty przez nią dwukierunkowo?
2. dlaczego nie pusci sie autobusow w dwie stroiny przez Spisaka (E-5 i 177 i poki co 405)? przeciez nie ma chyba ku temu zadnych przeszkod
Zarówno w 1, jak i w 2 przypadku są niestety przeszkody: zbyt "ostre" prawoskręty.

W 1 przypadku chodzi o prawoskęt z Kościuszki w Bohaterów Wa-wy, a w 2 przypadku o prawoskręt z Alej Jerozolimskich w Spisaka.

Docelowo ulicami: Bohaterów Wa-wy i Spisaka, autobusy mają jeździć dwukierunkowo, jednak kiedy to nastąpi: nie wiadomo :-(

Z prawoskrętu w ul. Spisaka w miarę swobodnie korzystać mogą jedynie kierujący osobówką

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 07 kwie 2007, 23:44

Colony pisze:O to brzmi mądrze, chociaż trochę odciążyłoby to w Starym Ursusie 517, ale z drugiej strony czy nie za dużo dobrego.
Samo osiedle na Skoroszach jest ogromne !! Jeżeli ma dość do tego np. osiedle przy Regulskiej to nie powiedziałbym o rozpieszczaniu przez ZTM Ursusa a raczej dostosowaniu komunicjacji do faktycznych potrzeb mieszkańców.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 kwie 2007, 11:41

Łukasz pisze: Chodziło o tych spod BUW.
Nie wiem, ja widzę sprzeczność zwn ograniczoną pojemność autobusu.
A wyobrażasz sobie, że przy BUWie mogą wysiadać studenci UW jadący z Bródna? :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 08 kwie 2007, 20:57

ŁUKASZ_1 pisze:
W 1 przypadku chodzi o prawoskęt z Kościuszki w Bohaterów Wa-wy, a w 2 przypadku o prawoskręt z Alej Jerozolimskich w Spisaka.

Docelowo ulicami: Bohaterów Wa-wy i Spisaka, autobusy mają jeździć dwukierunkowo, jednak kiedy to nastąpi: nie wiadomo :-(

Z prawoskrętu w ul. Spisaka w miarę swobodnie korzystać mogą jedynie kierujący osobówką[/color]
a na to nie zwrocilem uwagi. Thx Łukasz
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 kwie 2007, 11:45

Fikander pisze:
Łukasz pisze: Chodziło o tych spod BUW.
Nie wiem, ja widzę sprzeczność zwn ograniczoną pojemność autobusu.
A wyobrażasz sobie, że przy BUWie mogą wysiadać studenci UW jadący z Bródna? :-k
Nigdy chyba nie widziałem, by wysiadło tam więcej, niż 5 osób. 118 wystarczy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 10 kwie 2007, 20:55

To zobacz, ile potrafi wsiąść w godzinach popołudniowych. Nawet jeśli jest to jeden z najbardziej ewidentnych warszawskich przeciwpotoków ;-)

[ Dodano: 2007-04-10, 21:03 ]
Bastian chyba pomylił wątki, czego i ja nie wychwyciłem. Proszę o przeniesienie tego gdzie trzeba. Thx.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 kwie 2007, 22:46

Bastian pisze: Nigdy chyba nie widziałem, by wysiadło tam więcej, niż 5 osób.
No ja widziałem i 70 ICMPTZ?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 11:19

Coś temat Ursusa ostatnio umarł wiec go odgrzeje

Na jednym z forów padła ostatnio pewna propozycja związana z zamianą 517 w E-5. Samo to wydaje mi sie niemozliwe ale .....
jezeli dojdzie do skutku reforma linii na TŁ i Ostrobramskiej oraz plany dotyczące 405 na Gocław to moze nie byłoby głupie cos takiego:

E-5 w obie strony z Niedzwiadka przez Keniga, Jagiełły, Kosciuszki, Spisaka, Jerozolimskie (a jesli sie nie da to powrót przez Jerozolimskie, Sosnkowskiego, Kosciuszki ) i dalej na Gocław (ewentualnie dalej Trasą Siekierkowską - gdzie nie wiem, nie za bardzo znam te rejony) jako częsta linia całodziennna i całotygodniowa

517 - wycofana z Niedzwiadka i obsługująca Stary Ursus - tzn z Regulskiej przez Kompanii Kordian, Puzaka, SŁawka i jak teraz na Targówek

405 - likwidacja linii z załozeniem ze na Trasie Ł jest reforma i ta linia nie jest juz potrzebna

Co bysmy mieli:
Niedzwiadek, ktory coraz czesciej korzysta z kolei, miałby wciaz do centrum linie E-5 jako podstawową czerwoną, linia obsłużyłaby równiez Czechowice całodniowo i całotygodniowo

Skorosze i Stary Ursus miałyby jako czerwoną podstawe 517, przy czym zyskiwałby Stary Ursus który teraz w znacznej czesci ma dalej od 517 (jadac od strony Centrum) gdyz skreca w Bohaterów Warszawy
Z opinii waszych wynika ze Ikary długie dadzą sobie radę na Regulskiej

Komunikację miedzy Skoroszami i Starym Ursusem a Niedzwiadkiem zapewniają 187 i 191 oraz szczytowe 401 (do ucałodziennienia wg mnie)

Pozostaje jeszce tylko zabranie z Regulskiej 129 bo pewnie by sie tam juz nie zmiesciło. I czestotliowosc zarówno pełniącego takie funkcje E-5 jak i 517

Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Moze sie wydawac radykalne ale wg mnie nie pogorszyłoby to wcale komunikacji w Ursusiea wrecz przeciwnie
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 cze 2007, 15:59

mariow pisze: E-5 w obie strony z Niedzwiadka przez Keniga, Jagiełły, Kosciuszki, Spisaka, Jerozolimskie (a jesli sie nie da to powrót przez Jerozolimskie, Sosnkowskiego, Kosciuszki ) i dalej na Gocław (ewentualnie dalej Trasą Siekierkowską - gdzie nie wiem, nie za bardzo znam te rejony) jako częsta linia całodziennna i całotygodniowa
Fajne. Przydałby się wówczas jednakże przystanek Malinowa -> Niedźwiadka... :-k No i takowe E-5 musiałoby na powrót stawać przy Siłaczki. Niestety.
Chociaż brakowałoby tej linii szczególnie na Placu Tysiąclecia, gdzie wozy się popołudniu się opróżniają.
mariow pisze: 517 - wycofana z Niedzwiadka i obsługująca Stary Ursus - tzn z Regulskiej przez Kompanii Kordian, Puzaka, SŁawka i jak teraz na Targówek
Jak najbardziej na tak. Dodatkowo zyskalibyśmy jedno stanowisko na przepełnionej pętli Ursus - Niedźwiadek =D> Można by wtedy na końcówce trasy odwrócić 187 aby mogło korzystać z ekspedycji oraz miało kraniec razem z innymi liniami (i skrócić 194 na Niedźwiadek, a 149 dać na Gołąbki (nawet pod stację :idea: )
mariow pisze: Pozostaje jeszce tylko zabranie z Regulskiej 129 bo pewnie by sie tam juz nie zmiesciło.
Do PKP Ursus, przez Skoroszewską, planowany na ten rok łącznik Skoroszewskiej ze Stardębami, Bodycha (powrót Al. Jerozolimskie), Spisaka, Regulska - PKP URSUS O-)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 19 cze 2007, 17:09

No wiedziałem na kogo mozna liczyc w tej kwestii :) :dance:
R-11 Kleszczowa pisze:Fajne. Przydałby się wówczas jednakże przystanek Malinowa Niedźwiadka... No i takowe E-5 musiałoby na powrót stawać przy Siłaczki. Niestety.
Chociaż brakowałoby tej linii szczególnie na Placu Tysiąclecia, gdzie wozy się popołudniu się opróżniają.
Malinowa, tak jak najbardziej musiałaby być w obu kierunkach. Siłaczki tez by doszła no ale to kwestia jednego przystanku.

Co do Placu Tysiaclecia to owszem tez rozwazałem ze E-5 mogłoby zostac na dotychczasowej trasie przez Boh. W-wy , tyle ze przez Sosnkoweskiego byłoby szybciej a poza tym najlepiej w obie strony przez Spisaka (tylko nie wiem jak tam by wygladała kwestia mijania sie autobusów).
A ewentualnie coby okolice Pl. Tysiaclecia nie były poszkodowane warto by rozwazyc przesuniecie przystanku Wapowskiego blizej Boh. Warszawy a Sosnkowskieg0 ( :arrow: Regulska) blizej Sosnkowskiego. No ale kwestia rozmieszczenia przystanków w starym Ursusie to nastepna bajka :)
R-11 Kleszczowa pisze:Można by wtedy na końcówce trasy odwrócić 187 aby mogło korzystać z ekspedycji oraz miało kraniec razem z innymi liniami
oczywiscie - to by sie bardzo przydało
R-11 Kleszczowa pisze:i skrócić 194 na Niedźwiadek, a 149 dać na Gołąbki (nawet pod stację )
ja bym sie zastanowiłe czy obie linie nie powinny jezdzic na Gołąbki - mieszkancy narzekali po stworzeniu pary 149/194 ze obecnie jest to za rzadko a Gołąbki sie rozbudowują
R-11 Kleszczowa pisze:mariow napisał/a:

Pozostaje jeszce tylko zabranie z Regulskiej 129 bo pewnie by sie tam juz nie zmiesciło.

Do PKP Ursus, przez Skoroszewską, planowany na ten rok łącznik Skoroszewskiej ze Stardębami, Bodycha (powrót Al. Jerozolimskie), Spisaka, Regulska - PKP URSUS
Niestety Kleszczu przedłuzenie Skoroszewskiej jest planowana dopiero na lata 2009-2011 (wiem to z Ratusza) jak wybudują je deweloperzy wiec poki co nic z tego
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ