[Wrocław] MPK zamówi 2 kolejne tramwaje LF

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 10 lut 2006, 19:26

A to takie wizualizacje protramowskiego niskopodłogowca, które krążą ostatnio po internecie.
http://www.republika.pl/wras/1.jpg
http://img241.imageshack.us/img241/623/22of.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/7560/33fx.jpg
15/12/2005-12/7/2019

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 lut 2006, 19:38

no no Protram akby takie cóś zrobił...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 11 lut 2006, 10:11

inż. Glonojad pisze:Zwrócmy jednak uwagę, że w rysunkach 2. i 3. występuje moduł wózka niskopodłogowego, którego nie wiadomo, czy Protram potrafi zrobić.
Pewnie, że nie mają do tego zaplecza. Nie mają zdaje sie nawet kuźni. Cały Protram to jedna kilkunawowa hala. Jak już zabiorą się za pięcioczłon, to wózek kupią od innego produsenta. Tak jak szkielety 204WrAs, którą kupili w Konstalu i-zapewne-kupią do tych dwóch niskopodłogowych trójczłonów, które-jak wygrają przetarg-zbudują dla MPK Wrocław.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lut 2006, 10:20

A jeśli przetarg wygra PESA? :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 11 lut 2006, 10:34

inż. Glonojad pisze:A jeśli przetarg wygra PESA?
Polecam lekture: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/31/31_6559.html
Chą zapłacić 6,5 miliona za oba wagony. 121N z PESY kosztuje ok. 4 mln od sztuki.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2006, 22:23

Maciej Rutkowski na pl.misc.transport.miejski pisze:
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/39/39_8217.html
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 39 z dnia 2006.02.13
POZYCJA 8217

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SEKTOROWYM - dostawy

Wrocław: dostawa 2 tramwajów trzyczłonowych z częścią niskopodłogową

Czy niniejsze zamówienie jest objęte zakresem Porozumienia w sprawie
zamówień rządowych (GPA): Tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo
Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu, do kontaktów: Teresa
Zjawińska-Jankowska, ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław, tel. +48 71
3250817, fax +48 71 3250816, e-mail: przetarg@mpk.wroc.pl, www.mpk.wroc.pl.

2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1).

3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1).

4) Adres, na którym należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis

1.1) Rodzaj zamówienia na roboty budowlane:

1.2) Rodzaj zamówienia na dostawy: kupno.

1.3) Rodzaj zamówienia na usługi:

1.4) Czy jest to umowa ramowa: Nie.

1.5) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa 2 tramwajów
trzyczłonowych z częścią niskopodłogową.

1.6) Opis/przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i
dostarczenie 2 tramwajów jednokierunkowych trzyczłonowych z częścią
niskopodłogową. Każdy tramwaj powinien posiadać maksymalnie 8 osi, 5 szt.
drzwi odkładanych, przetwornicę statyczną oraz napęd asynchroniczny.

1.7) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw:
Wrocław.

Kod NUTS:

1.8) Nomenklatura

1.8.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): 35.22.21.00.

1.8.2) Inna odpowiednia nomenklatura (CPA/NACE/CPC):

1.9) Podział zamówienia na części: Nie.

1.10) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

1.11) Odstąpienie od obowiązku stosowania specyfikacji europejskich: Nie..

2) Wielkość lub zakres zamówienia

2.1) Całkowita wartość lub zakres zamówienia: 6 500 000 PLN.

2.2) Opcje. Opis i termin, w którym mogą być wykonane:

3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia:
31.12.2006;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia

1.1) Wymagane wadia i gwarancje: 65 000 PLN.

1.2) Główne war. finans. i płatności i/lub odwoł. do odp. przepisów:

1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa dostawców, wykonawców lub
usługodawców, której udzielono zamówienia:

2) Warunki uczestnictwa

2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz
informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi
ekonomiczne, finansowe i techniczne:

1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych.

2) Wykonanie i dostarczenie w okresie ostatnich 3 lat (okres ten liczony
jest od terminu składania ofert wstecz), a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 tramwajów z
półprzewodnikowym układem sterującym, z wbudowanymi drzwiami odkładanymi, z
zabudową z elementów kompozytowych (zgodnie z przedmiotem zamówienia) oraz
posiadanie homologacji na Polskę jako producent.

3) Posiadanie stanowiska do śrutowania nadwozia.

4) Posiadanie kabiny lakierniczej.

A. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zawierający m.in.
dokładne dane Wykonawcy, oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami
uczestnictwa w postępowaniu (wzór formularza można odebrać w siedzibie
Zamawiającego w pok. nr 14 w godz. 9:00 do 14:00, lub można otrzymać
pocztą). Wniosek - pod rygorem uznania za nieważny - musi być sporządzony w
języku polskim, w formie pisemnej, czytelnie oraz podpisany przez osoby
uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy wymienione we
właściwym rejestrze lub ewidencji bądź umocowane przez te osoby do składania
oświadczeń woli na podstawie odrębnego pełnomocnictwa.

B. Złożenie przez Wykonawcę wraz z wnioskiem dokumentów i oświadczeń
wymienionych w niniejszym ogłoszeniu będzie stanowiło podstawę do oceny
spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający sprawdzi z treści
tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia warunki udziału w
postępowaniu, o których mowa niżej. Zamawiający zaprosi do złożenia oferty 5
Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu.

W przypadku gdy więcej niż 5 Wykonawców spełni warunki udziału w
postępowaniu zawarte w ogłoszeniu, Zamawiający zastosuje dodatkową
kwalifikację w postaci przyznania każdemu Wykonawcy punktów za najwyższą
ilość wykonanych i dostarczonych tramwajów z półprzewodnikowym układem
sterującym z wbudowanymi drzwiami odkładanymi, z zabudową elementów
kompozytowych (zgodnie z przedmiotem zamówienia) oraz posiadanie homologacji
na Polskę jako producent.

2.1.1) Stan prawny - wymagane dokumenty: W celu potwierdzenia, że Wykonawca
posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności
oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień
publicznych Zamawiający żąda w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem, następujących dokumentów:

1) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych.

2) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o
wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego
zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju
pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert.

4) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.

5) Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne
lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed

upływem terminu składania ofert niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.

2.1.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty:

2.1.3) Zdolność techniczna - wymagane dokumenty: W celu potwierdzenia, że
Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał
techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Zamawiający żąda:

1) Wykazu wykonanych i dostarczonych w okresie ostatnich 3 lat (okres ten
liczony jest od terminu składania ofert wstecz), a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, tramwajów z półprzewodnikowym
układem sterującym, z wbudowanymi drzwiami odkładanymi, z zabudową z
elementów kompozytowych (zgodnie z przedmiotem zamówienia) oraz posiadanie
homologacji na Polskę jako producent.

2) Wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń posiadanych przez
Wykonawcę: stanowiska do śrutowania nadwozia oraz kabiny lakierniczej.

2.1.4) Inne informacje:

3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

3.1) Czy świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: Nie.

3.2) Czy osoby prawne będą zobow. do wskazania nazwisk oraz kwalifikacji
zawod. pracowników odpowiedz. za wyk. zamówienia: Nie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Rodzaj procedury: przetarg ograniczony.

1.1) Wcześniejsze ogłoszenia dotyczące tego samego zamówienia

1.1.1) Okresowe ogłoszenie informacyjne dotyczące tego samego zamówienia:

1.1.2) Inne wcześniejsze ogłoszenie:

1.4) Liczba przedsiębiorców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert:
5.

2) Kryteria oceny ofert:

Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem:

1. Cena oferty

2. Odstępienie od żadania zaliczki

Kolejność według znaczenia: Tak.

Kryteria określone tak jak w dokumentach zamówienia: Nie.

3) Informacje o charakterze administracyjnym

3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez zamawiającego:

3.2) Warunki uzyskania dokumentów zamówienia oraz dokumentów dodatkowych:
dostępne do 10.03.2006, cena - EUR.

Warunki i sposób płatności:

3.3) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
10.03.2006 godzina 10:00.

3.4) Wysłanie zaproszenia do składania ofert do wybranych kandydatów (w
procedurze ograniczonej i negocjacyjnej): przybliżona data: 11.04.2006.

3.5) Język lub języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski.

3.6) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert.

3.7) Warunki dotyczące otwarcia ofert

3.7.1) Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert:

3.7.2) Data, godzina i miejsce: , data, godzina i miejsce otwarcia ofert
zostaną przekazane wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

SEKCJA VI: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy publikacja ogłoszenia jest nieobowiązkowa: Nie.

2) O ile dotyczy, wskazać, czy zamówienie ma charakter powtarzający się
okresowo oraz podać przybliżone terminy publikacji kolejnych ogłoszeń:

3) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie.

4) Informacje dodatkowe:

5) Data wysłania ogłoszenia: 31.01.2006.
Zwraca uwagę, wymóg dostarczenia w ciągu ostatnich trzech lat co najmiej dwóch tramwajów. Czy 805NM się liczą? I czy się w tych trzech latach mieszczą? :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 lut 2006, 22:31

Przetarg już mamy, pytanie, czy jego wynik będzie wyglądał tak:
Obrazek
Chociaż patrząc na wymogi, trzeba sie spodziewać czegoś, zbliżonego do 105N2
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2006, 22:38

No właśnie, pięć drzwi?

Tym niemniej, rysunek prima sort :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 13 lut 2006, 22:41

inż. Glonojad pisze:No właśnie, pięć drzwi?
cięzko powiedzieć czy określenie maksymalnie odnosi sie tylko do osi czy takze drzwi, ale 121JN tez ma tylko cztery i na te piąte to chyba cięzko byloby znaleźć miejsce
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 lut 2006, 22:43

Eeee, sie wydłuży. A może jakiś fotomontarzyk sie zrobi. Zastanowie sie. Niemniej jednak, uważam, że ten przetarg jest skierowany do PROTRAMu. Mogą wyprodukować ciekawą konstrucje. Może sie skonsultowali z Konstalem, który wyperswadował PROTRAMowi produkcje wagonu wg. sschematu 105NPd. Ale zawsze miło by było, jakby komisja lub oferenci sprawili niespodzianke. Trzeba pamiętać, że 121N nie ma ośmiu osi, a cztery.

[ Dodano: 2006-02-14, 20:50 ]
A oto i wersja zmodernizowana:
Obrazek
Czy będzie to PROTRAM i jaki będzie naprawde-czas pokaże.
15/12/2005-12/7/2019

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 04 cze 2006, 23:54

Protram pisze: Obrazek

2006-06-02 Nowych tramwajów ciąg dalszy.
W najbliższym czasie Protram dostarczy nowe tramwaje do MPK Wrocław.(205 WrAs) Będą to trójczłonowe , częściowo niskopodłogowe (20% niskiej podłogi) tramwaje z napędem asynchronicznym i wieloma ciekawymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Człon pierwszy i trzeci będzie nawiązywał do wagonów typu 204 WrAs. Ze względu na unifikację konstrukcji wiele elementów wagonu typu 205 będzie wymiennych z podzespołami 204. Nowy tramwaj charakteryzować się będzie lepszymi parametrami trakcyjnym (bardzo krótka droga hamowania , duże przyspieszenia), solidną konstrukcją , długoletnią gwarancją , niską ceną zakupu i małymi kosztami eksploatacji. Pojazd będzie łatwo dostępny dla osób niepełnosprawnych dzięki niskiej części środkowej oraz wyposażeniu w dodatkową wysuwaną platformę , dzięki której będzie można wjechać np. wózkiem nawet na przystanku pozbawionym tkz. wysepki , czyli peronu ułatwiającego wejście. Napęd będzie stanowić zmodyfikowany układ falownikowy znany z wagonów typu 204 i 8 silników asynchronicznych o łącznej mocy 400KW. Tramwaj typu 205 jest świetną alternatywą dla wagonów całkowicie niskopodłogowych (jest od nich nawet kilkakrotnie tańszy) jak również wagonów wysokopodłogowych. Nowe tramwaje pojawią się na wrocławskich torach pod koniec 2006 roku.
Pozwoliłem sobie przerzucić obrazek do załącznika, bo wszystko się rozjeżdżało... (B.)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 cze 2006, 0:01

To wózki Jacobsa czy też środkowy człon jest wiszący?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 cze 2006, 15:07

Środkowy człon jest oparty na dwóch wózkach pod przegubami. Zupełnie jak czechosłowacki KT8D5N i nasz rodzimy 105N2/115N.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 cze 2006, 17:40

Po dokładnym przyjrzeniu się temu rysunkowi dochodzę do wniosku, że środkowy człon nie jest podparty na wózkach. Oczywiście zgodnie z wyjaśnieniami TLG wierzę że to tylko błąd rysunku.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 cze 2006, 18:58

Tu nie ma co wierzyć. Tramwaj będzie oparty o dokumentacje KT8D5N, ten sam producent, który robi takie człony do modernizacji KT8D5. Człon środkowy mają wyprodukować czesi. Nie wiem jak z resztą kratownicy. Nie wiem także kto ma być dostawcą aparatury do tego wagonu, ma być ona zunifikowana z 204WrAs.

[ Dodano: 2006-06-05, 19:01 ]
Swoją drogą coś mi się widzi, że ten produkt ma być skierowany nie tylko na nasz rynek ale także na rynek czeski czy słowacki, gdzie dominują rodzime i tanie konstrukcje niskopodłogowe (Skoda Astra i Vektra) oraz wyżej wspomniany KT8D5, przebudowywany obecnie w różnych miastach m.in w Pradze czy Koszycach.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ