Całe szczęście ze nie pójdzie, bo po miesiącu nie byłoby co z niej zbieraćczaroT-11 pisze:Oj szkoda że do Tłuszcza nie pójdzie
Bezpieczeństwo na linii do Tłuszcza
Moderator: JacekM
Bezpieczeństwo na linii do Tłuszcza
Ostatnio doceniłem i polubiłem transport szynowy, więc się przemieszczam do centrum i z centrum pociągami KM i SKM (na całej trasie) w ramach WKM wsiadając na Dw. Wschodnim – w godzinach szczytu ogromna oszczędność czasu i nerwów.Premo pisze:Na Tłuszczańskiej to powinny węglarki jeździć. Bo na tej linii najczęściej dochodzi do aktów wandalizmu. W szopie używa się określeń tygodniowy zapas szyb, świetlówek. Niektóre jednostki wracają do szopy bez ani jednej szyby bądź świetlówki
I jak tak patrzę na pociągi KM, to nic szczególnego nie można o nich powiedzieć. Ale jak już jadę autobusem ulicą Radzymińską i widzę pociągi mknące do/z Tłuszcza i okolic to one są w jednym już inne od innych – notorycznie można spotkać pasażerów którzy stoją przy otwartych drzwiach podczas jazdy, często paląc papierosy, a nawet pijące alkohol. Nie sądzę aby te otwarte drzwi były wynikiem ich awarii, a samo zachowanie pasażerów jest niespotykane w takiej skali chyba na żadnej innej relacji obsługiwanej przez KM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Jak dla mnie, to takie zachowanie KM, to tylko próba ucieczki od problemu.Premo pisze:Właśnie z powodu narastającego wandalizmu odwołano pociąg 23:42 do tłuszcza. Żeby ograniczyć zniszczenia wieczorem pociągi jeżdżą pojedynczo
Sam on się nie rozwiąże, a potencjalni wandale pojadą kursem o 0:42 (wszak są to „pasażerowie” wracający z Warszawy do domów) i też będą mieli okazję się „wyżyć”. Ewentualny zysk na tym dla KM jest taki, że sobie w niedzielę, gdzie pewnie mało osób korzystało z kursu o 23:42 zaoszczędzą trochę pieniędzy na nierentownym kursie.
Ale wandalizm jak jest, tak będzie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Jak rozumiem z Twoich wypowiedzi, to akty wandalizmu pojawiają się regularnie na tych wieczorno-nocnych kursach. Gdyby KM zlikwidowały wspomniany kurs na stałe (we wszystkie dni) to jeszcze rozumiem – 30 kursów miesięcznie mniej, i 30 potencjalnych zdewastowanych składów mniej.Premo pisze:Ale w ten sposób KM ograniczy straty spowodowane przez wandali. Gdy pociąg złożony jest z 2 EZT to oba jeżdżą zniszczone. A tak wandale zniszczą tylko jednąPredator pisze:Ale wandalizm jak jest, tak będzie.
Ale zawieszanie kursu tylko w niedzielę – czyli 4 kursy miesięcznie mniej – jak dla mnie, to jest tylko akt rozpaczy KM, a nie logiczne działanie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
A tych świetlówek to nie można jakoś zabezpieczyć
Przyznam się szczerze, że w moim życiu nie korzystałem często z usług kolei. Ostatnio robię to praktycznie codziennie z racji SKM i wspólnego bilety na KM.
I pierwsze co mnie zdziwiło, to właśnie te świetlówki – raz że w takiej postaci wyglądają mało estetycznie, a dwa to są one narażone na łatwe zniszczenie albo kradzież. Może warto je zabezpieczyć .
Przyznam się szczerze, że w moim życiu nie korzystałem często z usług kolei. Ostatnio robię to praktycznie codziennie z racji SKM i wspólnego bilety na KM.
I pierwsze co mnie zdziwiło, to właśnie te świetlówki – raz że w takiej postaci wyglądają mało estetycznie, a dwa to są one narażone na łatwe zniszczenie albo kradzież. Może warto je zabezpieczyć .
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Można tylko jest to dosyć kosztowne. Jednostki po pełnej modernizacji mają oświetlenie takie jak w 14WE czyli wpuszczone w sufit. W jednostkach po rewizji świetlówki są wpuszczone w sufit jedynie na pomostach w wagonie silnikowym gdzie sufit jest niżej i dostęp do świetlówki jest uwałtwionyPredator pisze:A tych świetlówek to nie można jakoś zabezpieczyć