Przynajmniej wiadomo, gdzie nie zamawiać w przyszłości tramwajów...Filip7370 pisze:ale trzeba przyznać że wręcz rynsztokowy poziom produkcji
Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
"Jakby wygrali przetarg"... Ilel razy już w tym temacie był poruszany ten problem? Nie kakżdy może wystartować w każdym przetargu. Przecież to tylko kwestia odpowiednio sformuowanej specyfikacji, by wykluczyć takiego niepoważnego dostawce. A można to zrobić w bardzo prosty sposób przez np. wprowadzenie zapisu, że ofertę może złożyć tylko ten producent, który w ciągu ostatnich x lat wyprodukował co najmniej y niskopodłogowych wagonów silnikowych oferowanej generacji. Wielokrotnie dowodzono w Polsce, że nawet przy Ustawie o Zamówieniach można kupić dokładnie to, co chce zamawiający.Piotrek pisze:Jakby wygrali przetarg, to trzeba odwołać wtedy szybko
15/12/2005-12/7/2019
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
- Lokalizacja: Lublin & Warszawa
- Kontakt:
Patrząc na warszawskie tramwaje z perspektywy inostrańca z Łodzi muszę powiedzieć, że ich malowanie firmowe wypada niesamowicie chaotycznie. Co nowszy typ osiemsetpiątki, to inny schemat kolorów, nie wspominam już przynajmniej trzech zestawach kolorystycznych, tyle mi się udalo naliczyć, niskopodłogowców. Przydałyby się ujednolicone kolory na tramwajach zwłaszcza, że schemat klasyczny jest nieco niezuważalny...
Oczywiście miałem na myśli stopiątki warszawskie, wszystkie bulwy i 123N z Poznania.
A Łódź? Czy kolorystyka tramwajów jest ujednolicona? Zależy czy brać pod uwagę spółki podmiejskie. W łódzkim MPK tylko Cityrunnery są wyjątkiem i takim pozostaną bo niskopodłgowce z pesy bedą miały kolory zbliżone do tradycyjnych. Osiemsettrójki i GT6 ze spółki Tramwaje Podmiejskie również mają malowanie miejskie ale ma się to wkrótce zmienić na korzyść odmiennego dla każdego wagonu autorskiego malowania. Natomiast w Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, która na korzyść dominującego żółtego zrezygnowała z ceglasto-czarnego zaczyna panować wolna amerykanka bo fryburczyki i GT8N zachowały swoje dotychczasowe niemieckie malowanie.
A Łódź? Czy kolorystyka tramwajów jest ujednolicona? Zależy czy brać pod uwagę spółki podmiejskie. W łódzkim MPK tylko Cityrunnery są wyjątkiem i takim pozostaną bo niskopodłgowce z pesy bedą miały kolory zbliżone do tradycyjnych. Osiemsettrójki i GT6 ze spółki Tramwaje Podmiejskie również mają malowanie miejskie ale ma się to wkrótce zmienić na korzyść odmiennego dla każdego wagonu autorskiego malowania. Natomiast w Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, która na korzyść dominującego żółtego zrezygnowała z ceglasto-czarnego zaczyna panować wolna amerykanka bo fryburczyki i GT8N zachowały swoje dotychczasowe niemieckie malowanie.
I to niestety prawda. Winne są głównie spółki reklamowe, które malują takim kolorem, jaki im wpadnie w ręce i widac nikomu na górze nie przeszkadza, że wagony po kilku miesiącach sa wyblakłe lub bure jak na jakimś Zakaukaziu. Zajezdnie też nie sa bez winy, często po kolizjach widać "łaty" zrobione innym kolorem.mamadoo pisze:Patrząc na warszawskie tramwaje z perspektywy inostrańca z Łodzi muszę powiedzieć, że ich malowanie firmowe wypada niesamowicie chaotycznie. Co nowszy typ osiemsetpiątki, to inny schemat kolorów, nie wspominam już przynajmniej trzech zestawach kolorystycznych, tyle mi się udalo naliczyć, niskopodłogowców. Przydałyby się ujednolicone kolory na tramwajach zwłaszcza, że schemat klasyczny jest nieco niezuważalny...
[ Dodano: 2007-05-09, 21:12 ]
Ale bardzo mnie to dziwi, dlaczego tak kompletnie olali sprawę. Przecież to w sumie porządna firma z długim doświadczeniem, a nie jakis byle rzemieślnik, remonty pudeł i wózków stopiątkowych dla MPK Poznań były bardzo dobre jakościowo i gdyby nie ta wpadka, może mogliby zyskać sporą renomę w TW.MisiekK pisze:Nie ma. Cegielski ma opoznienie jak stad do Wladywostoku i pewnie to ostanie zamowienie, ktore zlapal.Piotrek pisze:Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne
Mam nadzieję, że jest to kara dla TW, iż zakupiły wysokopodłogowce, zamiast niskaczyMisiekK pisze:Nie ma. Cegielski ma opoznienie jak stad do Wladywostoku i pewnie to ostanie zamowienie, ktore zlapal.Piotrek pisze:Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne