Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 maja 2007, 9:26

Filip7370 pisze:ale trzeba przyznać że wręcz rynsztokowy poziom produkcji
Przynajmniej wiadomo, gdzie nie zamawiać w przyszłości tramwajów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 03 maja 2007, 9:45

Busmann pisze:Przynajmniej wiadomo, gdzie nie zamawiać w przyszłości tramwajów...
Jakby wygrali przetarg, to trzeba odwołać wtedy szybko ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 03 maja 2007, 13:54

Piotrek pisze:Jakby wygrali przetarg, to trzeba odwołać wtedy szybko
"Jakby wygrali przetarg"... Ilel razy już w tym temacie był poruszany ten problem? Nie kakżdy może wystartować w każdym przetargu. Przecież to tylko kwestia odpowiednio sformuowanej specyfikacji, by wykluczyć takiego niepoważnego dostawce. A można to zrobić w bardzo prosty sposób przez np. wprowadzenie zapisu, że ofertę może złożyć tylko ten producent, który w ciągu ostatnich x lat wyprodukował co najmniej y niskopodłogowych wagonów silnikowych oferowanej generacji. Wielokrotnie dowodzono w Polsce, że nawet przy Ustawie o Zamówieniach można kupić dokładnie to, co chce zamawiający.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 04 maja 2007, 19:21

Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 05 maja 2007, 11:22

Przemalowałem sobie 105Na w barwy z 120N:

Obrazek

Wersja z żółtym detalem z przodu:

Obrazek

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 05 maja 2007, 11:26

:arrow: Ładne. Ale możesz od razu zrobić wersję z reklamą, bo prędzej czy później nie omieszkają tego zapewne okleić ;).

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 05 maja 2007, 12:31

Mi przypominaja lodzkie.
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 08 maja 2007, 10:04

Jeszcze tylko drzwi szare i będzie PKP PR :)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7689
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 maja 2007, 14:33

Piotrek pisze:Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne :)
Nie ma. Cegielski ma opoznienie jak stad do Wladywostoku i pewnie to ostanie zamowienie, ktore zlapal.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 09 maja 2007, 18:34

Patrząc na warszawskie tramwaje z perspektywy inostrańca z Łodzi muszę powiedzieć, że ich malowanie firmowe wypada niesamowicie chaotycznie. Co nowszy typ osiemsetpiątki, to inny schemat kolorów, nie wspominam już przynajmniej trzech zestawach kolorystycznych, tyle mi się udalo naliczyć, niskopodłogowców. Przydałyby się ujednolicone kolory na tramwajach zwłaszcza, że schemat klasyczny jest nieco niezuważalny...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 maja 2007, 19:42

mamadoo pisze:Patrząc na warszawskie tramwaje z perspektywy inostrańca z Łodzi muszę powiedzieć, że ich malowanie firmowe wypada niesamowicie chaotycznie.
Heh, Łódź pod tym względem wcale nie wypada lepiej ;-)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 09 maja 2007, 19:51

mamadoo pisze:Co nowszy typ osiemsetpiątki,
Ale my nie mamy 805,a pisałeś rozumiem o Wawie :-k
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 09 maja 2007, 20:28

Oczywiście miałem na myśli stopiątki warszawskie, wszystkie bulwy i 123N z Poznania.
A Łódź? Czy kolorystyka tramwajów jest ujednolicona? Zależy czy brać pod uwagę spółki podmiejskie. W łódzkim MPK tylko Cityrunnery są wyjątkiem i takim pozostaną bo niskopodłgowce z pesy bedą miały kolory zbliżone do tradycyjnych. Osiemsettrójki i GT6 ze spółki Tramwaje Podmiejskie również mają malowanie miejskie ale ma się to wkrótce zmienić na korzyść odmiennego dla każdego wagonu autorskiego malowania. Natomiast w Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, która na korzyść dominującego żółtego zrezygnowała z ceglasto-czarnego zaczyna panować wolna amerykanka bo fryburczyki i GT8N zachowały swoje dotychczasowe niemieckie malowanie.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 09 maja 2007, 21:05

mamadoo pisze:Patrząc na warszawskie tramwaje z perspektywy inostrańca z Łodzi muszę powiedzieć, że ich malowanie firmowe wypada niesamowicie chaotycznie. Co nowszy typ osiemsetpiątki, to inny schemat kolorów, nie wspominam już przynajmniej trzech zestawach kolorystycznych, tyle mi się udalo naliczyć, niskopodłogowców. Przydałyby się ujednolicone kolory na tramwajach zwłaszcza, że schemat klasyczny jest nieco niezuważalny...
I to niestety prawda. Winne są głównie spółki reklamowe, które malują takim kolorem, jaki im wpadnie w ręce i widac nikomu na górze nie przeszkadza, że wagony po kilku miesiącach sa wyblakłe lub bure jak na jakimś Zakaukaziu. Zajezdnie też nie sa bez winy, często po kolizjach widać "łaty" zrobione innym kolorem.

[ Dodano: 2007-05-09, 21:12 ]
MisiekK pisze:
Piotrek pisze:Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne :)
Nie ma. Cegielski ma opoznienie jak stad do Wladywostoku i pewnie to ostanie zamowienie, ktore zlapal.
Ale bardzo mnie to dziwi, dlaczego tak kompletnie olali sprawę. Przecież to w sumie porządna firma z długim doświadczeniem, a nie jakis byle rzemieślnik, remonty pudeł i wózków stopiątkowych dla MPK Poznań były bardzo dobre jakościowo i gdyby nie ta wpadka, może mogliby zyskać sporą renomę w TW.

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 10 maja 2007, 22:05

MisiekK pisze:
Piotrek pisze:Nie ma przypadkiem nowego składu Cegielskiego w Warszawie? Bo wydawało mi się w Woli, że stały 2 rozczepione - chyba, że rozczepili obecne :)
Nie ma. Cegielski ma opoznienie jak stad do Wladywostoku i pewnie to ostanie zamowienie, ktore zlapal.
Mam nadzieję, że jest to kara dla TW, iż zakupiły wysokopodłogowce, zamiast niskaczy

ODPOWIEDZ