Jeszcze ktoś gotów pomyśleć, że do Grodziska na Białołęce tory ułożyli .jasiu pisze:wystarczyłoby "Grodzisk" - przecież wiadomo że nie Wlkp. ani G.M. Radońska.
Mimo tego sam Grodzisk to trochę za mało. Najlepiej jednak napisać Grodzisk Maz.
Moderator: JacekM
Bajki opowiadasz. Akurat wyświetlacze z półmodern, te z pogrubioną czcionką i napisem wersalikami są najlepsze. Widac wszystko i zawsze. Ten sochaczewski kibel, którego zdjęcie zrobiłes, to chyba wyjątek. On ma datę naprawy 27.04.2007. A np. 1766, tez półmoderna, z tą samą data naprawy, ma wyświetlacz.Premo pisze: Wyświetlacze nie sprawdzają się w słoneczne dni. Trudno dostrzec co jest napisane. Dlatego w tegorocznych półmodernach zrezygnowano z nich. W zamian za to zamontowano nowy, bardziej czytelny film
Nie wiem.solaris8315 pisze:Czy od teraz wsio modernizowane sedesy będą miały takie pyski ?
Wszystko się okaże gdy jednostka 1486 wróci z NG. Ponieważ w planie modernizacji jest rozruch impulsowy i hamulec ED zdziwiłbym się gdyby nie dostała nowego czołarufio198 pisze:solaris8315 napisał/a:
Czy od teraz wsio modernizowane sedesy będą miały takie pyski ?
Nie wiem.
Rynek Kolejowy pisze:Konferencja prasowa Kolei Mazowieckich
Kolejne zmodernizowane jednostki Kolei Mazowieckich oraz nowe oferty przewozowe (specjalna oferta na czas remontu torowiska tramwajowego na Moście Poniatowskiego w Warszawie oraz rozszerzenie oferty Wspólny Bilet) zostały zaprezentowane 14 czerwca 2007 r., podczas konferencji prasowej.
Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” ogłosiła przetarg na leasing (na okres 10 lat) 3 szt. EZT: 2 szt. EN57 i 1 szt. EN71.
Prezentowany tabor typu EN57 został kompleksowo zmodernizowany, m.in.: unowocześnione zostało czoło jednostki, zainstalowano elektroniczne tablice informacyjne na czole jednostki, zmodernizowana i powiększona została kabina maszynisty, wprowadzono nowy wystrój wnętrza, wprowadzono system zabudowy toalety w systemie zamkniętym, zainstalowano monitoring, a także system indywidualnego sterowania drzwiami automatycznymi. Zmodernizowane pociągi zostały także przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
W trakcie konferencji prasowej poinformowano także o tym, że od 16 czerwca 2007 r. rozszerza się zakres oferty „Wspólny bilet ZTM-KM” o odcinek Warszawa Wileńska – Ząbki. Zo oferty korzystać będą mogli także posiadacze biletów dobowych ZTM. Wspólna oferta ZTM-KM nie obowiązuje na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa i w pociągu „Słoneczny”. Przejazd pociągiem KM odbywa się na podstawie ważnego ww. biletu tj. aktywowanego/skasowanego wcześniej w środkach komunikacji miejskiej.
Na czas remontu Al. Jerozolimskich i Mostu Poniatowskiego, Spółka „Koleje Mazowieckie-KM” wprowadza ofertę specjalną na przejazdy pociągami KM na podstawie biletów jednorazowych KM na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Cena biletu normalnego wynosi 2,40 zł. Oferta obowiązuje od 16 czerwca do 31 października 2007 roku.
Rynek Kolejowy pisze:Mazowieckie push-pulle od Bombardiera
Urząd Marszałkowski wybrał firmę, która dostarczy na mazowieckie tory składy push-pull.
16 maja 2007 roku minął termin składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu ograniczonego na wyprodukowanie i dostawę 11 wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych do prowadzenia regionalnego pasażerskiego w ruchu kolejowego w zestawach typu push-pull.
Oferty złożyły dwa podmioty – Bombardier Transportation GmbH oraz konsorcjum firm Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA i Corifer.
Zamawiający wybrał Bombardiera, który swoje wagony zaoferował za 208,3 mln złotych. Pierwsze wagony środkowe pojawią się na Mazowszu już na przełomie 2007/2008 roku.