Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 27 cze 2007, 11:00

Fikander pisze:
MeWa pisze:Komunikacja publiczna ma nieco inne zadania niż kierowanie się przychodami.
To niech wszyscy jeżdżą za darmo.
www.infobus.com.pl pisze:USA: komunikacja publiczna coraz częściej bezpłatna

Jak pisze węgierska gazeta ekonomiczna Világgazdaság, trzy największe miasta Stanów Zjednoczonych: Nowy Jork, Chicago i San Francisco noszą się ze zdecydowanym zamiarem wprowadzenia zupełnie bezpłatnych przejazdów wszystkimi środkami komunikacji publicznej i to zarówno miejskiej jak też podmiejskiej i regionalnej, włącznie z pociągami. Powód? Katastrofalne zanieczyszczenie powietrza, wielogodzinne korki paraliżujące cały ruch na terenie tych miast, gwałtowny wzrost zachorowań na astmę i grożąca katastrofa klimatyczno-ekologiczna. Bowiem jedynie w ten sposób stanie się możliwe bardzo radykalne ograniczenie ruchu samochodowego w tych miastach.

Innym powodem są olbrzymie rozbieżności w kosztach eksploatacyjnych. Rozbieżności te związane są przede wszystkim właśnie z korkami. Tam gdzie szybkość podróżna pojazdów mechanicznych od świateł do świateł jest bardzo niska, wzrost zużycia paliwa i kosztów eksploatacji pojazdów postępuje błyskawicznie. Zdaniem wysokokwalifikowanych fachowców, przy minimalnym podniesieniu podatków na terenach objętych komunikacją masową (tak zwane Bay Area), można uczynić ją darmową, a to bardzo wielu zmotoryzowanych zmusi do regularnego korzystania z szybszego transportu publicznego.
Wiele oszczędności przyniesie także zlikwidowanie kas biletowych, druku biletów i abonamentów itd. No i zupełnie zbędni staną się kontrolerzy biletowi, czy osoby rozliczające wpływy i wydatki związane z opłatami za przejazd! Bo koszty zatrudniania wszystkich tych pracowników, którzy w jakiś sposób związani są z opłatami przejazdowymi, kosztuje prawie tyle, co paliwo!

Burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg twierdzi wprost, że jest to już jedyne realne koło ratunkowe na chaos komunikacyjny panujący w tych metropoliach i prędzej czy później wszystkie większe miasta na świecie będą zmuszone zastosować tą radykalną metodę.
We wspomnianych miastach, planuje się wprowadzenie darmowych przejazdów zarówno w autobusach, metrze, tramwajach linowych, trolejbusach, jak i na wszystkich pociągach, bowiem towarzystwa kolejowe również otrzymują znaczne dotacje od samorządów tych miast. Zainteresowanie tym projektem jest olbrzymie daleko poza granicami Stanów Zjednoczonych i może przynieść prawdziwą rewolucję w komunikacji publicznej dużych miast i aglomeracji również Europy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 cze 2007, 12:10

Państwa bogate na pewno udźwigną darmową komunikację...

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 27 cze 2007, 17:41

Fikander pisze:Jakie przychody generują pracownicy MZA?
A jakich przychodów nie pozwoli wygenerować ich brak?
xxx

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2007, 20:00

Czy ktoś zna oficjalny powód nie uruchomienia linii nocnej do Sulejówka?

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 27 cze 2007, 20:01

Brak zainteresowania ze strony miasta Sulejówek

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2007, 20:03

Brak zainteresowania ze strony miasta Sulejówek
O to chodzi że zainteresowanie było. Tylko Sulejówek chciał by linia nocna jechała wewnątrz miasta. Linii dziennej nie uruchomiono bo tłumaczono się wiecznie zamkniętym przejazdem ale w nocy pociągi tak często nie jeżdżą. Więc co innego mogło stać na przeszkodzie

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 cze 2007, 20:11

Premo pisze:
Brak zainteresowania ze strony miasta Sulejówek
O to chodzi że zainteresowanie było. Tylko Sulejówek chciał by linia nocna jechała wewnątrz miasta. Linii dziennej nie uruchomiono bo tłumaczono się wiecznie zamkniętym przejazdem ale w nocy pociągi tak często nie jeżdżą. Więc co innego mogło stać na przeszkodzie
Niestety w dziedzinie linii nocnych logiki ZTM nikt nie rozumie.
Przykład Marek: W pierwotnej wersji ZTM linia N61 miała zawracać na skrzyżowaniu z ulicą Słoneczną i mieć postój pod UM. Burmistrz się nie zgodził i zaproponował przedłużenie do ulicy Legionowej (tam miał zawracać) – ale ZTM powiedział że na wysokości Legionowej to autobus nie zawróci. Żeby było śmieszniej skrzyżowanie przy Słonecznej i Legionowej są identyczne.

Do dzisiaj nikt z ZTM nie potrafi logicznie wytłumaczyć dlaczego przy Słonecznej mógł, a przy Legionowej już nie może zawrócić. Dyskusja kończyła się tym, że linia N61 musi zawracać na pobliskim wiadukcie... ale z tego ZTM też się wycofał, i nagle uznał, że pobliski parking przy poczcie nadaje się do zawracania (a wcześniej on też się nie nadawał do takich celów wg. ZTM).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2007, 20:16

Do dzisiaj nikt z ZTM nie potrafi logicznie wytłumaczyć dlaczego przy Słonecznej mógł, a przy Legionowej już nie może zawrócić. Dyskusja kończyła się tym, że linia N61 musi zawracać na pobliskim wiadukcie... ale z tego ZTM też się wycofał, i nagle uznał, że pobliski parking przy poczcie nadaje się do zawracania (a wcześniej on też się nie nadawał do takich celów wg. ZTM).
Jeśli chodzi o względy techniczne to przy PKP miłosna jest pętla przy której zatrzymują się autobusy PKS MM. Niedawno była robiona próba przed uruchomieniem nowej linii więc drogi spełniają wymagania.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 cze 2007, 20:36

Bo to dużo zależy kto się sprawą zajmuje.
Masz kolejny przykład z Marek: Wiosną tego roku ZTM na wniosek jednej ze spółdzielni mieszkaniowych zrobił pomiary na liniach 718/805. Do UM Marki trafiła kopia tych pomiarów – wiesz co wyszło pracownikowi ZTM – że linia 718 jest zapełniona w 30%, a zapełnienie linii 805 to 20%. Jak Burmistrz to przeczytał na Sesji Rady Miasta to sala buchnęła śmiechem – jeden z radnych wręcz powiedział, że oni chyba w ZTM jakiegoś ociemniałego albo ślepego wysłali do robienia tych pomiarów. Burmistrz powiedział tylko ironicznie że nie będzie tego komentował, bo nie wypada.

Potem jeszcze pracowników ZTM-u już podczas rozmowy z nimi też wyśmiał, i ZTM zrobił ponowne pomiary – zapewne już je robił kto inny, bo się nagle okazało, że obie linie kwalifikują się do zasilenia dodatkowym taborem nie tylko w godzinach szczytu, ale i w resztę dnia.

Tak to jest z ZTM 8-[ .
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 27 cze 2007, 20:55

http://www.marki.pl/2007/05/11/poprawa- ... w-markach/
Są tacy w ZTM, którzy niektóre pomiary zlecają 2 razy, ;-)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 cze 2007, 21:08

Ale tymi swoimi pierwszymi „pomiarami” to już ZTM ośmieszył się kompletnie.
To już ten co prowadził te obserwacje mógł iść na całość, i napisać że linia 805 to jeździ pusta, a 718 jest napełnione w 10% :idea: ;-)
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 cze 2007, 21:32

Wszyscy winią Sulejówek że nie chciał linii nocnej. Tylko że oferta ZTM nie odpowiadała miastu gdyż linia miałaby tylko zahaczać o Sulejówek tak jak 173. Ja nie widzę żadnych przeszkód. Nawet linii nowej otwierać nie trzeba bo w razie czego wystarczy wydłużyć N71.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 28 cze 2007, 0:52

Dziś pierwszym kursem N01 z Kleszczowej na Służewiec jechało 20 osób. Prawie połowa wsiadła przy zajezdni. Mobilis miał - 5 przynajmniej do Sasanek.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 28 cze 2007, 1:24

Bdb. Oby tak dalej!

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 28 cze 2007, 5:30

Predator pisze:Do dzisiaj nikt z ZTM nie potrafi logicznie wytłumaczyć dlaczego przy Słonecznej mógł, a przy Legionowej już nie może zawrócić. Dyskusja kończyła się tym, że linia N61 musi zawracać na pobliskim wiadukcie... ale z tego ZTM też się wycofał, i nagle uznał, że pobliski parking przy poczcie nadaje się do zawracania (a wcześniej on też się nie nadawał do takich celów wg. ZTM).
Linia N61 nadal powinna zawracać na wiadukcie - inaczej się nie da (tak przynajmniej twierdzi MZA). Nie wszystkie autobusy są w takim stanie technicznym, żeby wykonać manewr na skrzyżowaniu, czy pod sklepem/pocztą.
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ