515 - co dalej z tą linią?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 0:13

rafalzag pisze:A jeśli chcę pojechać np do pl. Na Rozdrożu? Pociąg mi się tam zatrzyma?
Wtedy pojedziesz jakimś autobusem z Płowieckiej.
rafalzag pisze:na PKP Rembertów dochodzi też dużo osób, które mówi, że sie nie może zmieścić do pociągu!!
No to z pociągami jest problem, a nie z autobusami!
R-11 Kleszczowa pisze:166 i 168 nie dojadą do Falenicy na ten przykład :roll:
No to przecież właśnie napisałem, że się z nich przesiądą? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bambi
Posty: 164
Rejestracja: 16 maja 2006, 15:22
Lokalizacja: Kabaty // Gocław

Post autor: bambi » 02 lip 2007, 0:55

emdegger pisze:
bambi pisze: A co do połączenia Gocławia z okolicami Promenady i Media Markt to takie zapotrzebowanie na prawdę istnieje.
Nie będę po raz nie wiadomo który tłumaczył o co chodzi. Przypomnę tylko końcową konkluzję: para na Siekierę z Pragi Południe - 515 plus połączenie Ostrobramska - Gocław musi na wysokości Witosa rozjechać się odpowiednio: na południe i zachód.
No i co to ma do rzeczy. Ty twierdziłeś, że autobus specjalnie z Gocławia do Promenady (143) do fanaberia, ja Ci tłumaczę z czego wynika ta potrzeba i jak ten problem rozwiązać (czyt. jk zlikwidować tę potrzebę ;-) ).
malyniak pisze:
bambi pisze: Ogólnie nieźle. =D> Pomijając problemy z Marynarską.
Hmm dla mnie dublowanie się 117 i 138 które zaistniało po ostatnich zmianach jest kompletnie nieuzasadnione....
Mnie akurat chodziło głównie o 117 i 186, co do 138, to jakie jest każdy widzi. :-?
Bastian pisze:
bambi pisze:DOLINA SŁUŻEWIECKA (na pewno !)
A moim zdaniem niekoniecznie.
W przypadku 416 bus się tam zatrzymuje prawie zawsze. To, że jest na żądanie, jest dla mnie jedną z najwiekszych zagadek ZTM. :shock:
malyniak pisze:
bambi pisze:d) w przyszłości (gdyby w ogóle ten pomysł wypalił), skoro linia 515 ma obsługiwać ruch tranzytowy, powinna jechać jednak al. Wilanowską - wszak to (M) WILANOWSKA, a nie AL. LOTNIKÓW powinna docelowo pełnić rolę węzłą przesiadkowego na południe
Napewno dla charakteru tranzytowo-obwodowego linii byłoby to in plus, ale utracone potoki z Wałbrzyskiej i Lotników byłyby absolutnie nie do zrekompensowania.
Bastian pisze:Powinna, ale wątpię, by kiedykolwiek pełniła: stacja w polu.
emdegger pisze:Al. Wilanowska w porównaniu z Wałbrzyską i Al. Lotników to pasażerskie pustkowie.
Wiem, że potoki na SnD są duże, a w al. Wilanowskiej prawie żadne. Wynika to nie tylko z obecności osiedla, ale przede wszystkim możliwości przesiadki przy (M) SŁUŻEW. Ale moim zdaniem to niekorzystne zjawisko, jeżeli ruch lokalny i dowozowy do metra miesza się z ruchem tranzytowym. Obecnie przy (M) WILANOWSKIEJ nic się nie dzieje, stacja faktycznie stoi w polu i nie ma tam dogodnych przesiadek. Docelowo jednak to rejon tej stacji powienien stać się centrum usługowym i komunikacyjnym (centrum handlowe, supermarkety, dogodny węzeł przesaidkowy, parkingi P&R) obsługującym południową część miasta. Taki model był zawsze lansowany we wszelkich opracowaniach planistycznych (moim zdaniem prawidłowo). Wtedy automatycznie zmalały by potoki na Wałbrzyskiej, gdzie potrzeby komunikacyjne dotyczyłyby głównie lokalnych mieszkańców.

Teraz jest trochę tak, jakby podmiejskie z Piaseczna puścić al. KEN, bo jest lepsza przesiadka do metra, a przy okazji "podłapią" troche ludzi na Ursynowie...

R-11 Kleszczowa pisze: Powinien być [MOST SIEKIERKOWSKI (NŻ)]
emdegger pisze:Powinien
Powinien być, bo mam pod domem :D O-) :idea:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 1:01

Obecnie przy (M) WILANOWSKIEJ nic się nie dzieje, stacja faktycznie stoi w polu i nie ma tam dogodnych przesiadek. Docelowo jednak to rejon tej stacji powienien stać się centrum usługowym i komunikacyjnym
Stacja Wilanowska na brak pasażerów nie narzeka - przesiadki z kierunku Piaseczna i Wilanowa. O wiele korzystniejsze jest rozłożenie ruchu pomiędzy dwie stacje metra.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 1:03

bambi pisze:
emdegger pisze:
No i co to ma do rzeczy. Ty twierdziłeś, że autobus specjalnie z Gocławia do Promenady (143) do fanaberia, ja Ci tłumaczę z czego wynika ta potrzeba i jak ten problem rozwiązać (czyt. jk zlikwidować tę potrzebę ;-) ).
No to przecież ślemy tam 168, czego emdegger jest doskonale świadom (choć Jarek lansuje jednak Olszynkę)?
bambi pisze:
Bastian pisze: A moim zdaniem niekoniecznie.
W przypadku 416 bus się tam zatrzymuje prawie zawsze. To, że jest na żądanie, jest dla mnie jedną z najwiekszych zagadek ZTM. :shock:
Ok, wycofuję się, zgoda ;)
bambi pisze:Obecnie przy (M) WILANOWSKIEJ nic się nie dzieje, stacja faktycznie stoi w polu i nie ma tam dogodnych przesiadek. Docelowo jednak to rejon tej stacji powienien stać się centrum usługowym i komunikacyjnym (centrum handlowe, supermarkety, dogodny węzeł przesaidkowy, parkingi P&R) obsługującym południową część miasta. Taki model był zawsze lansowany we wszelkich opracowaniach planistycznych (moim zdaniem prawidłowo). Wtedy automatycznie zmalały by potoki na Wałbrzyskiej, gdzie potrzeby komunikacyjne dotyczyłyby głównie lokalnych mieszkańców.
Zgoda, że prawidłowo. Ale wyszło jak zwykle i mocno wątpię, by dało się to jeszcze naprawić :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 02 lip 2007, 9:48

groov pisze:Ja bym zaproponował tak :
141 Marysin - Korkowa - Okularowa - Marsa - Płowicka - Grochowska - Zamieniecka - Ostrobramska - ... - Bokserska
(Przejęcie fragmentu trasy 301 => 168)
143 Rembertów Kolonia - Wiatraczna
162 Targówek - ... - Powsińska - Bonifacego - Dolina Służewiecka - Ciszewskiego - Rosoła - Belgradzka - Lanciego - Natolin Płn
(przejęcie fragmentu trasy 143)
183 Wola Grzybowska - Wiatraczna
(przejęcie trasy 514)
187 Ursus N - ... - Powsińska - Gołkowska - EC Siekierki
(poprawienie dojazdu z os.bernardyńska do centrum
193 Bokserska - Ursynów Płn
(przejęcie częsci trasy 401)
301 => 168 Okęcie - ... TS - Marsa - Okularowa - Korkowa - Marysin
408 => 516 ( przez wiatrak )
515
Rembertów AON - ... - Marsa - TS - Witosa - Nowoursynowska - Po trasie 401 do Niedźwiadka

401 piach
514 piach
Obrazek
a co z Gocławiem? zamiana 301 na 168 przez TS zabiera połaczenie Goclawia z Mokotowem - ja bym zostawił 168 przez Gocław bo czy potrzebne sa az dwie linie od Płowieckiej Trasą Siekierkowską? chyba samo kulawe 416 nie wystarczy
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 9:53

Bastian pisze:No to przecież ślemy tam 168, czego emdegger jest doskonale świadom (choć Jarek lansuje jednak Olszynkę)?
LInia na Olszynce, to totalna pustka od przystanku Bukowskiego. A tak mamy kolejnych potencjalnych pasażerów z Ostrobramskiej i Marysina. Pętla Os. Ostrobramska dla 168 to konieczne minimum.

Co do przystanków dla 515, to Gocławi i Dolina powinny być stałe, Most Siekierkowski na żądanie (to także przystanek dla części Gocławia), a Warneńska powinna wylecieć. Mówię to jako osoba regularnie korzystająca z 416 i obserwująca występujące tam wymiany.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 02 lip 2007, 10:05

esm pisze:408 Os. Górczewska - Metro Politechnika (niestety nie wiem czy na tamtej pętli jest miejsce)

520 - trasą ex 408 na Mokry Ług (brygady zaoszczędzone z 408)
Wolne żarty, kolego =; Jeśli któremuś z tych dwóch osiedli należy się stały czerwoniak do centrum (na cięciwę, dokładnie rzecz ujmując, i to pełną :-$ ) to zdecydowanie Jelonkom, a nie Mokremu Ługowi, który jest rzut beretem od stacji kolejowej :-$ A możliwości zakrańcowania linii na MP od strony zachodniej oczywiście nie ma :!:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 10:07

Tylko od północy można zakrańcować linię na Politechnice. Linie od południa muszą zawijać przy Pl. Konstytucji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lip 2007, 10:14

bambi pisze:Wiem, że potoki na SnD są duże, a w al. Wilanowskiej prawie żadne. Wynika to nie tylko z obecności osiedla, ale przede wszystkim możliwości przesiadki przy (M) SŁUŻEW. Ale moim zdaniem to niekorzystne zjawisko, jeżeli ruch lokalny i dowozowy do metra miesza się z ruchem tranzytowym. Obecnie przy (M) WILANOWSKIEJ nic się nie dzieje, stacja faktycznie stoi w polu i nie ma tam dogodnych przesiadek. Docelowo jednak to rejon tej stacji powienien stać się centrum usługowym i komunikacyjnym (centrum handlowe, supermarkety, dogodny węzeł przesaidkowy, parkingi P&R) obsługującym południową część miasta. Taki model był zawsze lansowany we wszelkich opracowaniach planistycznych (moim zdaniem prawidłowo). Wtedy automatycznie zmalały by potoki na Wałbrzyskiej, gdzie potrzeby komunikacyjne dotyczyłyby głównie lokalnych mieszkańców.
Podziękuj metru, że lokalizacja stacji jest zepsuta, cokolwiek by nie było w okolicy wyjście z metra jest na tyle daleko od alei, że jakiekolwiek przesiadki stają się wyjątkowo niedogodne. Wilanowską jest rzeczywiście naturalną trasą dla takiego obwodu, ale tak to jest jak się na wszystkim oszczędza.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 02 lip 2007, 10:27

Bastian pisze:Stanęło na tym, że jednak Stegny. Reszta się zgadza.
Jakoś nie zauważyłem ani jednego sensownego argumentu za tym, żeby z zyskiem maksymalnie jednego wozu uniemożliwić Stegnom dogodne korzystanie z węzła przesiadkowego Metro Wilanowska :-?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 10:28

Bo mają dogodne połączenie na Służew przez częste 189. Się nie opłaca. Zresztą, jak już było wspomniane, 143 na Wilanowską też jeździło puste i bez żalu wywalono je na Ursynów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 02 lip 2007, 10:45

Przy Wilanowskiej jest więcej tramów, dworzec PKS, a przede wszystkim jedzie się tam przez Wałbrzyską całe 7 (jazda 189)-5 (jazda 108) +2 (jazda metrem)=4 min dłużej :-$ A co do częstotliwości, to się zgadzam: 108 i 185 w koordynacji dałoby właściwą i zachęcającą do takiej trasy. Nie wiem, czemu 143 jeździło tam puste. Może dlatego, że nie było skoordynowane ze 108, może nie dowoziło do centrów handlowych i kina przy Wiertniczej, nie mam pojęcia :P Ale myślę, że akurat nie to było główną przyczyną skierowania go na Ursynów. Raczej jego potrzebność tamże właśnie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lip 2007, 10:57

Dennis pisze:108 i 185 w koordynacji
Popatrz co Ty chcesz ze sobą koordynować! 8-[
A fakt faktem,że wyciągnięcie 143 to była kwestia takiej potrzeby na Ursynowie.Choć, gdyby 143 było niezbędna na Wilanowskiej to by go nie zabrali.
I jeszcze jedno. Nie wliczasz w czas podróży oczekiwania na autobus. koło 3-4 minut na 141 i 189 (średnio) oraz jakiś 6-8 na 108 i 185.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 11:03

Bastian pisze:Przekonać do czego, bo nie rozumiem? Do tego, że linia na Ursynów będzie miała numer 166, a nie 143, a na TS dodatkowo będą mieli jeszcze 515?
Miałem na myśli tych, co robią raban, jak im się numerek na przystanku zmieni...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 11:04

Dennis pisze:Przy Wilanowskiej jest więcej tramów
Więcej o jeden, mianowicie 19. Po co Stegny mają się tam przesiadać do tramwajów jadących na północ? raczej pojadą jakimś 501. A na Puławską w zupełności wystarczą 4 i 36.
Dennis pisze:dworzec PKS
Obsługujący tylko wyjazdy przez Puławską i Al. Wilanowską. Można równie dobrze wsiąść odpowiednio na Al. Lotników i Dolinie Służewieckiej.

[ Dodano: 2007-07-02, 11:06 ]
Busmann pisze:Miałem na myśli tych, co robią raban, jak im się numerek na przystanku zmieni...
W warszawskich realiach chyba wszyscy się już do tego przyzwyczaili? A na Ursynowie 143 i tak jest jedną z "młodszych" linii.
pawcio pisze:Co do przystanków dla 515, to Gocławi i Dolina powinny być stałe, Most Siekierkowski na żądanie (to także przystanek dla części Gocławia), a Warneńska powinna wylecieć. Mówię to jako osoba regularnie korzystająca z 416 i obserwująca występujące tam wymiany.
Ok, mogę to zaakceptować :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ