Nowe przystanki kolejowe w Warszawie
Moderator: JacekM
Myślę, że chyba najlepszą z tych lokalizacji było by Rondo Żaba. Co do reszty to nie wiem. No i czy są możliwości techniczne, nawet prszy przebudowie.
Wiadomo, że ta linia przebiega czasem na nasypie, czasem nie, obok jest masa innych torów... Mogłoby się okazać, że budowa przystanków pochłonęła by spore pieniądze. Budowa we Włoszczowie to był pryszcz. Wybudowali peron przy torze dodatkowym. Tu takie akcje kończyłyby się wydłużeniem czasu jazdy pociągów podmiejskich. W końcu rozjazdyn na V>40km/h też nie wszędzie zabudować się tak łatwo da. Wymagają więcej miejsca.
A nawet jak jest na nie miejsce, to wychodzą takie głupoty jak zjazd 40km/h na bok w Rembertowie czy w Mrozach na E20.
Wiadomo, że ta linia przebiega czasem na nasypie, czasem nie, obok jest masa innych torów... Mogłoby się okazać, że budowa przystanków pochłonęła by spore pieniądze. Budowa we Włoszczowie to był pryszcz. Wybudowali peron przy torze dodatkowym. Tu takie akcje kończyłyby się wydłużeniem czasu jazdy pociągów podmiejskich. W końcu rozjazdyn na V>40km/h też nie wszędzie zabudować się tak łatwo da. Wymagają więcej miejsca.
A nawet jak jest na nie miejsce, to wychodzą takie głupoty jak zjazd 40km/h na bok w Rembertowie czy w Mrozach na E20.
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5315
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Ze stacji Praga to nie wiem kto korzysta - chyba tylko pracownicy położonych niedaleko niej firm (m. in. na terenie byłej zajezdni Pożarowa). Rondo Żaba i Bródno (przy Bartniczej, koło Świtu) byłyby znakomitym rozwiązaniem - Toruńska i Praga nie są położone zbyt szczęśliwie względem Bródna
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
W takim razie niech Pan prezes zrobi coś aby dezyzja obejmowała unowoczesnienie potrzebnych stacji oraz budowe nowych, zamiast tylko się bronić.Gazeta.pl pisze:Prezes PKP PLK Krzysztof Celiński broni się, że decyzje o kształcie remontu linii zapadły przed jego przyjściem do spółki - w latach 2003-04. Wtedy był prezesem Metra Warszawskiego. Nie wie, kiedy mogłyby powstać brakujące przystanki na trasie do Legionowa. - Na to potrzeba dużych pieniędzy - przyznaje.
Wiecej historii w postaci Połczyńska P+R nam nie potrzeba - tam też tylko była obrona że decyzje zapadły za poprzednika
Tym razem mam nadzieję ze Pan Ruta pomoże we właściwym podjęciu decyzji przez PLK. Liczę też na pana Piechocińskiego
PURA VIDA!
do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i UrsusRutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
PURA VIDA!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27445
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.mariow pisze:do stacji Fort Wola, Wola Park jestem sceptycznie nastawiony jako że nastepną po Forcie byłyby Gołąbki i potem juz Pruszkow (bo na Piastów z tego co wiem nie ma jak sie dostac). tak wiec w samej Warszawie juz dużo mniejszy potencjał - omijamy Włochy i UrsusRutin pisze:A tak a propo tworząc stacje przy Forcie Wola
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5315
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Toruńska ma pasażerów, bo nie ma stacji Bródno - ludzie z tamtej stacji idą właśnie w stronę Bródna. Nie zauważyłem żeby jakieś dzikie tłumy się tam przesiadały do autobusów.Ale Toruńska chyba ma trochę pasażerów? Przesiadka na Trasę Toruńską...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron. Czy coś z tego będzie, zobaczymy. Była to na pewno daleko odbiegająca uwaga do inwestycji.
Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Raczej budowa peronu (peronów) przy torach dalekobieżnych, nieopodal istniejących w rejonie dworca Piastów.Fikander pisze:O ile dobrze zgaduję, ma być stacja przy przejeździe na Warszawskiej - ta ukryta pod kryptonimem 'Piastów II'.
Polityka złym doradcą w pracy!
Ma się rozumieć, że to będzie podczas modernizacji linii kolejowej W-wa Wschodnia - Gdańsk i ew. budową stacji W-wa Rondo Żaba ? (i z ciekawości spytam, nowy wiadukt będzie + tunel?)JotPeCet pisze: Sam projekt modernizacji, oczywiście, nie był w ZTM opiniowany (poza etapem przebudowy gdzie wyłączony będzie ruch tramwajowy na 11 Listopada).
Ja też jestem jak najbardziej za To jet dobry pomysł. Z ulicy Mehoffera jest daleko zarówno do przystanku W-wa Płudy, jak i Choszczówka. Dlatego, przystanek przy Mehoffera byłby bardziej pożądany.JotPeCet pisze:Przy opiniowaniu projektu budowy wiaduktu w ciągu ulicy Nowo-mehoffera ZTM wskazał że prawidłowe byłoby przesunięcie przystanku Choszczówka w kierunku południowym - tak aby z przystanków autobusowych na wiadukcie można byłoby schodzić wprost na peron.