Gazeta Wyborcza pisze:Zniszczenia szyb kolejnych pojazdów – pomóż zidentyfikować sprawców!
W związku ze zniszczeniami szyb w kolejnych pojazdach gdyńskiej komunikacji miejskiej, które miały miejsce we wtorek, 10 lipca, zintensyfikowane będą działania mające na celu wykrycie sprawców dewastacji. W środowej „Panoramie”, o godzinie 18.00 w programie III Telewizji Polskiej, wyemitowane zostaną filmy z kamer monitoringu w autobusie nr 7283, na których zarejestrowano sprawców dewastacji.
Na osoby, które rozpoznają wandali uwidocznionych na filmie, nadal czeka nagroda 5 000 zł.
Poza tym, w pojazdach komunikacji miejskiej pojawiła się większa liczba nieumundurowanych patroli pracowników ZKM i policjantów, których zadaniem będzie złapanie sprawców ewentualnych kolejnych dewastacji autobusów i trolejbusów.
Jak zapewnia policja, schwytanie sprawców uszkodzeń pojazdów to tylko kwestia czasu. Nie pozostawaj obojętny – jeśli możesz, pomóż!
Komunikacja miejska w Trójmieście
Moderator: JacekM
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Widać, że jak się chce, to trolejbusy mogą się stać ekonomicznym i podstawowym środkiem transportu w metropolii... Tylko wszystko zależy od podejścia samorządowców...Wsiadamy do trolejbusu przy Dworcu Głównym w Rumi, a wysiadamy z niego na granicy Sopotu z Gdańskiem. Nierealne? Niekoniecznie. Władze Gdyni, Sopotu i Rumi wstępnie porozumiały się w sprawie rozbudowy sieci komunikacyjnej i połączenia trakcją trolejbusową terenu trzech gmin.
Inwestycja ma kosztować 120 mln zł. Pierwsi pasażerowie będą prawdopodobnie mogli przejechać z Rumi do Sopotu pod szelkami w roku 2010.
- Przygotowujemy różne warianty koncepcji tego połączenia - mówi Wanda Strzyżewska, zastępca prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. - To, która z nich zostanie wybrana, zależeć będzie już jednak od władz poszczególnych miast zaangażowanych w projekt.
Jedna z nich, najbardziej prawdopodobna, zakłada oprócz budowy nowych odcinków trakcji trolejbusowej w Gdyni, Rumi i Sopocie także zakup całego taboru nowych pojazdów. Mają to być tzw. duobusy, czyli trolejbusy, które w każdej chwili mogą opuścić szelki i poruszać się dzięki pracy agregatów umożliwiających im jazdę bez prądu.
- To właśnie zakup tych pojazdów byłby odpowiedzialny za dużą część kosztów całej inwestycji - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
A koszty te są niebagatelne, bo szacuje się je na 120 mln zł. Projektowi pilotuje Gdynia, która już od jakiegoś czasu myśli o rozbudowie swojej sieci komunikacyjnej. Potrzebuje jednak na to pieniędzy unijnych, a o nie zdecydowanie łatwiej, kiedy wniosek umotywować można integracją metropolii, a więc składa go więcej niż jedna gmina. Dlatego też do rozmów zaproszono Rumię i Sopot. W przyszłości do projektu dołączyć mogą także kolejne gminy, takie jak Kosakowo.
Wniosek o dofinansowanie ma zostać złożony na przełomie roku. Miasta liczyć mogą na kwotę w wysokości 50 proc. wartości inwestycji. Resztę zapłacić będą musiały same.
Szczegółowy model finansowania projektu nie został jeszcze uzgodniony, ale prawdopodobnie poszczególne gminy poniosą koszty zależne od długości sieci trakcyjnych budowanych na ich terenie. Od kalkulacji ewentualnych nakładów zależeć będzie w dużej mierze tempo wprowadzania projektu w życie.
- Jeszcze nie dostaliśmy od gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej szczegółowej symulacji kosztów - mówi Elżbieta Rogala-Kończak, burmistrz Rumi. - Jak tylko dokumenty takie do nas dotrą, zadecydujemy, co dalej. Na pewno jednak sieć komunikacyjną rozbudujemy, bo jest to zapisane w naszej strategii rozwoju miasta.
Rozmowy między Gdynią a Sopotem są jeszcze bardziej zaawansowane. - Mogę powiedzieć, że wszystko jest już ustalone - dodaje Jacek Karnowski, prezydent kurortu. - Trolejbusy jeździć będą aż do granicy z Gdańskiem, do powstającej właśnie hali widowiskowo-sportowej.
A co na to najbardziej zainteresowani, czyli mieszkańcy Trójmiasta?
- Ciekawe, jak drogie będą bilety - mówi Dorota Niedzielska z Gdyni. - Jeżeli ich ceny będą konkurencyjne względem oferty Szybkiej Kolei Miejskiej, to na pewno znajdą się chętni, aby w ten sposób przemieszczać się między miastami.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Podstawowym środkem w metropolii nadal będzie SKM. Trundo mówić, żeby tutaj trolejbus był podstawą, skoro Gdańsk tylko zostanie przezeń liznięty. Natomiast ekonomicznym środkiem jest o tyle, bo tam już JAKAŚ sieć istniajał.ekonomicznym i podstawowym środkiem transportu w metropolii
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
O ile będzie zintegrowana taryfowo z transportem miejskim. Jeśli nadal będzie odrębna taryfa, to sądzę że to trolejbusy przejmą pierwszoplanową rolę (a przynamniej w północnej części)...MeWa pisze:Podstawowym środkem w metropolii nadal będzie SKM.
Niekoniecznie. Być może w niedalekim czasie zacznie się opłacać budować sieci trolejbusowe od zera, gdyż prąd jest tańszym paliwem, niż ON, którego ceny wg prognoz mogą znacznie wzrosnąć i spowodować znaczną podwyżkę kosztów utrzymania trakcji autobusowej...MeWa pisze:Natomiast ekonomicznym środkiem jest o tyle, bo tam już JAKAŚ sieć istniajał.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ja wiem... Szczególnie, że pamiętaj, iż Gdynia cały czas chce mieć SKM na Oksywie. No i też w planach druga linia jak wiadomo (szczegóły np. na urbanrail)Busmann pisze:. Jeśli nadal będzie odrębna taryfa, to sądzę że to trolejbusy przejmą pierwszoplanową rolę (a przynamniej w północnej części)...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Owszem, ale to są dalsze plany (dotyczy to także linii na Dąbrówkę) i słyszałęm, że właśnie będzie to uwarunkowane wspólnym biletem... Jak się czegoś więcej dowiem, to pewnie coś tutaj napiszę.Piotrek pisze:Ja wiem... Szczególnie, że pamiętaj, iż Gdynia cały czas chce mieć SKM na Oksywie. No i też w planach druga linia jak wiadomo (szczegóły np. na urbanrail)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Właśnie są takie plany, żeby lekko wyprostować tą linię (właśnie przez Dąbrówkę) i zrobić odbicie na Port Lotniczy w Gdańsku. Ale to dopiero czysta teoria, tak jak elektryfikacja linii na Kościerzynę...Piotrek pisze:Myślę, że są pilniejsze sprawy...vide dorobienie stacji na obecnej linii przez Karwiny.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Oczywiście w ramach SKM.Piotrek pisze:Jakby nie patrzeć połączenie kolejowe z lotniskiem to i teraz jest tylko mocno zniszczone. Można by coś z tym zrobić.
Pomorska Magistrala, czy coś takiego... Będę następnym razem, to się może czegoś szczegółowego dowiem... Bo tego akurat się dowiedziałem podczas luźnych rozmów przy stole na grillu.Piotrek pisze:Eee...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ogólnie jest sporo planów utworzenia kolei metropolitarnej w ramach Związku w celu ograniczenia liczby autobusów podmiejskich... Ale to plany na jakieś 20 lat...
Nom. Towarzystwo z Gdyni przy lewym skrzydle i po środku, a delegacja z Gdańska na prawym skrzydlePiotrek pisze:U Koteckiego w sobotę? Mi się nie udało dotrzeć
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43