515 - co dalej z tą linią?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sie 2007, 17:52

TGM pisze:Mało to linii już pocięli? 515 jaką miało częstotliwość? Kilka lat temu wiele linii miało lepsze zapełnienie. Nie tylko 408.
Mówię o okresowości, którą uważam za kluczową, a nie o częstotliwości - choć ta też jest istotna.
TGM pisze:185 nie powinno być cięte z trzech powodów:
- 187
- 503
- bardzo słaba komunikacja na środkowym odcinku Wisłostrady.
Zmiana ze 162 załatwi tylko dwie pierwsze
A jakie tam są wymiany?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 sie 2007, 18:01

Bastian pisze:
TGM pisze:Mało to linii już pocięli? 515 jaką miało częstotliwość? Kilka lat temu wiele linii miało lepsze zapełnienie. Nie tylko 408.
Mówię o okresowości, którą uważam za kluczową, a nie o częstotliwości - choć ta też jest istotna.
A ja mówie o dwóch różnych sprawach:
1). 408 mogło mieć lepsze zapełnienie bo inny był układ linii na TŁ, Woli, Rembertowie itp. Inne tez były potrzeby ludności.
2). 515 zostało pocięte. To co ścięto idzie na wydłużenie 401.
TGM pisze:185 nie powinno być cięte z trzech powodów:
- 187
- 503
- bardzo słaba komunikacja na środkowym odcinku Wisłostrady.
Zmiana ze 162 załatwi tylko dwie pierwsze
A jakie tam są wymiany?
Im gorsza częstotliwość linii tym gorsze będą wymiany. Takie 185 może zapewnić bdb przesiadki na Bródno przy Gdańskim. A kto się będzie przesiadał jak linia będzie miała częstotliwość do d.? Kto ze starówki pójdzie do 185 skoro czekać będzie nie wiadomo ile? Przejdzie do 180.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sie 2007, 18:04

Ogólnie co do częstotliwości - zgoda. Ja bym dał 185 zamienione ze 162 na solówkach, ale nie rzadziej. Powinno wystarczyć. Lepsze to, niż rzadko kursujące sztywniaki.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 sie 2007, 0:08

pietia pisze:A co zastapi 416 w relacji Suwalska - Goclaw? Moze by tak...

135 OS. OSTROBRAMSKA... - Targowa - Al. Solidarnosci - Gorzykowska - Ossowskiego - Handlowa - Pratulinska - Trocka- Borzymowska - Wincentego - Budowlana - Rembielińska - Wyszogrodzka - Chodecka - BRÓDNO PODGRODZIE

146 FALENICA... - Al. Zieleniecka - Targowa - Al. Solidnosci - Szwedzka - 11 Listopada - Namysłlowska - Szymanowskiego (powrót Namysłlowska - Starzyńskiego) - PL. HALLERA

135 zapewniło by wreszcie bezpośrednie polączenie Targówka z Grochowem, oraz odciązyło nieco 156 w relacji Targówek - Bródno (po zabraniu 145 i 152). Z kolei 146 (albo może być i 147) utrzymałoby komunikacjje w rejonie Namysłowskiej i Szymanowskiego także w DS.
Jakże cieszy mnie kolejny głos za poprawą połączeń interpraskich i jednocześnie za ubraniem 135 w szatki takowego ;)
Ale po kolei: ja bym chyba wolał jednak 135 przez Szwedzką, Odrowąża, Wysockiego i Toruńską na ŻERAŃ, ze względu na szerszą gamę przesiadek, zarówno do busów jadących dalej na północ/północny-wschód, jak i kolei. Poza tym rekompensować 416 powinno się na Szwedzkiej (która, dodatkowo, w przypadku zabrania stamtąd także 135, zostałaby z samym 416) i Odrowąża. Zespół BARTNICZA powinien IMHO odzyskać połączenie z WILENIAKIEM, a BAZYLIAŃSKA powinien je otrzymać. Chochiaż i "Twoją" trasę już w przeszłości rozważałem (bodajże pawciowi ją proponowałem na privie). Ma ona swoje zalety: wszystkie, o których napisałeś + rekompensata połączenia CHODECKA - WILENIAK, niezapewniona przy "mojej" trasie 135. Bilansując jednak całościowo, wybieram "moją" :P Zaś do obsługi połączeń Bródno-Targówek wykorzystałbym jakoś 326. Linię tę wykorzystałbym zresztą do zrekompensowania połączeń SZWEDZKA - Nowa Praga, po wycofaniu stamtąd 135. A, przechodząc płynnie do drugiej części Twojej wypowiedzi, w relacji Nowa Praga - WILENIAK ekwiwalentem mogłoby być np. 146. Ale raczej tak bym je widział: ... Targowa - Ratuszowa (powrót: Ratuszowa - Inżynierska - Wileńska - Targowa) - Namysłowska - Starzyńskiego - Jagiellońska - PLAC HALLERA, dając Namysłowskiej szybkie połączenie z WILENIAKIEM, zaś całemu Wałowi Miedzeszyńskiemu - z węzłem przesiadkowym na STARZYNIAKU. Pozostałby jednak problem, wynikający od 06.08, przy założeniu nie przywrócenia 144 do wcześniejszej trasy, dowozu Nowej Pragi na WSCHODNI :-k

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 03 sie 2007, 0:08

Bastian pisze:Span, teraz już łapiesz, o co mi chodziło? ;)
Powiedzmy, że łapie ....... pomimo późnej pory ;-)

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-08-03, 00:57 ]
Korekta tagów.
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 sie 2007, 0:27

Andrzej pisze:Wszystko na zdecydowanie tak, poza tym 182, bo i tak ma odosobniony przystanek na Politechnice. Ludzie przesiądą się w 141 na Saskiej w kierunku Grochowa, a do Reala najwyżej będą dojeżdżać od strony Zajezdni..
141 na Olszynkę byłoby częściową rekompensatą za 515, ale wystarczającą. Grunt żeby jakaś była, a w tym projekcie jej brakuje.
168 na Marysin nie rozwali 'naszego' połączenia z Gocławiem oraz Gocławia z Promenadą.
Wyprostowane 115 będzie jeździć na Wschodni cały tydzień, bo 137 jest już tam zbędne odkąd na Wschodni dowozi kolej.
Bardzo mnie cieszy, że wreszcie i Tobie coś z moich kombinacji się spodobało :) Nie wiem tylko czemu zakwestionowałeś 182 :-k Jak chcesz prostować 115 i rekompensować Grochowowi utratę 515, bez wytrasowania 182 przez Al. McDONALDS'a - Rondo Wiatraczna - Grochowską - Zamieniecką - Łukowską? Przecież 141, niedojeżdżające do POLIBUDY, żadnym zastępstwem za 515 nie byłoby, a zabranie z Łukowskiej 115 pozbawiłoby duże osiedle dojazdu do WIATRAKA :-$ Co do przystanków w zespole POLITECHNIKA, to byłaby kompatybilność ze 188 i 523 do WIATRAKA, Grochowskiej jest wszystko jedno, Łukowska miałaby taką samą niezgoność, jak ma teraz (zresztą w zespole CENTRUM też mają obydwa busy z innych przystanków), a RAWAR i ZAMIENIECKA nie miałyby już prawie wogóle pokusy, by chodzić na przystanek POLITECHNIKA 01 :P

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 03 sie 2007, 4:37

Łukasz pisze:TAK, bez Stegien, bez Gocławia i w ogóle bez przystanków.
w skrajności popadacie. linia o długości trzydziestu paru kilometrów nie może pełnić funkcji lokalnych, od tego są 1xx. to, co czyni linie 5xx atrakcyjną, to mało przystanków, najlepiej w punktach większych skrzyżowań. Warneńska takim przystankiem nie jest. Tor Stegny już tu bardziej pasuje.

Jakby linia 515 szła przez Gocław, to pasażerowie z Rembertowa mogliby machnąć ręką i pojechać do Centrum, a poźniej metrem, a nie o to chodzi w projekcie 515. Nie jest winą ani ZTMu ani mieszkańców np. Ursusa, że Gocław leży tam gdzie leży.

Problem Rembertowa i Grochowskiej w dojeździe na TŁ nie nazywa się "515" tylko tkwi w chorym systemie 4xx i 5xx we wschodniej Warszawie. 8 czerwonych linii na Al. Stanów Zjednoczonych to jakiś absurd, podczas gdy TŚ napotyka na problemy z dostaniem jednej na całkiem dobrej trasie.


Kończąc: jak czytam to forum, to mam wrażenie, że wielu użytkowników serwuje tutaj swoje partykularne interesy w tonie obiektywnego obserwatora. Zamiast słać maile do ZTMu, że nie damy 515 zabrać z Łazienkowskiej - co jest bardzo krótkowzrocznym rozwiązaniem, może warto się pogłowić nad bardziej racjonalnym wykorzystaniem brygad na Pradze. Drugie rozwiązanie leży w interesie całego miasta, a nie jednej dzielnicy czy osiedla.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 sie 2007, 9:43

Dennis pisze:Jak chcesz prostować 115 i rekompensować Grochowowi utratę 515, bez wytrasowania 182 przez Al. McDONALDS'a
Wygląda na to, że rekompensaty w ogóle nie będzie.
esm pisze:jak czytam to forum, to mam wrażenie, że wielu użytkowników serwuje tutaj swoje partykularne interesy w tonie obiektywnego obserwatora.
Pewnie, że na ocenę każdego wpływają jego własne potrzeby. Na pewno 515 na Iskrze i Wildze spowodowała znacznie większą radość niż na Orliku i Janatrze. Tak to bywa na tym świecie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 03 sie 2007, 10:22

Dlaczego zabierają i tak rzadko kursujące 416 z Goclawia można nim było dojechać tak na Bródno jak i Ursynów. Czy zamiast likwidacji nie trzeba by zrobić z niej calodziennej np. 203. Ułatwiało by to bez przesiadek dojazd do cmentarza Bródnowskiego (można puścić tę linię na Bródno-Podgrodzie przez św. Wincentego? (to wtedy nie będzie się pokrywała z tramwajami poza odcinkiem Targowej) i wtedy skrócić do Goclawia, oczywiście ze zwiększoną częstotliwością 10/15/20. A tak moim zdaniem trzeba zwiększyć częstotliwość 509 i skoordynować z rozkładem 169 i 127 i to samo zrobić z linią 123 i 169 dla wygody i radości pasażerów jeżdzących na cmentarz . I to jest porawa komunikacji na Goclawiu jak zabiera się linię nic nie dając w zamian? Chyba zwiększając tylko wydatki na buty.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 03 sie 2007, 10:25

Z Gpcławia na Ursynów zamiast rzadkiego i jeżdżącego kompletnie poza rozkładem 416 będzie 168.

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 03 sie 2007, 10:31

To też nic nie piszę o drugiej stronie czyli Ursynowie. A 416 jeździło faktycznie poza rozkładem rano na Ursynów popołudniu na Suwalską

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 03 sie 2007, 10:35

a nienormalni pasażerowie wydzierali się na kierowców oskrażając ich o opóźnienia ](*,)

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 03 sie 2007, 10:36

Saska Kępa miała dojazd , na Gocław, do CO, na Bródno, fakt rzadki bo rzadki i poza rozkładem, ale jednak coś było. A teraz co?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 sie 2007, 10:43

pasażer pisze:Saska Kępa miała dojazd , na Gocław,
a co, nagle przestała mieć? :shock:
pasażer pisze:do CO, na Bródno,
dalej ma - z jedna przesiadką, czasem nawet z tego samego przystanku
pasażer pisze:fakt rzadki bo rzadki i poza rozkładem, ale jednak coś było. A teraz co?
teraz będzie częściej i pewniej
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 03 sie 2007, 10:47

Wiesz opóźnienia były faktem, a pasażerowie jak wszyscy ludzie są różni. Niedawno na Saskiej napadał na mnie kierowca opoźnionego 515 bo spojrzalem na zegarek na przystanku a jechałem na Szembeka i wcześnie mogłem podjechać 182 , 188 i przesiąść się na Wiatracznej z tego drugiego i po wejściu do autobusu tylko przeszedłem do kabiny.Porownując ile straciłem czasu. I co mam powiedzieć o tymkierowcy?

[ Dodano: 2007-08-03, 11:42 ]
Tm pisze:
pasażer pisze:Saska Kępa miała dojazd , na Gocław,
a co, nagle przestała mieć? :shock:
pasażer pisze:do CO, na Bródno,
dalej ma - z jedna przesiadką, czasem nawet z tego samego przystanku
pasażer pisze:fakt rzadki bo rzadki i poza rozkładem, ale jednak coś było. A teraz co?
teraz będzie częściej i pewniej
Goclaw był tu hasłem wywoławczym a co do częstotliwości to się okaże. Na Bródno (z przesiadką) można było dojechać z Żaby wieloma li niami poza tym, chorzy do CO muszą wkładać dodatkową energię a jak wiadomo to nie zawsze im służy> Na cmentarz jeżdzą także ludzie starsi i choć w dzień roboczy mieli jakaś wygodę może się mylę.

ODPOWIEDZ