Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Hahaha, ledwo co im się udaje obsłużyć obecną S2, a jeszcze SKM ma jeździć na Okęcie... Dobrze by było, ale coś mi się wydaję, że na początek pasażerowie samolotów odlatujących z Okęcia będą ,,zaszczyceni'' podróżować krajobrazowymi kibelkami ( EN-57 )
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
ziomal pisze:Hahaha, ledwo co im się udaje obsłużyć obecną S2, a jeszcze SKM ma jeździć na Okęcie...
Bardzo śmieszne, spadłem z krzesła
Jak pociąg będzie czysty to ja nie widzę problemu czym się wstydzić (bo pasażerów to będzie obchodził wiek pojazdu tyle co zeszłoroczny śnieg...)ziomal pisze:Dobrze by było, ale coś mi się wydaję, że na początek pasażerowie samolotów odlatujących z Okęcia będą ,,zaszczyceni'' podróżować krajobrazowymi kibelkami ( EN-57 )
Da się przeżyć... W sumie 14WE ma głównie pudło wymienione i trochę odnowioną elektrykę...solaris8315 pisze:Jak pociąg będzie czysty to ja nie widzę problemu czym się wstydzić (bo pasażerów to będzie obchodził wiek pojazdu tyle co zeszłoroczny śnieg...)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No, jak się człowiek nie zna, to się potem ośmiesza.ziomal pisze:Hahaha, ledwo co im się udaje obsłużyć obecną S2, a jeszcze SKM ma jeździć na Okęcie... Dobrze by było, ale coś mi się wydaję, że na początek pasażerowie samolotów odlatujących z Okęcia będą ,,zaszczyceni'' podróżować krajobrazowymi kibelkami ( EN-57 )
Na tabor na linię lotniskową zarezerwowane jest 20 mln złotych za sztukę, łącznie 160 milionów złotych. Prawdopodobnie 30-50% zostanie zrefinansowanych z funudszy unijnych.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36745
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tramlog, Tramlog! Narysuj to!Busmann pisze:No i parowóz w barwach SKM... To by był widok
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Koleją na Okęcie jak w czeskim filmie
Krzysztof Śmietana2007-10-05, ostatnia aktualizacja 2007-10-05 23:00
Stacja kolejowa na lotnisku Okęcie już wybetonowana, a czeska firma Sudop od ponad roku nie chce pokazać projektu torów, którymi dojadą tam pociągi. Zniecierpliwione Ministerstwo Transportu interweniuje u ambasadora Czech
Stacja kolejowa koło lotniska Okęcie jest gotowa w stanie surowym od kilku miesięcy
Fot. Alina Gajdamowicz / AG
Szybka kolej z centrum na lotnisko to rozwiązanie znane z wielu miast Europy. Tak byłoby także w Warszawie. Żeby uniknąć stania w korkach m.in. w al. Żwirki i Wigury, na lotnisko mieliśmy się dostać w 15 minut pociągiem. Choć na Okęciu od kilku miesięcy jest już gotowa w stanie surowym podziemna stacja kolejowa, jeszcze długo nie wjedzie tam żaden skład. W nieskończoność przedłuża się bowiem projektowanie ponadpółtorakilometrowego odcinka torów - odnogi linii radomskiej.
Czeska firma Sudop już w lipcu zeszłego roku powinna ukończyć dokumentację wartą blisko 10 mln zł. Miała z tym problemy, więc w aneksie ustalono kolejną datę - luty 2007. Projektu nie ma do dziś. - Najwyraźniej sobie nie radzą. Już im naliczamy kary finansowe. Może go wreszcie skończą - mówi Krzysztof Celiński, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Doszło nawet do tego, że Ministerstwo Transportu interweniowało w tej sprawie w ambasadzie Czech. Na spotkaniu z udziałem ambasadora, które odbyło się w tym tygodniu, projektanci zadeklarowali nowy termin - 30 listopada.
W warszawskim biurze firmy Sudop nikt nie chciał nam podać powodów opóźnień. Prezes Celiński przypuszcza, że firma ma kłopoty z uzgodnieniami w sprawie podziemnych rur i kabli. Trzeba je będzie przekładać, bo bliżej lotniska tory mają prowadzić w kilometrowym tunelu.
Opóźnienia z projektowaniem nowej linii już po raz kolejny przesuną termin rozpoczęcia jej budowy. Maleją więc szanse, że na lotnisko dojedziemy pociągiem w 2009 r., jak jeszcze niedawno planowano. Szykuje się też kolejne zamieszanie wokół powiększanego właśnie terminalu. Gdy w końcu dojdzie już do budowy tunelu dla kolei, trzeba będzie rozbierać spore fragmenty ułożonych niedawno jezdni, parkingu i pętli postojowej dla autobusów na Okęciu.
Wciąż też nie wiadomo, jakimi pociągami dojedziemy na lotnisko. W porozumieniu między ratuszem, kolejarzami i portem na Okęciu zapisano, że to władze miasta zdecydują, jaki przewoźnik będzie wozić pasażerów na tej trasie. W grę wchodzą dwie możliwości. Na Okęcie dotrze Szybka Kolej Miejska, która jednak musi najpierw dokupić pociągi. Dziś ma ich tylko osiem, kursują między Pruszkowem a Sulejówkiem. Miasto może też znaleźć w przetargu innego przewoźnika, który sprowadzi nowoczesne wagony.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]