Komunikacja miejska w Trójmieście

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 sie 2007, 20:48

No wreszcie u nas (może) będą przegubowe trolejbusy...

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 sie 2007, 21:39

Czyżby w najbliższym przetargu rzeczywiście byłoby zamawiane kilka przegubowców?

plocmaster
Posty: 84
Rejestracja: 16 lis 2006, 20:45
Lokalizacja: Płock

Post autor: plocmaster » 07 sie 2007, 1:28

Przetestowali duobusa — będą duobusy, przetestują przeguba… :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 sie 2007, 9:18

Plesim pisze:Czyżby w najbliższym przetargu rzeczywiście byłoby zamawiane kilka przegubowców?
To wszystko są jedynie robocze koncepcje ZKM-u. Faktem natomiast jest, że obecnie coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z trolejbusów (co jest skutkiem powiększania sieci trakcyjnej), więc przeguby zaczynają się stawać potrzebne. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych kilku lat powstanie na terenie zajezdni Kacze Buki coś na wzór małego placu postojowego dla trolejbusów. Duobusy pomogłyby w szybszej realizacji tego projektu, gdyż odpadnie dosyć kosztowna budowa sieci...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 sie 2007, 9:58

Faktem jest, że trochę nie pomyśleli. Słyszałem, że w nowej zajezdni na Grabówku trolejbusy stoją na styk i jest ciasnawo, a stacjonowanie tam trolejbusów przegubowych nie byłoby zbytnio możliwe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 sie 2007, 10:00

MeWa pisze:Słyszałem, że w nowej zajezdni na Grabówku trolejbusy stoją na styk i jest ciasnawo, a stacjonowanie tam trolejbusów przegubowych nie byłoby zbytnio możliwe.
Tak się dzieje dlatego, że obecnie są wykorzystywane wszystkie miejsca postojowe pod zadaszeniem. Ale wokół zadaszenia jest jeszcze sporo miejsca, więc da się zaparkować przegub (a zwłaszcza duo). :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 sie 2007, 11:35

ZKM Gdynia pisze:Przegubowy trolejbus już na ulicach Gdyni!

We wtorek, 14 sierpnia, testowany przegubowy trolejbus z czeskiej Ostrawy, pojawi się już na ulicach Gdyni. Testowany pojazd to Solaris Trollino 18AC z nadwoziem III generacji, zabierający 122 pasażerów, w tym 49 na miejscach siedzących.

We wtorek przegubowy Solaris eksploatowany będzie na linii 24 (br. 4), w kursach ze Stoczni Gdynia o 15.27, 17.30 i 19.31 oraz z Dąbrowy (ul. Miętowa) o 16.34, 18.37 i w kursie zjazdowym jako 710 o 20.17.

W środę, 15 sierpnia, miłośników trolejbusów czeka prawdziwa gratka. Ze względu na Maraton "Solidarności” i towarzyszące mu imprezy, nastąpią w Gdyni i Sopocie liczne zakłócenia w ruchu drogowym. Z powodu zmian tras linii, polegających także na skierowaniu niektórych linii trolejbusowych ulicami niewyposażonymi w sieć trakcyjną, trolejbusy obsługujące te linie będą muszą być zastąpione autobusami. Zadanie 27/4+23/5 przeznaczone zostanie natomiast do obsługi testowanym trolejbusem przegubowym, który na objazdowych odcinkach tras korzystać będzie ze spalinowego generatora prądu, zasilającego silnik elektryczny. Na stałej trasie linii 23 będzie natomiast, trolejbus korzystać będzie z sieci trakcyjnej.

Plan pracy testowego trolejbusu w dniu 15 sierpnia będzie następujący:
- kurs jako 27 o 8.04 z Bazy PKT do Kaczych Buków;
- kursy jako 23 z Kaczych Buków do Stoczni Gdynia: 9.10, 11.02, 13.02, 15.02, 17.02 i 19.03;
- kursy jako 23 ze Stoczni Gdynia do Kaczych Buków: 10.04, 11.57, 13.57, 15.57, 17.57 i 19.57;
- kurs jako 710 o 20.48 z Kaczych Buków do Bazy PKT.

Z kolei w czwartek, 16 sierpnia, testowy trolejbus eksploatowany będzie na linii 23/8, wg następującego rozkładu jazdy:
- kurs jako 723 o 6.10 z Bazy PKT do Stoczni Gdynia;
- kursy jako 23 ze Stoczni Gdynia do Kaczych Buków: 6.38, 8.39, 10.52, 12.52, 14.50, 17.04 i 19.17;
- kursy jako 23 z Kaczych Buków do Stoczni Gdynia: 7.37, 9.52, 11.52, 13.52, 16.07 i 18.22;
- kurs jako 710 o 20.23 z Kaczych Buków do Bazy PKT.

Jako pewną ciekawostkę podajemy, że testowany trolejbus na czas testów w Gdyni będzie wyposażony w kasowniki igłowe. Zamonotwane w nim na stałe czeskie kasowniki są bowiem nieprzystosowane do funkcjonujących w polskich miastach biletów - szczelina do ich kasowania jest zbyt wąska.
Przyznam, że nawet ciekawie wyglądają nazwy zaprogramowane przez Czechów... Np. "KACZEBUKY", "DOBROWA MIETOWĄ"...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 wrz 2007, 19:10

Wolfchen pisze:Z tego powodu np. nie można poprowadzić linii trolejbusowej przez Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni...
kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu :P albo dostawią nowe słupy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 wrz 2007, 14:00

MeWa pisze:kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu
Nie ma planów zakupu trolejbusów z napędem pomocniczym. Po testach doszli do wniosku, że nie ma ku temu podstaw ekonomicznych.
MeWa pisze:albo dostawią nowe słupy.
Ze względów konstrukcyjnych estakady, to aby było to możliwe, to słupy musiałyby być posadowione w gruncie, bo estakada nie wytrzyma dodatkowego obciążenia.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 wrz 2007, 14:25

Wolfchen pisze:
MeWa pisze:kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu
Nie ma planów zakupu trolejbusów z napędem pomocniczym. Po testach doszli do wniosku, że nie ma ku temu podstaw ekonomicznych.
trudno, trolejbusy nie muszą wszędzie dojeżdżać, także przez estakadę.
Dziwne, że wszędzie na świecie inwestują w takie pojazdy, a w Gdyni uznano to za nieopłacalne. Tak samo pewnie jak zakup trolejbusów przegubowych, wszak pasażerowie mogą tłoczyć się w pojazdach solówkowych...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 wrz 2007, 14:43

MeWa pisze:Dziwne, że wszędzie na świecie inwestują w takie pojazdy, a w Gdyni uznano to za nieopłacalne.
Tak, bo z założenia nie mają zamiaru uruchamiać linii na odcinkach bez sieci trakcyjnej, a takie trolejbusy są droższe w eksploatacji (większa cmw, skomplikowana obsługa techniczna, mniej miejsca w przestrzeni pasażerskiej)...
MeWa pisze:Tak samo pewnie jak zakup trolejbusów przegubowych, wszak pasażerowie mogą tłoczyć się w pojazdach solówkowych...
Tutaj jest nieco inny przypadek, mianowicie trolejbusy przegubowe sprawdziłyby się wtedy, kiedy jeździłyby po trasie linii 181. A że władze Sopotu nie są tym zainteresowane, to doszlido wniosku, że lepiej zwiększyć częstotliwość i nadal puszczać solówki.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 wrz 2007, 19:28

Akurat rozkłady w Gdyni są odcinkowe, więc częstotliwość się poprawia także poprzez zmianę trasy lub utworzenie nowej linii. A co do trolejbusów, to każdorazowo przy powiększeniu sieci. No i zasadniczo tam, gdzie jeżdżą trolejbusy, to z przystanku odjazd następuje zasadniczo nierzadziej, niż co 5 minut...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 24 wrz 2007, 21:17

Uważam, że takie Solarisy na 181 to byłby strzał w dziesiątkę. Dużo jest chętnych na tą linię - w Solarach, Scanii etc. czasem ciężko się zmieścić - a przy okazji przez las byłoby bardziej ekologicznie.

No ale cóż...jak się nie opłaca 8-[
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 wrz 2007, 16:06

Piotrek pisze:No ale cóż...jak się nie opłaca 8-[
Wiesz, kwestia tego, żeby władze Sopotu dorzuciły się do budowy sieci...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 25 wrz 2007, 16:09

Wolfchen pisze:Wiesz, kwestia tego, żeby władze Sopotu dorzuciły się do budowy sieci...
No tak - idzie im to topornie. A szkoda - w ogóle marzy mi się cały "downtown" sopocki z trolejbusami...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ