PrzeĹwit torĂłw tramwajowych
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Napawanie jest pojęciem z zakresu technologii wytwarzania (a szerej mówiąc budowy maszyn). Jest to proces w którym nałożony zostaje nowy materiał na stare podłoże. Wiąże się to z nadtopieniem podłoża i stopieniem nakładanego spoiwa. Polecam jakąś książkę o procesach spajania albo spawaniu.Marcinos pisze:Co to jest napawanie
A poza tym to google wyłączyli?
xxx
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Fakt: Prześwit standardowy w Polsce (i zapewnie nie tylko) to 1435 mm. W pięciu miastach w kraju mamy do czynienia z torami 1000 mm. (M.in Elbląg, Grudziądz).
Pytanie: Jaka jest różnica (praktycznie) między tymi szerokościami? Czy są jakieś przesłanki za węższym lub szerszym rozstawem? Przyczepność? Może przy którejś wersji pociągi łatwiej się wykolejają? Albo mają wtedy jakieś zalety?
Thx.
Pytanie: Jaka jest różnica (praktycznie) między tymi szerokościami? Czy są jakieś przesłanki za węższym lub szerszym rozstawem? Przyczepność? Może przy którejś wersji pociągi łatwiej się wykolejają? Albo mają wtedy jakieś zalety?
Thx.
http://miastomania.pl - Warszawa w obrazkach (specyficznych)
http://tramwaje.wasowska.net - Trolejbusy i tramwaje. Dawniej i dziś.
http://tramwaje.wasowska.net - Trolejbusy i tramwaje. Dawniej i dziś.
Nie jestem pewien, przecież gabaryty taboru są te same np. 105N i 805Nsolaris8315 pisze:Wąskie tory pozwalają lepiej tramwajowi wejść w zakręt
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36742
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Gabaryty te same, ale wózki jezdne już nie.
Czy wąskie nie są mniej stateczne?
Czy wąskie nie są mniej stateczne?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Kolejki Grójeckiej nie przekuwano nigdy. Od początku (tj. 1898 roku) miała rozstaw 1000mm. Z wąskotorowych kolejek wokół Warszawy przekuto tylko Kolejkę Marecką (Radzymińską) z 800mm na... 750mm (w 1951 roku).inż. Glonojad pisze:Są, oczywiście. Notabene, kolejkę grójecką swego czasu przekuwano na większy rozstaw (tj. obecny) w celu zwiększenia prędkości dopuszczalnej.
Chyba, że chodzi Ci o odcinek Kolejki Wilanowskiej (z Piaseczna do Gołkowa), przejęty za długi przez Kolejkę Grójecką (tudzież przez Kolejkę Warszawa-Góra Kalwaria, którą dopiero później zaczęto nazywać Kolejkę Grójecką) ...
[ Dodano: 2007-08-15, 10:12 ]
Tija... im węższy tor tym bardziej można zmniejszyć promień skrętu bez obawy, iż tabor się zakleszczy w torach...solaris8315 pisze:Wąskie tory pozwalają lepiej tramwajowi wejść w zakręt Zresztą tory wąskie są tam gdzie są wąskie uliczki i trudności w manewrowaniu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26875
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Rzeczywiście, coś mi się pomieszało - rozstaw Grójeckiej ustalono ze względu na prędkość (600mm mialaby prędkość zbyt małą) z jednej strony, a zajętość terenu i koszt budowy z drugiej (stąd nie była ona normalotorowa, jak EKD, co by ją pewnie od śmierci uratowało...).khangoor pisze:[
Chyba, że chodzi Ci o odcinek Kolejki Wilanowskiej (z Piaseczna do Gołkowa), przejęty za długi przez Kolejkę Grójecką (tudzież przez Kolejkę Warszawa-Góra Kalwaria, którą dopiero później zaczęto nazywać Kolejkę Grójecką) ...
Natomiast przekucie rzeczywiście musiało dotyczyć wchłoniętego odcinka.
Serio? Pierwszę słyszę, chociaż istotnie systemy tramów o najmniejszych promieniach są wąskotorowe . No proszę, czasem można się czegoś i na wawkomie dowiedzieć.Tija... im węższy tor tym bardziej można zmniejszyć promień skrętu bez obawy, iż tabor się zakleszczy w torach...
normalnotorowych - być może... ale jeśli tylko doktryna miałaby decydować to pewnie car wydałby koncesję na szerokotorowy system tramwajów.Tm pisze:która zabraniała budowania linii normalnotorowych w pobliżu granicy.
a o wąskim torze zadecydowały pewnie czynniki finansowe (taniej w utrzymaniu) i techniczne (łatwiej prowadzić torowisko w wąskich ulicach)...