[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2007, 0:24

Wszystko wskazuje na to, że w tym momencie tak.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 sie 2007, 22:32

Od dzisiaj do końca sierpnia w ruchu - w celu "polepszenia komfortu pasażerów" - w porannym i popołudniowym szczycie są dwa dodatkowe pociągi czterowagonowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 wrz 2007, 13:21

Do końca roku liczba uruchamianych pociągów zwiększy się o 3.
Metro Warszawskie pisze:Coraz luźniej w metrze!!! Do grudnia o 22% więcej miejsc w pociągach!!!

Informacje
03.09.2007


Wrzesień

Już od dzisiaj na linii metra we wszystkie dni robocze będą kursowały 23 pociągi w tym aż 19 sześciowagonowych. W porównaniu do czerwca, gdy linię obsługiwały 22 pociągi, w tym 16 sześciowagonowych, stanowi to zwiększenie podaży o 8,5 %, czyli 1930 miejsc. Od września w soboty będzie kursowało 13, a w niedzielę 11 pociągów. W odróżnieniu od rozkładu czerwcowego - wszystkie sześciowagonowe. Zwiększy to podaż miejsc na linii o 394 w każdy z tych dni.

Październik

Przygotowując się na sezonowy wzrost liczby pasażerów w dni robocze po powrocie studentów na uczelnie, metro uruchomi w październiku kolejny skład sześciowagonowy, co pozwoli zwiększyć podaż miejsc o kolejne 1,6% w stosunku do września (kolejne 394 miejsca). Wówczas w dni robocze będą kursowały 23 pociągi w tym 20 sześciowagonowych

Listopad

Kolejna pozytywna zmiana czeka nas w listopadzie gdy w dni robocze będą kursowały 24 pociągi w tym 22 sześciowagonowe, co stanowi zwiększenie podaży miejsc o 6,1 % w stosunku do rozkładu dnia roboczego z października 2007 r. (kolejne 1536 miejsc).

Grudzień

Pod koniec roku uruchomione będą kolejne pociągi, dzięki czemu w dni robocze będzie kursowało aż 25 pociągów w tym 23 sześciowagonowe, co pozwoli na zwiększenie podaży miejsc o 4,3 % w stosunku do rozkładu dnia roboczego z listopada 2007 r. (kolejne 1142 miejsca).

Obsługa odcinka A18-A19-A18 w w/w okresie pozostaje bez zmian (1 pociąg czterowagonowy).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Szap
Posty: 22
Rejestracja: 08 lip 2006, 2:41

Post autor: Szap » 04 wrz 2007, 0:58

Swoją drogą, czym jest spowodowany wyraźnie inny (dodatkowy?) dźwięk rozruchu, a w
sumie także i w czasie jazdy w składach alstomu? Występuje tylko na odcinku Kabaty-Imielin.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 wrz 2007, 1:55

Słyszałem o tym zjawisku... Być może wiąże się to z pracami torowymi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 wrz 2007, 23:41

Szap pisze:Swoją drogą, czym jest spowodowany wyraźnie inny (dodatkowy?) dźwięk rozruchu, a w
sumie także i w czasie jazdy w składach alstomu? Występuje tylko na odcinku Kabaty-Imielin.
Zapomniałem odpowiedzieć. Przyczyną jest szlifowanie szyn, stąd ten świst. Teza o ujawnieniu się nagle "innego rozruchu" tylko na wybranym odcinku w swojej istocie byłaby mało racjonalna, prawdopodobna, logiczna itp. itd.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 30 wrz 2007, 16:43

Nie wiem, czy o tym było - jeśli tak, to proszę o info i zsyp dla tego tematu.
Ostatnio zauważyłem, a właściwie usłyszałem zupełnie inny dźwięk w trakcie jazdy metrem. Chodzi mi o ten "ni to szum ni to pisk" na odcinku z +/- Natolina do +/- Politechniki - i tylko w kierunku Centrum. W drugą stronę dźwięki są "dotychczasowe". Co więcej, jeszcze tydzień temu dźwięk ten trwał tylko do Racławickiej - teraz już - jak pisałem - do +/- połowy odległości między Polami a Polibudą.
CO TO :?:

A tak BTW - jeśli już mowa o dźwiękach metra - odkąd sięgam pamięcią, właśnie w połowie drogi między Polami a Polibudą słyszalny jest inny, charakterystyczny poszum. Chyba każdy wie, co mam na myśli. Z czego on wynika?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 wrz 2007, 16:59

Było o tym. Ten dodatkowy "świst" na odcinku Kabaty - Politechnika wynika z faktu szlifowania szyn (co następuje w nocy) - "wyszlifowany" odcinek sukcesywnie wydłuża się na północ.
Faktycznie między A-10 a A-11 na wysokości torów odstawczych stacji Politechnika w kierunku Młocin. Tutaj nie znam (jeszcze) przyczyny - ale wynikać może to z rodzaju ułożonych szyn, podłoża oraz tego, że szyny nie są może już idealnie proste. Ale ten dźwięk to jest odkąd pamiętam :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2007, 0:11

MisiekK pisze:MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
A i tak zdarzały się niedawno sytuacje, że rezerwa wyjeżdżała jako szczytowy pociąg...

Ja nie wiem co tych ludzi się tyle namnożyło :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 8:33

MisiekK pisze: Tak. Tylko trzeba te brygady fizycznie miec. MZA nie ma problemu z iloscia taboru, ale kierowcow brakuje. TW i MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
Chyba żartujesz. MW ma 33 pociągi, uruchomienie na poziomie 27-28 nie powinno być dla niego problemem. Nadmienię, że w Londynie uruchomienie na niektórych liniach przekracza znacznie 90% - nie serwisują?

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-10-14, 17:04 ]
Usunięcie częsci wiadomości nieodnoszącej się do tematu po podzieleniu wątku. MeWa

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2007, 17:55

inż. Glonojad pisze:
MisiekK pisze: Tak. Tylko trzeba te brygady fizycznie miec. MZA nie ma problemu z iloscia taboru, ale kierowcow brakuje. TW i MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
Chyba żartujesz. MW ma 33 pociągi, uruchomienie na poziomie 27-28 nie powinno być dla niego problemem. Nadmienię, że w Londynie uruchomienie na niektórych liniach przekracza znacznie 90% - nie serwisują?
I ile awarii w Londynie mają :)
Na liczbach to ładnie wygląda, ale liczby to nie wszystko :P Było ostatnio przypadki, że zadania szczytowe musiała dokonywać rezerwa tunelowa... Oczywiście to przypadek skrajny, no ale generalnie elektrowozownia (poza halą przeglądową) świeci pustkami w godz. szczytu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 17:57

To ile pociągow na raz jest na przeglądach?!

A jak wyglądają parametry te dla Pragi czeskiej na przykład?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2007, 18:04

Niektóre alstomy załapują się na R2, swoje przeglądy mają rosyjskie - kalendarz generalnie jest jasno określony. Pociągi rosysjkie są też wydłużane - teraz to są dwa wagony czołowe, ale jeszcze niedawno - w wyniku rotacji wagonów - było ich sześć.

A no i awarie też są :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 18:12

Obawiam się, że nie odpowiedziałeś ani na jedno, ani na drugie pytanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2007, 18:22

Obawiam się, że nie odpowiedziałeś ani na jedno, ani na drugie pytanie.
Bo liczba pociągów niedostępnych jest zmienna, no i przegląd przeglądowi nie równy, są wszak różne ich szczeble. Ale to w tym momencie jest nieistotne, jak wyglądała ostatnio dostępność taboru, podałem.
Zmianę przyniosą nowe pociągi zakupione ze środków własnych, no i pewne zmiany typu organizacyjno-technicznego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ