[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Do końca roku liczba uruchamianych pociągów zwiększy się o 3.
Metro Warszawskie pisze:Coraz luźniej w metrze!!! Do grudnia o 22% więcej miejsc w pociągach!!!
Informacje
03.09.2007
Wrzesień
Już od dzisiaj na linii metra we wszystkie dni robocze będą kursowały 23 pociągi w tym aż 19 sześciowagonowych. W porównaniu do czerwca, gdy linię obsługiwały 22 pociągi, w tym 16 sześciowagonowych, stanowi to zwiększenie podaży o 8,5 %, czyli 1930 miejsc. Od września w soboty będzie kursowało 13, a w niedzielę 11 pociągów. W odróżnieniu od rozkładu czerwcowego - wszystkie sześciowagonowe. Zwiększy to podaż miejsc na linii o 394 w każdy z tych dni.
Październik
Przygotowując się na sezonowy wzrost liczby pasażerów w dni robocze po powrocie studentów na uczelnie, metro uruchomi w październiku kolejny skład sześciowagonowy, co pozwoli zwiększyć podaż miejsc o kolejne 1,6% w stosunku do września (kolejne 394 miejsca). Wówczas w dni robocze będą kursowały 23 pociągi w tym 20 sześciowagonowych
Listopad
Kolejna pozytywna zmiana czeka nas w listopadzie gdy w dni robocze będą kursowały 24 pociągi w tym 22 sześciowagonowe, co stanowi zwiększenie podaży miejsc o 6,1 % w stosunku do rozkładu dnia roboczego z października 2007 r. (kolejne 1536 miejsc).
Grudzień
Pod koniec roku uruchomione będą kolejne pociągi, dzięki czemu w dni robocze będzie kursowało aż 25 pociągów w tym 23 sześciowagonowe, co pozwoli na zwiększenie podaży miejsc o 4,3 % w stosunku do rozkładu dnia roboczego z listopada 2007 r. (kolejne 1142 miejsca).
Obsługa odcinka A18-A19-A18 w w/w okresie pozostaje bez zmian (1 pociąg czterowagonowy).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Zapomniałem odpowiedzieć. Przyczyną jest szlifowanie szyn, stąd ten świst. Teza o ujawnieniu się nagle "innego rozruchu" tylko na wybranym odcinku w swojej istocie byłaby mało racjonalna, prawdopodobna, logiczna itp. itd.Szap pisze:Swoją drogą, czym jest spowodowany wyraźnie inny (dodatkowy?) dźwięk rozruchu, a w
sumie także i w czasie jazdy w składach alstomu? Występuje tylko na odcinku Kabaty-Imielin.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie wiem, czy o tym było - jeśli tak, to proszę o info i zsyp dla tego tematu.
Ostatnio zauważyłem, a właściwie usłyszałem zupełnie inny dźwięk w trakcie jazdy metrem. Chodzi mi o ten "ni to szum ni to pisk" na odcinku z +/- Natolina do +/- Politechniki - i tylko w kierunku Centrum. W drugą stronę dźwięki są "dotychczasowe". Co więcej, jeszcze tydzień temu dźwięk ten trwał tylko do Racławickiej - teraz już - jak pisałem - do +/- połowy odległości między Polami a Polibudą.
CO TO
A tak BTW - jeśli już mowa o dźwiękach metra - odkąd sięgam pamięcią, właśnie w połowie drogi między Polami a Polibudą słyszalny jest inny, charakterystyczny poszum. Chyba każdy wie, co mam na myśli. Z czego on wynika?
Ostatnio zauważyłem, a właściwie usłyszałem zupełnie inny dźwięk w trakcie jazdy metrem. Chodzi mi o ten "ni to szum ni to pisk" na odcinku z +/- Natolina do +/- Politechniki - i tylko w kierunku Centrum. W drugą stronę dźwięki są "dotychczasowe". Co więcej, jeszcze tydzień temu dźwięk ten trwał tylko do Racławickiej - teraz już - jak pisałem - do +/- połowy odległości między Polami a Polibudą.
CO TO
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
A tak BTW - jeśli już mowa o dźwiękach metra - odkąd sięgam pamięcią, właśnie w połowie drogi między Polami a Polibudą słyszalny jest inny, charakterystyczny poszum. Chyba każdy wie, co mam na myśli. Z czego on wynika?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Było o tym. Ten dodatkowy "świst" na odcinku Kabaty - Politechnika wynika z faktu szlifowania szyn (co następuje w nocy) - "wyszlifowany" odcinek sukcesywnie wydłuża się na północ.
Faktycznie między A-10 a A-11 na wysokości torów odstawczych stacji Politechnika w kierunku Młocin. Tutaj nie znam (jeszcze) przyczyny - ale wynikać może to z rodzaju ułożonych szyn, podłoża oraz tego, że szyny nie są może już idealnie proste. Ale ten dźwięk to jest odkąd pamiętam![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Faktycznie między A-10 a A-11 na wysokości torów odstawczych stacji Politechnika w kierunku Młocin. Tutaj nie znam (jeszcze) przyczyny - ale wynikać może to z rodzaju ułożonych szyn, podłoża oraz tego, że szyny nie są może już idealnie proste. Ale ten dźwięk to jest odkąd pamiętam
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
A i tak zdarzały się niedawno sytuacje, że rezerwa wyjeżdżała jako szczytowy pociąg...MisiekK pisze:MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
Ja nie wiem co tych ludzi się tyle namnożyło
![:D](./images/smilies/mg.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Chyba żartujesz. MW ma 33 pociągi, uruchomienie na poziomie 27-28 nie powinno być dla niego problemem. Nadmienię, że w Londynie uruchomienie na niektórych liniach przekracza znacznie 90% - nie serwisują?MisiekK pisze: Tak. Tylko trzeba te brygady fizycznie miec. MZA nie ma problemu z iloscia taboru, ale kierowcow brakuje. TW i MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-10-14, 17:04 ]
Usunięcie częsci wiadomości nieodnoszącej się do tematu po podzieleniu wątku. MeWa
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
I ile awarii w Londynie mająinż. Glonojad pisze:Chyba żartujesz. MW ma 33 pociągi, uruchomienie na poziomie 27-28 nie powinno być dla niego problemem. Nadmienię, że w Londynie uruchomienie na niektórych liniach przekracza znacznie 90% - nie serwisują?MisiekK pisze: Tak. Tylko trzeba te brygady fizycznie miec. MZA nie ma problemu z iloscia taboru, ale kierowcow brakuje. TW i MW za to zeby sprostac planowi wystawilo z krzakow wszystko, co nadaje sie do jazdy po miescie.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Na liczbach to ładnie wygląda, ale liczby to nie wszystko
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Niektóre alstomy załapują się na R2, swoje przeglądy mają rosyjskie - kalendarz generalnie jest jasno określony. Pociągi rosysjkie są też wydłużane - teraz to są dwa wagony czołowe, ale jeszcze niedawno - w wyniku rotacji wagonów - było ich sześć.
A no i awarie też są![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A no i awarie też są
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26853
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Obawiam się, że nie odpowiedziałeś ani na jedno, ani na drugie pytanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Bo liczba pociągów niedostępnych jest zmienna, no i przegląd przeglądowi nie równy, są wszak różne ich szczeble. Ale to w tym momencie jest nieistotne, jak wyglądała ostatnio dostępność taboru, podałem.Obawiam się, że nie odpowiedziałeś ani na jedno, ani na drugie pytanie.
Zmianę przyniosą nowe pociągi zakupione ze środków własnych, no i pewne zmiany typu organizacyjno-technicznego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]