Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 10 wrz 2007, 10:30

Bastian pisze:Umowa to umowa.
Ale każda umowa kiedyś się kończy ;-)
Poza tym nawet w czasie trwania umowy mogą się przydarzyć sytuacje, które zmuszą przewoźnika do jej częściowej renegocjacji, i wtedy jest szansa aby wkroczył ZTM, i wyeliminował takiego przewoźnika z centrum.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 wrz 2007, 10:59

inż. Glonojad pisze:Wolę, żeby siedzieli w tych autobusach, niż we własnych puszkach.

Nie zauważyłem też w artykule wzmianki o zwiększeniu podaży miejsc w liniach ZTM, które owe prywatnobusy dublują.
Podobne głosy są też na forum GW. Uzasadnione mi się wydaje przewidywanie, że - wobec opłat za parkowanie w centrum oraz kosztów benzyny - pasażerowie prywaciarzy nie przesiądą się bardzo masowo do własnych samochodów. Tym niemniej do czegoś się przesiąść muszą, a, jak słusznie piszesz, zwiększenia podaży w pojazdach ZTM nie widać - nawet przeciwnie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 10 wrz 2007, 11:08

Jakieś szaleństwo. To skoro autobusy z Gocławia też blokują przystanek przy Forum to tez je wycofamy ze Śródmieścia i skrócimy do Waszyngtona?
Ludzie z jakiegos powodu wybierają prywaciarzy i nawet jeśli 90% przesiądzie się do KM a tylko 10% do samochodow to i tak w Centrum będzie jeszcze tłoczniej niż do tej pory.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 wrz 2007, 11:11

Frencher pisze:Ale każda umowa kiedyś się kończy.
:arrow: No i o to chodzi. Wtedy nową trzeba będzie podpisać już według nowych zasad.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 10 wrz 2007, 11:13

Bastian pisze:Podobne głosy są też na forum GW. Słuszne mi się wydaje przewidywanie, że - wobec opłat za parkowanie w centrum oraz kosztów benzyny - pasażerowie prywaciarzy nie przesiądą się bardzo masowo do własnych samochodów
nie muszą koniecznie pracować w centrum, te wszystkie linie mają kilka przystanków po drodze, natomiast perspektywa dojazdu 7xx, które jada rzadko(jak 702),długo i na stojąco(w prywaciarzach w szczycie też się stoi, ale mimo wszystko rzadziej sie to zdarza) może przyspieszyć decyzję o kupnie samochodu(bo kto go ma to nim jeździ)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 wrz 2007, 11:31

Najlepiej gdyby w centrum udałoby się utworzyć wielki dworzec linii podmiejskich, no ale nie ma miejsca....

354
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2007, 14:21

Post autor: 354 » 10 wrz 2007, 12:47

Ja uważam, że to dobry pomysł. Autobusy PKS Grójec dowożą tylko do BW/Dw. Zachodniego i mieszkańcy Grójca/Tarczyna itp. jakoś sobie z tym radzą, podobnie jak mieszkańcy Janek/Raszyna którzy korzystają z linii ZTM i ląduja na Okęciu.
P.S. Darmowych dojazdówek do Centrum w Jankach nie uwzględniam bo z tych nie można skorzystać w porannym szczycie.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 10 wrz 2007, 13:00

Od północnej strony Warszawy autobusy podmiejskie (PKS Nowy Dwór Mazowiecki, Linia 3 firmy Translud) dojeżdżają tylko do Dworca Gdańskiego, a komunikacja łomiankowska do pl. Wilsona, gdzie nie ma nawet prawa postoju na pętli. Dlaczego linia otwocka, wołomińska, legionowska ma być uprzywilejowana i może wjeżdżać do ścisłego centrum? Na przystanek pod hotelem Forum podjeżdżają nieraz ze trzy busy podmiejskie, skutecznie tamując ruch autobusom miejskim (no bo trwa sprzedaż biletów no i oczekiwanie na potencjalnych pasażerów). Popieram więc pomysł wyrzucenia komunikacji podmiejskiej poza ścisłe centrum!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 10 wrz 2007, 13:29

Jasne, zawsze to łatwiej wywalić prywaciarzy z Centrum niż zlikwidować 10 miejsc parkingowych dla samochodow i zrobić dla nich nową zatoczkę. Oczywiście będzie to się wiązalo ze zwiększeniem częstotliwości 521 bo CZYMŚ ludzie będą musieli jeździć. Potem miasto będzie narzekalo że nie ma pieniędzy na kierowców, na autobusy itp ale co tam, zlikwidujmy cos do czego i tak nie musimy doplacać, niech ci wstrętni prywaciarze nie mają za dobrze.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 10 wrz 2007, 14:40

alojzy pisze:Od północnej strony Warszawy autobusy podmiejskie (PKS Nowy Dwór Mazowiecki, Linia 3 firmy Translud) dojeżdżają tylko do Dworca Gdańskiego, a komunikacja łomiankowska do pl. Wilsona, gdzie nie ma nawet prawa postoju na pętli. Dlaczego linia otwocka, wołomińska, legionowska ma być uprzywilejowana i może wjeżdżać do ścisłego centrum? Na przystanek pod hotelem Forum podjeżdżają nieraz ze trzy busy podmiejskie, skutecznie tamując ruch autobusom miejskim (no bo trwa sprzedaż biletów no i oczekiwanie na potencjalnych pasażerów). Popieram więc pomysł wyrzucenia komunikacji podmiejskiej poza ścisłe centrum!
Linie z północy mogą dojeżdżać do metra (Pl.Wilsona, Dw. Gdański) bo jest dalej podaż miejsc w zbiorkomie ZTM, to samo jest kierunkiem południowym. Zauważ, że skrócenie linii wołomińskich do Wileniaka powoduje konieczność dołożenia tramów na Ś-D i Poniatoszczaka, to samo z liniami otwockimi (wzdłuż torów kolejowych), ktoś musi tych pasażerów dowieźć dalej, ZTM nie daje rady (w Alejach w szczycie tam był średni prawie co 1 minutę i ciągle był tłok, a pociągi są skomunikowane wyjątkowo "dogodnie"). Co do linii legionowskich to OK, Dw. Gdański chyba byłby możliwy do wykorzystania pod warunkiem zamiany parkingu na pętlę.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 10 wrz 2007, 15:20

alojzy pisze:Od północnej strony Warszawy autobusy podmiejskie (PKS Nowy Dwór Mazowiecki, Linia 3 firmy Translud) dojeżdżają tylko do Dworca Gdańskiego
co więc robią autobusy z Legionowa pod Ścianą Wschodnią?
alojzy pisze:Dlaczego linia otwocka, wołomińska, legionowska ma być uprzywilejowana i może wjeżdżać do ścisłego centrum?
każda może, na rondo Dmowskiego wjeżdżają obecnie autobusy ze wszystkich stron świata
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26937
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 wrz 2007, 15:36

Heh, busiki z Lublina parkują pod Pajacem, a na Emilii Plater szrotów stoi jeszcze więcej.

Linia Otwocka jest "uprzywilejowana" w tym sensie, że stamtąd najwięcej ludzi autobusami jeździ, bo wspaniała oferta ówczesnego MZPR najszybciej pasmo położyła. Zresztą, zabudowa w dużej mierze rozproszona sprzyja środkom transportu o mniejszej pojemności. Po prostu to doskonały obraz, co nas czeka za kilka lat z linią wołomińską, grodziską i legionowską, jeśli nic nie zostanie poprawione...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 wrz 2007, 17:13

Jedno słowo: skandal!
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 10 wrz 2007, 18:42

Z tego co mówili w TKW wynika, iż sprawa nie wygląda tak, jak napisała GW.
ZTM ma tym przewoźnikom co już są zagwarantować przedłużenie umów, a nie wydawać zezwoleń nowym.
A tych przewoźników co już mają licencję na wjazd do centrum jest już podobno 261.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 10 wrz 2007, 18:44

Co do Otwocka to mam poważne obawy.
Rano, mimo że pociągi śmigają co 10 minut, niedługo nie będzie gdzie szpilki wcisnąć.
Za to dziś po południu KaMusie na pociąg do Dęblina (1235) wspaniałomyślnie puściły jedną jednostkę. Na Wschodnim po prostu ludzie nie wsiedli. Za 30 minut następny...
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ