Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 paź 2007, 10:28

tomkrt pisze:Pamiętam jak przez budową centrum handlowego nurek schodził do komory (pewnie danej stacji) która była kompletnie zalana i sprawdzał czy jaki jest stan tunelu.
Skoro to jest zalane wodą do tej pory, to za kilkadziesiąt lat może się posypać...
tomkrt pisze:Ciekawe ile trwa budowa takiej stacji - 2 lata ??
Może zrobią systemem szczelinowo-stropowym, to wtedy dosyć szybko pójdzie... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 07 paź 2007, 14:32

MeWa pisze:Docelowo przewidziano miejsce na przejścia pomiędzy stacją metra Stadion a peronami PKP i budynkiem dworca - trzeba pamiętać, że sam dworzec będzie podległa przebudowie.
Nie wiem o jakie "żótłe linie" chodzi...
Mówie o tych zółtych liniach

Obrazek

Obrazek

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 07 paź 2007, 14:36

A czy to nie są przypadkiem plany wyjść?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 paź 2007, 15:05

To nie są przejścioa podziemne. Autor WPK określić miał proponowane objazdy na czas budowy. Kolorem żółtym oznaczono "trasy objazdu lokalnego". Wyjścia i przejścia określają inne mapki.
humptyangel pisze:Może chodziło o czerwone linie?
czerwone linie to obrys użyczenia terenu.
Wolfchen pisze:
tomkrt pisze:Pamiętam jak przez budową centrum handlowego nurek schodził do komory (pewnie danej stacji) która była kompletnie zalana i sprawdzał czy jaki jest stan tunelu.
Skoro to jest zalane wodą do tej pory, to za kilkadziesiąt lat może się posypać...
one były też celowo zalewane.
Wolfechen pisze:Może zrobią systemem szczelinowo-stropowym, to wtedy dosyć szybko pójdzie... :-k
ZTCW takie są założenia. Choć szczelinowo-stropowa metoda też na kilka miesięcy powoduje utrudnienia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 202
Rejestracja: 26 kwie 2006, 13:24

Post autor: Tomasz » 07 paź 2007, 22:40

MeWa pisze:Wolfchen napisał/a:
tomkrt napisał/a:
Pamiętam jak przez budową centrum handlowego nurek schodził do komory (pewnie danej stacji) która była kompletnie zalana i sprawdzał czy jaki jest stan tunelu.
Skoro to jest zalane wodą do tej pory, to za kilkadziesiąt lat może się posypać...
one były też celowo zalewane.
A to dlaczego?

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 08 paź 2007, 14:14

Jak będzie wyglądała komunikacja pomiędzy stacjami Świętokrzyska
Doszła mnie plotka że trzeba będzie wychodzić na powierzchnię żeby się przesiąść.
Czy to prawda ??

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 08 paź 2007, 15:24

Znając Warszawę to na 100% tak będzie. Wejścia do drugiej linii będą pewnie tylko po stronie Nowego Światu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2007, 16:02

Jednak nie sądzę =;
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 paź 2007, 16:47

Będzie i połączenie z obecnej antresoli i wejścia z obecnego peronu stacji Świętokrzyska. Na każdą stronę skrzyżowania będą wyjścia (w układzie takim jak w narożniku od strony PAST-y). Nie wiem kto takie bzdurne plotki rozsiewa - zwłaszcza jeśli pisałem już o tym WCZEŚNIEJ, że przewiduje się wybudowanie kompletu wyjść. Jedyuna różnica taka, że stacja przesunięta bliżej Nowego Światu (nie będzie więc dodatkowych wyjść na wysokości Pałacu Młodzieży).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 08 paź 2007, 21:02

Ktoś napisał kilkanaście postów wcześniej jak ma wyglądać Stacja stadion. Czy to oznacza że np. jadąc z Gocławia na Bródno będę musiał wysiąść na stacji stadion i zejść schodami na dół? Czy jadąc z centrum nie będę musiał się przesiadać do innego pociągu jadąc na Gocław?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 paź 2007, 22:11

Odnoga na GOcław ma być częścią II linii metra.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 paź 2007, 22:17

Czyli można liczyć na coś takiego, jak w Monachium, że jednym tunelem jadą dwie linie, czyli np. ze Świętokrzyskiej co drugi pociąg na Gocław, co drugi na Bródno?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 paź 2007, 22:22

Na Gocław i na Bródno będzie jedna linia - pewnie co drugi pociąg będzie gdzie indziej jeździć, ale trudno cokolwiek powiedzieć, bo do odnogi na Gocław długa droga.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 09 paź 2007, 0:45

MeWa pisze:Będzie i połączenie z obecnej antresoli i wejścia z obecnego peronu stacji Świętokrzyska. Na każdą stronę skrzyżowania będą wyjścia (w układzie takim jak w narożniku od strony PAST-y). Nie wiem kto takie bzdurne plotki rozsiewa - zwłaszcza jeśli pisałem już o tym WCZEŚNIEJ, że przewiduje się wybudowanie kompletu wyjść. Jedyuna różnica taka, że stacja przesunięta bliżej Nowego Światu (nie będzie więc dodatkowych wyjść na wysokości Pałacu Młodzieży).
OK, czyli będą połączone - ale czy trzeba będzie wychodzić ze strefy biletowej.
Czy na jednym jednorazowym bilecie będzie jechać przesiąść się między liniami ?

[ Dodano: 2007-10-09, 00:50 ]
MeWa pisze:Na Gocław i na Bródno będzie jedna linia - pewnie co drugi pociąg będzie gdzie indziej jeździć, ale trudno cokolwiek powiedzieć, bo do odnogi na Gocław długa droga.
Na razie te obie odnogi są traktowane jako jedna - II linia metra.
Ale docelowo odnoga na Gocław ma być fragmentem trzeciej linii metra kończącej się na Dworccu Zachodnim.
Wtedy pewnie będzie konieczna jakaś przebudowa Stacji Stadion na dwie stacje z przesiadą. Ale to taka daleka przyszłość...., że nie ma co sobie teraz tym głowy zawracać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2007, 0:56

tomkrt pisze: OK, czyli będą połączone - ale czy trzeba będzie wychodzić ze strefy biletowej.
Czy na jednym jednorazowym bilecie będzie jechać przesiąść się między liniami ?
to zależeć będzie od zapisów taryfy. Moim zdaniem będzie trzeba będzie ją zmienić i przystosować do nowej sytuacji.
tomkrt pisze: Na razie te obie odnogi są traktowane jako jedna - II linia metra.
Ale docelowo odnoga na Gocław ma być fragmentem trzeciej linii metra kończącej się na Dworccu Zachodnim.
Wtedy pewnie będzie konieczna jakaś przebudowa Stacji Stadion na dwie stacje z przesiadą. Ale to taka daleka przyszłość...., że nie ma co sobie teraz tym głowy zawracać.
Nie trzeba będzie - zostawione będzie miejsce na wydłużenie odnogi w kierunku zachodnim. Dlatego przewidziano układ 4 torów i 3 peronów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ