Oczywiście, że znalazłoby to odzwierciedlenie w kosztach, ale jak jest w przypadku metra? Nie dość, że w zapłacie za przejazd są wliczone środki na odnowę taboru to dopłaca się jeszcze do nowych zakupów, OIDP sam zresztą zwracałeś uwagę, iż dodatkowy pociąg dałoby się uzyskać przy obecnym stanie taboru (wymagałoby to jedynie lepszej organizacji). Chodzi rzecz jasna o to, iż to prywatny przewoźnik trudziłby się z problemem finansowania zakupu taboru, a miasto nie byłoby obciążone ani pokaźną kwotą w budżecie, ani spłatą kredytu. Odnośnie drugiej kwestii, SKM przecież też nie będzie liczył tak, by w ramach 'prospołecznego' niewiadomoczego wyjść na minus. Specyfika transportu kolejowego jest inna niż autobusowego, ale jak dotąd prywatni przewoźnicy są bardziej efektywni i potrafili wykonywać te same usługi przy niższych kosztach. Czy uda się to i w wypadku kolejki miejskiej - okaże się z czasem.inż. Glonojad pisze:Która to z pewnością będzie tabor odnawiała za darmo, a do kosztów działania nie doliczy zysku
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
- Lokalizacja: Lublin & Warszawa
- Kontakt:
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Proszę o pokazanie SKM w dowolnym mieście europejskim obsługiwaną przez przewoźnika wyłonionego w przetargu... jak na razie, udaje się to dla jakichś kompletnych regiów, z dumpingiem DB włącznie.
Co do rzekomego "nieobciążania budżetu" - wybacz, ale to jest jakieś dyletanctwo ekonomiczne. Skąd prywatny przewoźnik weźmie pieniądze na tabor? Z kredytu lub z leasingu! A gdzie jego koszty wylądują? Oczywiście, w wozokilometrze! Czyli zupełnie tak, jak dla umowy wieloletniej ze spółką miejską.
Oczywiście, prywaciarze są zwykle efektywniejsi. Tyle, że profit z tej efektywności ucieka poza miasto. A pieniądze zapłacone spółce miejskiej tak naprawdę zostają w mieście - pytanie, co warto bardziej.
Na zakończenie - prywaciarz nie jest upoważniony do pozyskania środków z Programu opeacyjnego infrastruktura i środowisko...
Co do rzekomego "nieobciążania budżetu" - wybacz, ale to jest jakieś dyletanctwo ekonomiczne. Skąd prywatny przewoźnik weźmie pieniądze na tabor? Z kredytu lub z leasingu! A gdzie jego koszty wylądują? Oczywiście, w wozokilometrze! Czyli zupełnie tak, jak dla umowy wieloletniej ze spółką miejską.
Oczywiście, prywaciarze są zwykle efektywniejsi. Tyle, że profit z tej efektywności ucieka poza miasto. A pieniądze zapłacone spółce miejskiej tak naprawdę zostają w mieście - pytanie, co warto bardziej.
Na zakończenie - prywaciarz nie jest upoważniony do pozyskania środków z Programu opeacyjnego infrastruktura i środowisko...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli to, co napisał SE jest prawdą, że ZTM ogłosi przetarg na obsługę linii do Lotniska Okęcie to mam wrażenie, że tak szybko nie zobaczymy jednostek jak to pisze SE. Jakby tak było by to ZTM strzeliłby sobie samobója i tak myślę, że jednak ZTM w przetargu zapisze, że jednostki mają być a to oznacza, że zobaczymy je dopiero po dwóch latach od podpisania umowy w wybranym w drodze przetargu przewoźnikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To tylko SE - jego artykuły są często po prostu zmyślane. Ze zmyślaniem wypowiedzi włącznie.
Akurat przetarg na obsługę linii do Okęcia, na którą zdaje się jakieś pieniądze się znalazły (nawet nie wiem, czy aby nie na listę indykatywnę RPO nie wpisano tego projekty)...
Akurat przetarg na obsługę linii do Okęcia, na którą zdaje się jakieś pieniądze się znalazły (nawet nie wiem, czy aby nie na listę indykatywnę RPO nie wpisano tego projekty)...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A niech ręka Boska bronisolaris8315 pisze: A przejęcie SKM przez KM to ciekawa propozycja warta rozważenia. Jak na razie wg mnie optymalny jest obecny system KM i SKM
Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Chwila, kolejarze kolejarzami, ale przecież za kursy takiej SKMki wciąż płaciłyby (i wymagały) gminy, więc nie wiem czy można już panikować...Frencher pisze:Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Za taki złom tyle kasy płacić... Swoją drogą jestem ciekawy, czy czasem nie będzie problemów z rozkładami pociągów KM w cegle...solaris8315 pisze:PKP już nie będzie miało dojnej krowy.
I tu się z Tobą zgodzę... Chociaż w PR ostatnio standard podróży się poprawił...Frencher pisze:Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36873
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A KM tylko zgarniało nadwyżkę?Premo pisze:Jak ZTM będzie opłacał wszystkie koszty
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-11-17, 01:11 ]
Usunięcie części postu odnoszącej się do wiadomości w innym temacie. MeWa
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A Warszawa to niby co?Rynek Kolejowy pisze:
Marszałek Struzik wspomniał także o planowanym przejęciu Szybkiej Kolei Miejskiej przez władze samorządowe. – Zwrócimy się do władz miasta stołecznego Warszawy w sprawie możliwości zakupu SKM przez samorząd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.