SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 12 lis 2007, 21:23

inż. Glonojad pisze:Która to z pewnością będzie tabor odnawiała za darmo, a do kosztów działania nie doliczy zysku
Oczywiście, że znalazłoby to odzwierciedlenie w kosztach, ale jak jest w przypadku metra? Nie dość, że w zapłacie za przejazd są wliczone środki na odnowę taboru to dopłaca się jeszcze do nowych zakupów, OIDP sam zresztą zwracałeś uwagę, iż dodatkowy pociąg dałoby się uzyskać przy obecnym stanie taboru (wymagałoby to jedynie lepszej organizacji). Chodzi rzecz jasna o to, iż to prywatny przewoźnik trudziłby się z problemem finansowania zakupu taboru, a miasto nie byłoby obciążone ani pokaźną kwotą w budżecie, ani spłatą kredytu. Odnośnie drugiej kwestii, SKM przecież też nie będzie liczył tak, by w ramach 'prospołecznego' niewiadomoczego wyjść na minus. Specyfika transportu kolejowego jest inna niż autobusowego, ale jak dotąd prywatni przewoźnicy są bardziej efektywni i potrafili wykonywać te same usługi przy niższych kosztach. Czy uda się to i w wypadku kolejki miejskiej - okaże się z czasem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lis 2007, 21:32

Proszę o pokazanie SKM w dowolnym mieście europejskim obsługiwaną przez przewoźnika wyłonionego w przetargu... jak na razie, udaje się to dla jakichś kompletnych regiów, z dumpingiem DB włącznie.

Co do rzekomego "nieobciążania budżetu" - wybacz, ale to jest jakieś dyletanctwo ekonomiczne. Skąd prywatny przewoźnik weźmie pieniądze na tabor? Z kredytu lub z leasingu! A gdzie jego koszty wylądują? Oczywiście, w wozokilometrze! Czyli zupełnie tak, jak dla umowy wieloletniej ze spółką miejską.

Oczywiście, prywaciarze są zwykle efektywniejsi. Tyle, że profit z tej efektywności ucieka poza miasto. A pieniądze zapłacone spółce miejskiej tak naprawdę zostają w mieście - pytanie, co warto bardziej.

Na zakończenie - prywaciarz nie jest upoważniony do pozyskania środków z Programu opeacyjnego infrastruktura i środowisko...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7829
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 lis 2007, 22:16

Jeśli to, co napisał SE jest prawdą, że ZTM ogłosi przetarg na obsługę linii do Lotniska Okęcie to mam wrażenie, że tak szybko nie zobaczymy jednostek jak to pisze SE. Jakby tak było by to ZTM strzeliłby sobie samobója i tak myślę, że jednak ZTM w przetargu zapisze, że jednostki mają być a to oznacza, że zobaczymy je dopiero po dwóch latach od podpisania umowy w wybranym w drodze przetargu przewoźnikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lis 2007, 22:19

To tylko SE - jego artykuły są często po prostu zmyślane. Ze zmyślaniem wypowiedzi włącznie.

Akurat przetarg na obsługę linii do Okęcia, na którą zdaje się jakieś pieniądze się znalazły (nawet nie wiem, czy aby nie na listę indykatywnę RPO nie wpisano tego projekty)...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 13 lis 2007, 15:46

solaris8315 pisze: A przejęcie SKM przez KM to ciekawa propozycja warta rozważenia. Jak na razie wg mnie optymalny jest obecny system KM i SKM
A niech ręka Boska broni =;
Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca ](*,)
Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8877
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 lis 2007, 15:52

Frencher pisze:Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Chwila, kolejarze kolejarzami, ale przecież za kursy takiej SKMki wciąż płaciłyby (i wymagały) gminy, więc nie wiem czy można już panikować...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 lis 2007, 17:04

A jeszcze ciekawsza jest propozycja przejęcia SKM przez władze samorządowe
A czemu by nie?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lis 2007, 17:10

solaris8315 pisze:PKP już nie będzie miało dojnej krowy.
Za taki złom tyle kasy płacić... Swoją drogą jestem ciekawy, czy czasem nie będzie problemów z rozkładami pociągów KM w cegle... :-k
Frencher pisze:Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.
I tu się z Tobą zgodzę... Chociaż w PR ostatnio standard podróży się poprawił...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 lis 2007, 17:22

Frencher pisze:Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Jak ZTM będzie opłacał wszystkie koszty to takich sytuacji nie będzie

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2007, 17:46

Premo pisze:Jak ZTM będzie opłacał wszystkie koszty
A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-11-17, 01:11 ]
Usunięcie części postu odnoszącej się do wiadomości w innym temacie. MeWa
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 lis 2007, 18:16

Bastian pisze:A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>
A jak jest z ajentami w ZTMie?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2007, 18:20

Premo pisze:
Bastian pisze:A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>
A jak jest z ajentami w ZTMie?
Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 13 lis 2007, 18:46

Fikander pisze:
Premo pisze:A jak jest z ajentami w ZTMie?
Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Masz. Chodzi o to, żeby KM funkcjonowało jak ajent i tyla. Ze wszystkimi tego za i przeciw. A ajenci sprzedają bilety (kierowcy :> )

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lis 2007, 18:50

marian pisze:A ajenci sprzedają bilety (kierowcy :> )
Ale te bilety są biletami zlecającego, a nie własnymi :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lis 2007, 19:47

Rynek Kolejowy pisze:
Marszałek Struzik wspomniał także o planowanym przejęciu Szybkiej Kolei Miejskiej przez władze samorządowe. – Zwrócimy się do władz miasta stołecznego Warszawy w sprawie możliwości zakupu SKM przez samorząd.
A Warszawa to niby co? :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ