Ale ZTM płaci taką stawkę która prócz pokrycia kosztów musi zapewnić mu zysk.Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36873
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jeszcze zależy, jaki samorząd. Np. samorząd m. st. Warszawy i samorząd Mazowsza to nie byłby ten sam właściciel. Podobnie, jak wojewoda mazowiecki i wojewoda zachodniopomorski to dwie różne osoby, choć początek ten sam
Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...Bastian pisze:Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Chyba oczywiste, że takie trasy jak W-Wa Zach.-Otwock powinny być obsługiwane przez /jako SKM. Co innego wiadomo W-wa Zach.-Siedlce itd.Premo pisze:Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Po pierwsze KM zostały powołane po to, aby zapewnić komunikację na terenie całego województwa, a nie głównie dowozić ludzi z bliskich okolic Warszawy.Premo pisze:Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
A po drugie standard usług oferowanych przez KM urąga cywilizowanemu światu, i jak oni chcą wozić ludzi do stolicy kraju, to niech lepiej poszukają jakiegoś kraju III-go świata (o ile ktoś ich tam zechce).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W Stolicy i okolicach mieszka połowa co najmniej populacji województwa. Zapewnienie komunikacji mięzdypowiatowej jest zadaniem własnym UM, więc dobrze, że chociaż kolej finansują, chociaż powinni dotować także i siedemsetki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Marszałek Struzik ma apetyt na SKM
Michał Kozak 14-11-2007, ostatnia aktualizacja 14-11-2007 04:53
Likwidację Szybkiej Kolei Miejskiej i połączenie jej z Kolejami Mazowieckimi zapowiada samorząd wojewódzki. Zdaniem marszałka Mazowsza Adama Struzika usprawni to przewozy kolejowe w stolicy.
(...)
Do końca roku Mazowsze odkupi udziały za 1,2 mln zł. Za kolejne 175 mln zł samorządowcy staną się właścicielem dzierżawionego dziś od PKP taboru.
Ma to być pierwszy krok przejęcia przez Urząd Marszałkowski lokalnych przewozów kolejowych na Mazowszu. Drugi to odkupienie od stolicy SKM.– Warszawa ma tramwaje, metro i autobusy, kolej może zostawić nam. Nie ma sensu przepychać się na torach, dlatego zaproponuję władzom Warszawy, by sprzedały nam SKM – mówi Struzik.
Pomysł połączenia firm cieszy prezes Kolei Mazowieckich Halinę Sekitę: – Pozwoli to na budowę zintegrowanego systemu. Warszawa powinna mieć szybką kolej aglomeracyjną o wysokim standardzie. Możemy to zagwarantować.Innego zdania jest szef Zarządu Transportu Miejskiego.
– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. – Do przewozu pasażerów po mieście potrzeba całkiem innego taboru niż na trasy podmiejskie. Pociągi muszą mieć m.in. więcej drzwi i miejsc stojących. Zamiast likwidować SKM, trzeba się zająć ujednoliceniem cen biletów i rozkładów jazdy obu spółek – proponuje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
He he, super, Ursus się z pewnością ucieszy z pocięcia częstotliwości poza szczytem
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dopóki całości przewozów w Warszawie nie przejmie ZTM ( z rozliczeniem KMów za pomocą wozokilometra i dotacją od Marszałka), to tak będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Chyba mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa muszą być skazani na dominację Kolei Mazowieckich i przypadkowy bezsensowny rozkład
Znowu ludzie będą robić raban bo okaże się że tuż po godz 8 przerwa pomiędzy pociągami będzie sięgać 60 minut.
W święta i weekendy będzie tragedia, widać ludzie muszą być skazani na godzinne czekanie na peronie i podróż w pojedyńczej zatłoczonej jednostce
Super pomysł naprawdę Koleje Mazowieckie tracą bardzo dużo,konkurencja nie jest im wcale na rękę, stąd szatańskie pomysły rozprawienia się z konkurencją
Znowu ludzie będą robić raban bo okaże się że tuż po godz 8 przerwa pomiędzy pociągami będzie sięgać 60 minut.
W święta i weekendy będzie tragedia, widać ludzie muszą być skazani na godzinne czekanie na peronie i podróż w pojedyńczej zatłoczonej jednostce
Super pomysł naprawdę Koleje Mazowieckie tracą bardzo dużo,konkurencja nie jest im wcale na rękę, stąd szatańskie pomysły rozprawienia się z konkurencją