SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 lis 2007, 6:25

Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Ale ZTM płaci taką stawkę która prócz pokrycia kosztów musi zapewnić mu zysk.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 lis 2007, 16:19

Gdyby samorząd przejął SKM to na trasie Miłosna-Pruszków można byłoby jeździć na WKM. Bo chyba nie doprowadzono by do takiego absurdu że 2 przewoźników ma tego samego właściciela, jeździ po tej samej trasie, a obowiązują inne bilety

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lis 2007, 16:22

Premo pisze:Gdyby samorząd przejął SKM to na trasie Miłosna-Pruszków można byłoby jeździć na WKM.
Ale SKM przecież należy do samorządu... :-s
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 lis 2007, 16:22

Jeszcze zależy, jaki samorząd. Np. samorząd m. st. Warszawy i samorząd Mazowsza to nie byłby ten sam właściciel. Podobnie, jak wojewoda mazowiecki i wojewoda zachodniopomorski to dwie różne osoby, choć początek ten sam :P

Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lis 2007, 16:31

Bastian pisze:Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 14 lis 2007, 18:18

Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 14 lis 2007, 18:20

Premo pisze:
Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.
Chyba oczywiste, że takie trasy jak W-Wa Zach.-Otwock powinny być obsługiwane przez /jako SKM. Co innego wiadomo W-wa Zach.-Siedlce itd.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 14 lis 2007, 19:01

Premo pisze:
Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.
Po pierwsze KM zostały powołane po to, aby zapewnić komunikację na terenie całego województwa, a nie głównie dowozić ludzi z bliskich okolic Warszawy.
A po drugie standard usług oferowanych przez KM urąga cywilizowanemu światu, i jak oni chcą wozić ludzi do stolicy kraju, to niech lepiej poszukają jakiegoś kraju III-go świata (o ile ktoś ich tam zechce).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lis 2007, 19:06

W Stolicy i okolicach mieszka połowa co najmniej populacji województwa. Zapewnienie komunikacji mięzdypowiatowej jest zadaniem własnym UM, więc dobrze, że chociaż kolej finansują, chociaż powinni dotować także i siedemsetki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lis 2007, 20:31

Marszałek Struzik ma apetyt na SKM
Michał Kozak 14-11-2007, ostatnia aktualizacja 14-11-2007 04:53

Likwidację Szybkiej Kolei Miejskiej i połączenie jej z Kolejami Mazowieckimi zapowiada samorząd wojewódzki. Zdaniem marszałka Mazowsza Adama Struzika usprawni to przewozy kolejowe w stolicy.

(...)

Do końca roku Mazowsze odkupi udziały za 1,2 mln zł. Za kolejne 175 mln zł samorządowcy staną się właścicielem dzierżawionego dziś od PKP taboru.

Ma to być pierwszy krok przejęcia przez Urząd Marszałkowski lokalnych przewozów kolejowych na Mazowszu. Drugi to odkupienie od stolicy SKM.– Warszawa ma tramwaje, metro i autobusy, kolej może zostawić nam. Nie ma sensu przepychać się na torach, dlatego zaproponuję władzom Warszawy, by sprzedały nam SKM – mówi Struzik.

Pomysł połączenia firm cieszy prezes Kolei Mazowieckich Halinę Sekitę: – Pozwoli to na budowę zintegrowanego systemu. Warszawa powinna mieć szybką kolej aglomeracyjną o wysokim standardzie. Możemy to zagwarantować.Innego zdania jest szef Zarządu Transportu Miejskiego.

– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. – Do przewozu pasażerów po mieście potrzeba całkiem innego taboru niż na trasy podmiejskie. Pociągi muszą mieć m.in. więcej drzwi i miejsc stojących. Zamiast likwidować SKM, trzeba się zająć ujednoliceniem cen biletów i rozkładów jazdy obu spółek – proponuje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lis 2007, 20:39

He he, super, Ursus się z pewnością ucieszy z pocięcia częstotliwości poza szczytem :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lis 2007, 20:42

Niestety muszę przyznać panu Rucie rację. Przecież nie od dziś wiadomo, że KM nogami się odpycha by wszystkie bilety ZTM honorować, bo im zysk spadnie z biletów... Nie mówiąc już o strefie podmiejskiej

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lis 2007, 20:53

Dopóki całości przewozów w Warszawie nie przejmie ZTM ( z rozliczeniem KMów za pomocą wozokilometra i dotacją od Marszałka), to tak będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

metron

Post autor: metron » 14 lis 2007, 21:48

Chyba mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa muszą być skazani na dominację Kolei Mazowieckich i przypadkowy bezsensowny rozkład
Znowu ludzie będą robić raban bo okaże się że tuż po godz 8 przerwa pomiędzy pociągami będzie sięgać 60 minut.
W święta i weekendy będzie tragedia, widać ludzie muszą być skazani na godzinne czekanie na peronie i podróż w pojedyńczej zatłoczonej jednostce
Super pomysł naprawdę Koleje Mazowieckie tracą bardzo dużo,konkurencja nie jest im wcale na rękę, stąd szatańskie pomysły rozprawienia się z konkurencją

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 18 lis 2007, 18:07

– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.
Hehe. Krótka ta miłość była. Na początku kariery w ZTMie ten pan był gorącym zwolennikiem likwidacji (połączenia z KM) SKM.
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

ODPOWIEDZ