Komunikacja miejska w Trójmieście
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36879
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No a co niby ze 144 zostało zrobione?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No to ktoś tu musi nie umieć liczyć, bo z tego by wynikało, że na przesiadce traci się 47 minut.Wolfchen pisze: Przez te zmiany czas dojazdu do centrum wydłużył się o pół godziny.
(...) Zrobiliśmy pomiary i wyszło nam, że autobus pokonuje odcinek z Akademii Muzycznej do Dworca PKP w 25 minut, a tramwaj w 8. (...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Plotki głoszą, że mają coś z tym zrobić. Tylko, że te plotki są od ponad roku, a oficjalnie nadal nic nie wiadomo...Piotrek pisze:Przesiadka w ogóle przy Akademii faktycznie jest niewygodna. Pętla nijaka, miejsce dość ponure, trzeba iść tunelem takim syfnym do tramwaju etc. Tak nie zachęcą.
Ale miejsce i funkcjonalność uderzająco podobna, albo i gorsza...(Oczywiście nie jest to Żerań )
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Działająca już strona MZK ZG (niestety, błędy występują w pewnym zakresie)Gazeta Wyborcza pisze:Wspólny bilet od Nowego Roku
Udało się! Urzędnicy trzymali nas w napięciu do ostatniej chwili - w końcu jednak Gdańsk dogadał się z pozostałymi członkami Związku Komunikacyjnego i od 1 stycznia będziemy mogli korzystać z biletów metropolitalnych.
Sprawa wspólnego biletu dwa tygodnie temu ponownie zawisła na włosku - Gdańsk nie chciał podpisać umowy, dotyczącej sprzedawania biletów metropolitalnych w sieci sprzedaży gdańskiego Zarządu Transportu Miejskiego, w formie zaproponowanej przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej (ta instytucja wprowadza wspólny bilet, a od 2009 r. całkowicie przejmie zarządzanie komunikacją miejską w aglomeracji gdańskiej). - Musimy znaleźć rozwiązania dopracowane pod względem prawnym - tłumaczył wtedy wiceprezydent Gdańska Maciej Lisicki. Na szczęście świąteczny nastrój udzielił się także urzędnikom, którzy dogadali się w ekspresowym tempie. - Wszystkie strony doszły do porozumienia - mówi Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG. - Trwa już rozprowadzanie biletów całodziennych po punktach sprzedaży w Trójmieście. Będzie można je kupić od 29 grudnia.
Inaczej sytuacja wygląda, jeśli chcemy zakupić bilet okresowy. Do tego potrzebujemy bowiem karty czipowej, na której swoje bilety kodują mieszkańcy Gdańska i Wejherowa, lub elektronicznej legitymacji studenckiej. Jej gdyński odpowiednik wprowadzony zostanie do użytku 28 grudnia.
- Wtedy na naszej stronie internetowej pojawi się możliwość wypełnienia wniosku o wydanie karty - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. W przeciągu kilku miesięcy pojawi się także możliwość kodowania na karcie tradycyjnych gdyńskich biletów okresowych. Równocześnie, najprawdopodobniej za pół roku, bilety miesięczne w formie znaczków zostaną zupełnie wycofane z użytku.
http://www.mzkzg.org
No, wreszcie się dogadali. Sądzę jednak, że bilety w formie tradycyjnych znaczków będą nadal dostępne, dopóki karta elektroniczna będzie wydawana na podstawie wniosku...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Proszę, to jest odpowiednia polityka komunikacyjna. Pojawia się możliwość skierowania linii, to jest to robione. Oczywiście wszystko po kompleksowym przeanalizowaniu wszystkich + i - oraz zasięgnięcia opinii mieszkańców.Nasze Miasto pisze:Dziesięć nowych trolejbusów niskopodłogowych planuje zakupić w tym roku Zarząd Komunikacji Miejskiej(podkreślenie moje - Wolfchen) w Gdyni. Nowe pojazdy pojawią się na ulicach miasta już w pierwszym kwartale tego roku. ZKM planuje też uruchomienie nowych linii autobusowych i trolejbusowych. Od marca, zamiast jednego autobusu nr 510 dziennie, jeżdżącego z Gdyni na Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, będzie ich pięć.
- Coraz więcej osób lata samolotami po całej Europie i w związku z tym jeden autobus to zdecydowanie za mało - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Od kwietnia uruchamiamy też nową linię autobusową o numerze 252. Ten autobus będzie jeździł w najbardziej oddalone od centrum ulice dzielnicy Mały Kack. Natomiast na osiedlu Sokółka powstanie nowa pętla autobusowa. Zostaną też uruchomione nowe linie łączące tę dzielnicę z centrum miasta. W kolejnych latach planowana jest budowa linii łączącej ul. Chylońską w dzielnicy Cisowa z Witominem.
Jest też dobra informacja dla mieszkańców osiedla Fikakowo w Wielkim Kacku. W tym roku zostaną opracowane plany budowy linii trolejbusowej prowadzącej na to osiedle. Budowa najprawdopodobniej rozpocznie się na początku przyszłego roku. Dzięki temu trolejbusy będą jeździły przez cały tydzień. Jak na razie Fikakowo z ul. Wielkopolską łączy autobus linii 153. Problem w tym, że jeździ on tylko w dni powszednie. W soboty i niedziele mieszkańcy osiedla muszą wspinać się pod wysoką górę.
Planując nowe linie, zarząd ZKM bierze pod uwagę sugestie mieszkańców, którzy wypowiadają się w specjalnych ankietach na temat funkcjonowania komunikacji w mieście. Rok 2008 jest ostatnim rokiem funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej. Od 2009 r. jego obowiązki przejmie Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, czy środki na te trolle będą z budżetu miasta (co podobno "niedasię") czy ZKMu. ZKM jest zakładem budżetowym, nie spółką, więc to i tak budżet miasta...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy ZKM, czy PKT, to i tak budżet miasta. A raczej panuje obecnie dobra koniunktura na trajtki, więc trzeba to wykorzystać.inż. Glonojad pisze:Ciekawe, czy środki na te trolle będą z budżetu miasta (co podobno "niedasię") czy ZKMu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To jakbyś napisał, czy ZTM czy TW, to i tak budżet miasta... otóż jest to różnica istotna, bo takie TW/MZA/MW inwestycje własne może wykrajać albo z:
a) zysku (który w Wawie założony jest na poziomie 0%)
b) odpisów amortyzacyjnych, czyli środków przekazywanych w wozokm na wyrównanie spadku wartości (amortyzacji) środków trwałych; odpisy te powinny służyć na odnawianie posiadanego sprzętu ale, ponieważ amortyzacja trwa zwykle krócej niż eksploatacja, w pewnych granicach mogą być one przeznaczone na inwestycje; dramat MZA i TW wynika m.in. z tego, że zarówno Ikarusy, jak i tramwaje 13N i 105N (i część Na) są dawno zamortyzowane - a więc na ich wymianę spółki nie dostają pieniędzy.
Natomiast inwestycja w tabor/nową trasę ze środków budżetu miasta i przekazanie ich do spółki (jak miało to miejsce ostatnio z tunelami metra ODIP) jest już dokapitalizowaniem podniesieniem wartości przedsiębiorstwa.
Niech mnie kto, kto ekonomista, poprawi
a) zysku (który w Wawie założony jest na poziomie 0%)
b) odpisów amortyzacyjnych, czyli środków przekazywanych w wozokm na wyrównanie spadku wartości (amortyzacji) środków trwałych; odpisy te powinny służyć na odnawianie posiadanego sprzętu ale, ponieważ amortyzacja trwa zwykle krócej niż eksploatacja, w pewnych granicach mogą być one przeznaczone na inwestycje; dramat MZA i TW wynika m.in. z tego, że zarówno Ikarusy, jak i tramwaje 13N i 105N (i część Na) są dawno zamortyzowane - a więc na ich wymianę spółki nie dostają pieniędzy.
Natomiast inwestycja w tabor/nową trasę ze środków budżetu miasta i przekazanie ich do spółki (jak miało to miejsce ostatnio z tunelami metra ODIP) jest już dokapitalizowaniem podniesieniem wartości przedsiębiorstwa.
Niech mnie kto, kto ekonomista, poprawi
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Wszystkie nowe druty dla trolejbusów są miejskie i miasto ich użycza PKT do korzystania z nich (vide: Dąbrowa-TESCO - Kacze Buki/Dąbrowa-Miętowa).inż. Glonojad pisze:Natomiast inwestycja w tabor/nową trasę ze środków budżetu miasta i przekazanie ich do spółki (jak miało to miejsce ostatnio z tunelami metra ODIP) jest już dokapitalizowaniem podniesieniem wartości przedsiębiorstwa.
A trajtki PKT zakupuje ze środków własnych/dotacji/funduszy strukturalnych
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O, o, o.Wolfchen pisze:
A trajtki PKT zakupuje ze środków własnych/dotacji/funduszy strukturalnych
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A tam w Gdyni to nie mają problemów kadrowych, że uruchamiają nowe linie?
ZKM kupuje - ciekawe. W ogóle jaka jest tam regulacja np. a propos nowych niskopodłogowców? PKA, PKM, PKT sami sobie wyznaczają co chcą kupić, czy jednak jakiś nacisk ZKMu jest? Bo aż mi się wierzyć nie chce.
Trajtek na Fikakowo? Mocno kontrowersyjne dla mnie. Może dla nas miłośników trasa będzie jedna z ciekawszych (wzniesienia), nie mniej czy na pewno się to opłaca? Jak byłem tam z...rok temu, to mimo wszystko tak wielu chętnych na 153 nie było (nie mniej i tak jest to skandal, że bus jeździ tam tylko w dr ). Szybciej bym widział trajtki w Witominie/Redłowie.
ZKM kupuje - ciekawe. W ogóle jaka jest tam regulacja np. a propos nowych niskopodłogowców? PKA, PKM, PKT sami sobie wyznaczają co chcą kupić, czy jednak jakiś nacisk ZKMu jest? Bo aż mi się wierzyć nie chce.
Trajtek na Fikakowo? Mocno kontrowersyjne dla mnie. Może dla nas miłośników trasa będzie jedna z ciekawszych (wzniesienia), nie mniej czy na pewno się to opłaca? Jak byłem tam z...rok temu, to mimo wszystko tak wielu chętnych na 153 nie było (nie mniej i tak jest to skandal, że bus jeździ tam tylko w dr ). Szybciej bym widział trajtki w Witominie/Redłowie.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A właśnie, ma ktoś przecieki, czy sola czy przeguby? Mogą być przecie przeguby hybrydowe czy dwusilnikowe, wzniesienia nie są przeszkodą (wbrew temu, co moglibyście usłyszeć gdzieniegdzie ;> )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli trajtki mają być na ten fragment (co by się jednak nie zgadzało, bo pewnie budowa się nie skończy w tym roku) to na pewno sola. Nie potrzebne przeguby. Jeśli na całą sieć to marzy mi się przegub, ale przecieków nie mam.A właśnie, ma ktoś przecieki, czy sola czy przeguby? Mogą być przecie przeguby hybrydowe czy dwusilnikowe, wzniesienia nie są przeszkodą (wbrew temu, co moglibyście usłyszeć gdzieniegdzie ;> )
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.