Wolne żarty Do czasu wybudowania trasy Salomea - Wolica się tam nie poprawi - jasne. Ba - nie wiadomo czy i wtedy będzie znacząca poprawa. Póki co należy wyznaczyć bus-pas bo przesiadki w Jankach nie zwiększą zainteresowania potencjalnych (i obecnych) pasażerów.GW pisze:Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.
OkÄcie, Raszyn i dalsze okolice
Moderator: Wiliam
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Tu nie chodzi o zwiększanie ilości pasażerów - a raczej o punktualność linii jadących dalej niż do Janek. Częsta linia do Janek (1) a z Janek dalej pozostałe.R-11 Kleszczowa pisze:Wolne żarty Do czasu wybudowania trasy Salomea - Wolica się tam nie poprawi - jasne. Ba - nie wiadomo czy i wtedy będzie znacząca poprawa. Póki co należy wyznaczyć bus-pas bo przesiadki w Jankach nie zwiększą zainteresowania potencjalnych (i obecnych) pasażerów.GW pisze:Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Już widzę te uradowane tłumy, które będą się przesiadać na Okęciu tylko po to, żeby później jeszcze raz przesiadać się do linii w Jankach i będą drżały żeby korek nie spowodował spóźnienia na jakieś 733 o iście PKSowym rozkładzie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
To wszystko rozłożą korki w Raszynie. Dziś jadąc tramwajem na Okęcie nie stoisz w korku (i to mówię ja - Kleszczu) i masz znacznie większą pewność, że zdążysz na autobus powiedzmy o 18:05 kursujący co 2 godziny. Notabene ludzi, którzy z takich linii korzystają raczej nie przylatują na przystanek na ostatnią chwilę. W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...pawcio pisze:A ewentualne wzrost częstotliwości linii z Janek dalej i koordynacja rozkładu w Raszynie także została wzięta przez Was pod uwagę?
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
W całości się zgadzam Zresztą wątpię, czy z częstotliwości 120 na Okęcie zrobi się 60 do Janek... Jeśli już - 90... Jest to zniechęcanie ludzi do korzystania z podmiejskich na siłę... Chce się wprowadzić większą punktualność - wydłużmy postoje. Zresztą tak tragicznie też nie jest - jedyną linią, która stale jeździ z Okęcia na SB jest 715 i często 106, reszta przy długich postojach jakoś funkcjonuje...R-11 Kleszczowa pisze:To wszystko rozłożą korki w Raszynie. Dziś jadąc tramwajem na Okęcie nie stoisz w korku (i to mówię ja - Kleszczu) i masz znacznie większą pewność, że zdążysz na autobus powiedzmy o 18:05 kursujący co 2 godziny. Notabene ludzi, którzy z takich linii korzystają raczej nie przylatują na przystanek na ostatnią chwilę. W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...pawcio pisze:A ewentualne wzrost częstotliwości linii z Janek dalej i koordynacja rozkładu w Raszynie także została wzięta przez Was pod uwagę?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Chyba, że w Jankach będą zapewnione skomunikowania - znaczy wszystkie linie czekają na autobus z Okęcia.R-11 Kleszczowa pisze:W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Jest to jakieś rozwiązanie. Aczkolwiek wtedy problem byłby w drugą stronę. No chyba, że wprowadzono by odpowiednio długie postoje na drugim krańcu.Tm pisze:Chyba, że w Jankach będą zapewnione skomunikowania - znaczy wszystkie linie czekają na autobus z Okęcia.R-11 Kleszczowa pisze:W momencie kiedy z Okęcia do Janek pozostanie jedna silna linia, ale stojąca w nieprzewidywalnym korku to nawet wzrost częstotliwości ze 120 na 60 minut nie pomoże jak się spóźnisz przez korek o kilka minut...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Zaraz zaraz? A co to zmieni? I tak w Raszynie jest korek i tak, wiec żeby przenieść całe masy ludzi?MZ pisze:Ciekawe czy jest to tylko luźna, wstępna koncepcja, czy już trwają pracę nad wcieleniem tego pomysłu w życie.
spójrzcie do załącznika - wygenerowane wawkomowym składakiem (część kursów wyraźnie pogubiona, szczególnie w DS)
średnio autobus odjeżdża co 5 minut. Prawie jak w Centrum. Jedna linia tego nie zastąpi. A to z prostego powodu, miedzy jednym a drugim autobusem zakładając ciągły ruch co 5 minut było by ok 1,5km. A jak by był korek? ileż to pojazdów trzeba by wydelegować? jeśli w korku by stało sie załóżmy 30 minut to w tym korku tylko w jedną stronę stało by 6 pojazdów. i daje to już ok 900m miedzy autobusami. Wyglądało by to nadzwyczaj zabawnie.
Tak czy owak koncepcja 2 przesiadek by dojechać do centrum to jakieś nieporozumienie. Taki węzeł - a i owszem mądra rzecz, ale po zbudowaniu nitki tramwajowej albo wydzieleniu buspasów w Raszynie (choć wydzielenie teraz buspasów spowodowało by taki korek że szybciej można by dostać sie do maista pieszo (bo rowerem jest już to możliwe) niż czymkolwiek spalinowym.
Doraźnie korki może rozwiązać wydajny P+R w Jankach z linia przeznaczona tylko do jego obsługi - czyli podmiejska linia ekspresowa zatrzymująca sie jedynie na kilku przystankach - Janki, Szkolna, Na skraju, szyszkowa, Okęcie.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Nie. Bus-pas = autobus nie stojący w korku = lepsza oferta transportu zbiorowego = przesiadka z auta do autobusu omijającego korek. W teorii.Ryoga pisze:[wydzieleniu buspasów w Raszynie (choć wydzielenie teraz buspasów spowodowało by taki korek że szybciej można by dostać sie do maista pieszo (bo rowerem jest już to możliwe) niż czymkolwiek spalinowym.
.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, czy liczba pasażerów uzasadnia zrobienie tego ruchu już teraz (czy jest to 1/3 wszystkich pasażerów na tym wlocie), ale na bank należy to zrobić po otwarciu trasy Salomea - Wolica, chociażby po to, by przez Raszyn (i Grójecką ) jechał tylko ten, kto musi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.