Owszem, ale podajcie choć jeden powód, który uzasadniałby wydawanie sporej ilości pieniędzy na pojazd zaledwie dwa metry dłuższy? Przy większej ilości można kupić za te same pieniądze jeszcze więcej wozów 18 metrowych...blinski pisze:jedną z marek mza jest man, a man robi swojego glx-a.
Autobusy testowane w Warszawie
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Mercedesy jeżdżą w całej Europie i się sprawdzają.Wolfchen pisze:A czy opłaca się płacić sporo więcej za pojazd nienormatywny, czy lepiej kupić standardowe przegubowce sprawdzonej marki?
A autobus ma jeździć na liniach zatłoczonych.blinski pisze:czemu uważasz drzwi odskokowe za beznadziejne? przecież przy dużym tłoku są o wiele bardziej praktyczne od tradycyjnych
I co z tego, że się sprawdzają? Nie rozumiesz, że jest ZA DŁUGI O 1,5 metra i trzeba byłoby płacić dodatkowo za możliwość wyjazdu na linię (jak w przypadku piętrusa)?Premo pisze:Mercedesy jeżdżą w całej Europie i się sprawdzają.Wolfchen pisze:A czy opłaca się płacić sporo więcej za pojazd nienormatywny, czy lepiej kupić standardowe przegubowce sprawdzonej marki?
W tym wypadku lepsze są standardowe 18m lub 18,75m.
I?Premo pisze:A autobus ma jeździć na liniach zatłoczonych.blinski pisze:czemu uważasz drzwi odskokowe za beznadziejne? przecież przy dużym tłoku są o wiele bardziej praktyczne od tradycyjnych
Więcej ludzi się zmieści przy drzwiach odskokowych, niż przy tradycyjnych.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
- R-9 Chełmska
- Posty: 7774
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Mi się jakoś bardziej podobał MAN wystawiony na Transexpo... Ciekawe, jak wypadną testy, czy rzeczywiście ta ostatnia skrętna oś taka wspaniała jest i nie czuć różnicy z krótszymi wozami...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Według Rzepy te 2 metry różnicy długości to w przypadku tego autobusu różnica 40 pasażerów
Producenci taboru ostrzą zęby na stolicę
Konrad Majszyk 11-01-2008, ostatnia aktualizacja 11-01-2008 23:21
Od wtorku na Tarchomin będzie kursował rekordowo długi autobus. Za trzy tygodnie na tory wyjedzie nowy niskopodłogowy tramwaj z Poznania.
Producenci na wyścigi udostępniają Warszawie pojazdy do bezpłatnych testów. Dlaczego? Stolica to największy rynek w Polsce i właśnie szykuje się do zakupów. Testy to sposób na zareklamowanie produktu, zanim ruszy machina przetargowa.
Od wtorku po Warszawie będzie jeździł niskopodłogowy autobus Mercedes CapaCity o długości 19,5 metra. Taki gigant nie kursował jeszcze na żadnej miejskiej linii w Polsce. Najdłuższe autobusy używane w stolicy mają 18 metrów (to przegubowce Ikarusa, MAN i Solarisa).
– Pojazd będzie testowany przez dwa tygodni na linii E-4 jeżdżącej z pl. Wilsona na Tarchomin – zapowiada rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki.
MZA słynie z muzealnego wręcz taboru – w spółce jeździ prawie 500 ikarusów, głównie z lat 80. Przed końcem stycznia miejski przewoźnik ogłosi przetarg na wymianę pojazdów. W tym roku chce kupić 150 autobusów – 12- i 18-metrowych – ale zastanawia się też nad zamówieniem pojazdów powyżej 19 metrów.
Zakup takich gigantów może być dla miasta niezbędny, ale nie będzie powodem do dumy. Autobusy o takiej pojemności są bowiem charakterystyczne dla słabo rozwiniętych miast – np. w Ameryce Południowej – w których trzeba przewieźć tłumy pasażerów, a brakuje linii metra i tramwajów.
W przypadku Warszawy będzie stanowił dowód bezradności władz miasta w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych Białołęki. Dopiero w 2011 roku dotrze tam linia tramwajowa z mostu Północnego, a na tę z Żerania poczekamy do 2016 roku albo dłużej.
CapaCity zmieści 194 pasażerów (autobusy 18-metrowe zabierają z reguły do 150 osób). Według producenta pod względem pojemności może z powodzeniem konkurować z tramwajem.
(...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Wszystko pięknie, tylko od kiedy Ikarus ma 18 metrów i jakim cudem większość Ikarusów w Warszawie jest z lat 80?
A z tymi 40 pasażerami to chyba bullshit. Dwa dodatkowe metry pomieszczą 40 pasażerów więcej? Do tego widać kolejne "wygodne" zaokrąglenie, bo przegubowe np. Solarisy mogą zabrać chyba ok. 170 pasażerów, a nie 150
A z tymi 40 pasażerami to chyba bullshit. Dwa dodatkowe metry pomieszczą 40 pasażerów więcej? Do tego widać kolejne "wygodne" zaokrąglenie, bo przegubowe np. Solarisy mogą zabrać chyba ok. 170 pasażerów, a nie 150