(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 lut 2008, 11:38

geograf pisze:Żadna z wymienionych przez Ciebie linii nie jedzie przez Nowe Bemowo i Koło.
Zainteresowanie jadących z Nowego Bemowa do Huty nie należało do najwyższych. Poza tym z 35 i 2 można się przesiąść przy Reymonta do Z-8.
geograf pisze:Jak dla mnie problemem jest to, że "zastępuje" linię 13, z którą nie ma nic a nic wspólnego.
Nie - zwiększa podaż miejsc na odcinku Al. Reymonta - Huta - Metro Marymont w związku z wycofaniem lub skróceniem trasy niektórych linii.
geograf pisze:Może i będą spóźnienia, ale z bezpośrednim dojazdem - obecnie możesz jechać bardziej punktualnie, ale z dwiema przesiadkami. Uważasz to za atrakcyjną ofertę dojazdu?
Oczekiwanie na tramwaj, który może przyjedzie za 10 lub za 15 lub za 20 minut? Żadna oferta.
geograf pisze:Usunięto linię 13 z Żoliborza z powodu "zbyt krótkiej krawędzi przystankowe".
I koszmarnych spoźnień.
geograf pisze:W przypadku zawieszenia (likwidacji) linii 15 przybywa miejsca na pętli, więc dlaczego linia 13 nie może z powrotem zapewniać połączenia Bemowa z Aspektem i Hutą (a przy okazji równiez z UKSW, za co były podziękowania)?
Równie dobrze może to być linia 19 lub 22. Z-8 jest przynajmniej punktualna i nie trzeba się bawić w totolotek na przystanku o której będzie tramwaj. A zainteresowanie przejazdem przez Hutę jest znikome (wyprzedzając pytanie - wiem, bo jeżdżę na zakład R-4), więc nie pisz, że tabuny studentów potrzebują tam linii 13 jak powietrza.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2008, 11:46

20 minutowe spóźnienia? Brak frekwencji? Ty chyba o jakiejś innej trzynastce piszesz...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 lut 2008, 11:48

inż. Glonojad pisze:20 minutowe spóźnienia? Brak frekwencji? Ty chyba o jakiejś innej trzynastce piszesz...
Zdarzylo mi sie oczekiwać i 18 minut (na mieście nie było żadnego zdarzenia).
A na samym Bemowie podcza poprzedniego kursowania była spora wymiana pasażerstwa.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2008, 11:53

No cóż, prowadziłem wiele godzinnych obserwacji na Bemowie w różnych godzinach kursowania i nie stwierdziłem takich dziur w rozkładzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 04 lut 2008, 12:20

MeWa pisze:Obrazek
Tramwaje: zniknie piętnastka, wróci czternastka
śmik2008-02-04, ostatnia aktualizacja 2008-02-03 22:55

Za tydzień wejdą w życie nowe roszady tramwajowe. Żeby oszczędzić wiadukt przy Dworcu Gdańskim, zawieszona zostanie piętnastka. Po kilkunastu latach przerwy wróci za to kursująca z Okęcia na Mokotów czternastka

Urzędnicy wprowadzają kolejne ograniczenia na rozsypującym się wiadukcie łączącym ul. Mickiewicza i Andersa. Żeby oszczędzić zniszczoną konstrukcję, Zarząd Transportu Miejskiego zmniejsza liczbę kursujących tam tramwajów. Za tydzień zniknie stamtąd piętnastka, która teraz jeździ z Okęcia pod Halę Marymoncką. Linia zostanie zawieszona. Na części trasy ma ją zastąpić czternastka, która tak jak dawniej będzie kursować z Okęcia przez pl. Narutowicza i pl. Zbawiciela na Mokotów. Zamiast przy Wyścigach trasę skończy jednak na Służewcu.

- W ten sposób chcemy poprawić komunikację do tamtejszej dzielnicy biurowców - mówi Leszek Ruta, szef ZTM.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
:szok: :huh: :bluzg: :cenzura: Po co ???? Bo się wiadukt rozwala ? Czemu jej nie zlikwidowali jak już jeździła przez objazd k. Arkadii ?
Czym jechać mają mieszkańcy Bielan do Centrum ? Fikcyjnym metrem, czy fikcyjnym tramwajem ? A może mamy wsiąść do dowozówki, która dowiezie nas do zamkniętej stacji metra ?

Na tą wiadomość zareagowałem kilkuminutowym nieocenzurowanym koncertem.
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 lut 2008, 12:30

urluch pisze:Czym jechać mają mieszkańcy Bielan do Centrum ? Fikcyjnym metrem, czy fikcyjnym tramwajem ? A może mamy wsiąść do dowozówki, która dowiezie nas do zamkniętej stacji metra ?
Autobusy do Wilsona to już nie jeżdzą?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 04 lut 2008, 12:44

MisiekK pisze:Zainteresowanie jadących z Nowego Bemowa do Huty nie należało do najwyższych. Poza tym z 35 i 2 można się przesiąść przy Reymonta do Z-8.
Ale zainteresowanie jadących z przystanków Aspekt i Cm. Wawrzyszewski w stronę Bemowa jest już znacznie większe. I tu naprawdę brakuje bezpośredniego połączenia - wcześniej było 105, potem 13, teraz nie ma nic.
MisiekK pisze:Nie - zwiększa podaż miejsc na odcinku Al. Reymonta - Huta - Metro Marymont w związku z wycofaniem lub skróceniem trasy niektórych linii.
I od Marymonckiej w stronę Piasków jedzie puste. Faktycznie, wspaniałe wzmocnienie, bo do nikąd w tą stronę nie dowozi - wspólnego przystanku na Piaskach też przecież nie ma :(. Do tego dochodzi kursowanie praktycznie w parze z 33 - kto jadący dalej wybierze wtedy Z-8?
Obrazek

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 04 lut 2008, 12:54

Bastian pisze:32 jest nie do ruszenia*

*) W tej chwili, ale takie rzeczy się zmieniają Zresztą w zasadzie nie jest to sprawa polityczna - chodzi o zapewnienie podaży na odcinku Kercelak - Wileniak, a na Młynarskiej się burzą na pomysł częstszego zawracania przez zajezdnię. Mści się kasacja Staszica...
Burzą się , burzą ale chyba ktoś ma głos decydujący w tej sprawie i powienien to byc ZTM. Cos mi sie wydaje że to burzenie się to taka zaszłość historyczna żeby nic sie po zajezdni nie kręciło

@ Bastian - gdzies tam było że 14stka sie zmiesci na Służewcu - no ale przy potrójniakach na 17stce, i do tego 10 oraz 18 to chyba trudno bedzie, no chyba ze cos z tego wylatuje (łącznie z wariantami "czwórki")
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lut 2008, 12:58

Bastian pisze: Mam wrażenie, że nie pojąłeś. "32 jest nie do ruszenia"* wyklucza "32 do Górczewskiej", chyba że inaczej rozumiemy pewne sformułowania? :>


*) W tej chwili, ale takie rzeczy się zmieniają ;) Zresztą w zasadzie nie jest to sprawa polityczna - chodzi o zapewnienie podaży na odcinku Kercelak - Wileniak, a na Młynarskiej się burzą na pomysł częstszego zawracania przez zajezdnię. Mści się kasacja Staszica...
No to chyba inaczej rozumiemy, skoro najpierw mówisz "32 jest nie do ruszenia" =/= "32 do Górczewskiej" a zaraz potem piszesz że chodzi o podaż Kercelak - Wileniak którą przecież 32 do Górczewskiej, zapewniałaby nieźle...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 lut 2008, 12:59

mariow pisze:
Bastian pisze:32 jest nie do ruszenia*

*) W tej chwili, ale takie rzeczy się zmieniają Zresztą w zasadzie nie jest to sprawa polityczna - chodzi o zapewnienie podaży na odcinku Kercelak - Wileniak, a na Młynarskiej się burzą na pomysł częstszego zawracania przez zajezdnię. Mści się kasacja Staszica...
Burzą się , burzą ale chyba ktoś ma głos decydujący w tej sprawie i powienien to byc ZTM. Cos mi sie wydaje że to burzenie się to taka zaszłość historyczna żeby nic sie po zajezdni nie kręciło

@ Bastian - gdzies tam było że 14stka sie zmiesci na Służewcu - no ale przy potrójniakach na 17stce, i do tego 10 oraz 18 to chyba trudno bedzie, no chyba ze cos z tego wylatuje (łącznie z wariantami "czwórki")
Warianty 4 napewno wypadają z konkursu. Za to ciekawi mnie jak to zostanie zagospodarowane wszystko na Służewcu. Petla mała dużo linii... Chociaż kiedyś już krańcowały 4 linii. Ale żadna z nich nie kursowała co 6 minut...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lut 2008, 15:02

Lukasz436 pisze:Za to ciekawi mnie jak to zostanie zagospodarowane wszystko na Służewcu. Petla mała dużo linii...
Po prostu jedna z linii przyczyni się do reanimacji pętli Woronicza, o czym Bastian już między wierszami wczoraj napomknął.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 04 lut 2008, 15:05

geograf pisze:
Lukasz436 pisze:Za to ciekawi mnie jak to zostanie zagospodarowane wszystko na Służewcu. Petla mała dużo linii...
Po prostu jedna z linii przyczyni się do reanimacji pętli Woronicza, o czym Bastian już między wierszami wczoraj napomknął.
I pewnie będzie to 18?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lut 2008, 15:09

MisiekK pisze:Zainteresowanie jadących z Nowego Bemowa do Huty nie należało do najwyższych. Poza tym z 35 i 2 można się przesiąść przy Reymonta do Z-8
To po co przez tyle miesięcy nabijano (niepotrzebne) wozokilometry, skoro 13-tka (Twoim zdaniem) woziła muchy w tej relacji ?
Pomijając fakt, że Twoje obserwacje zapełnienia odbiegają nieco od obserwacji innych osób.
MisiekK pisze:Nie - zwiększa podaż miejsc na odcinku Al. Reymonta - Huta - Metro Marymont w związku z wycofaniem lub skróceniem trasy niektórych linii.
Z tym, że Merymoncką wozi do nikąd. Faktycznie, przydatna linia :/
MisiekK pisze:Oczekiwanie na tramwaj, który może przyjedzie za 10 lub za 15 lub za 20 minut? Żadna oferta.
Ale te problemy z kursowaniem były obserwowane przez Ciebie przed, czy po uruchomieniu tram-pasów na Moście Ś-D?
Trudno mi uwierzyć, że takie opóźnienia były stanem normalnym (i nikt ich nie skorygował).
MisiekK pisze:A zainteresowanie przejazdem przez Hutę jest znikome (wyprzedzając pytanie - wiem, bo jeżdżę na zakład R-4), więc nie pisz, że tabuny studentów potrzebują tam linii 13 jak powietrza.
Nigdy nie napisałem, że jest niezbędne im do życia. Natomiast (z własnych obserwacji) wiem, że do ZTMu przyszło wiele głosów chwalących połączenie Bemowa/Koła z Marymoncką i tamtejszymi uczelniami. Nie da się ukryć, że dojazd tam z tych dwóch osiedli do łatwych nie należy...

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 lut 2008, 15:10

Krzysiek pisze:
geograf pisze: Po prostu jedna z linii przyczyni się do reanimacji pętli Woronicza, o czym Bastian już między wierszami wczoraj napomknął.
I pewnie będzie to 18?
A to wyjątkowa ciekawostka...

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 04 lut 2008, 15:28

Paweł D. pisze:
Krzysiek pisze: I pewnie będzie to 18?
A to wyjątkowa ciekawostka...
Ano fakt chyba 10 - tka.

ODPOWIEDZ