(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 08 lut 2008, 13:52

Lipa pisze:
urluch pisze:. 24 przecież nie będzie z Gocławka. Tylko 22 w zamian za 24.
Można mówić, że nie ma tam zapotrzebowania tak dużego i powolutku zabierać wszystko. Najpierw zabiorą silne 24 i dadzą 22. Potem coś osłabią, coś zawieszą bo gdzie indziej to nie pasowało.
No przecież piszę, że będzie 9 co 5 minut oraz 3, 6, 22 - co 10 minut - to mało dla Gocławka?
Nie narzekaj, inni mają gorzej. Jeżeli wystarczy taki układ linii to po co dramatyzować. Dla samego narzekania na ZTM? Tu akurat robią słusznie. Naprawdę są gorsze miejsca gdzie ścisk jest potworny. Nie patrz na to przez pryzmat dogodzenia tylko jednym a inni "niech sobie sami radzą, bo mnie to nie obchodzi". ZTM musi zapewnić dobrą komunikację w całej aglomeracji a nie tylko na Gocławku.
Z 9 tak się bardzo nie polepszyło i tak była tak silna.
Ja wspomniałem o Gocławku bo tam jest wg. mnie gorzej z komunikacją tramwajową.
A zwiększenie podaży miejsc na Alejach Jerozolimskich to nie jest też złe postępowanie,
gdyż trzeba zadbać o aglomerację ?
Wg. mnie to jest gadka, że nie warto poprawiać, tylko pogarszać, a kto chce się upomnieć to nie dba o komunikację w aglomeracji.
W aglomeracji jest coraz lepiej, zwłaszcza pod Warszawą.
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 08 lut 2008, 13:54

urluch pisze:ZMIANY NA PLUS:
- połączenie z ważnym ( ale nie tak bardzo ) punktem przesiadkowym okolic Żerania
To w końcu ważnym , czy nie tak bardzo :?: :-s
Akurat to posunięcie nie uważam za najbardziej trafione, na Jagiellońskiej nie ma aż takiego zapotrzebowania na trzy linie co 10 minut.

[ Dodano: 2008-02-08, 13:58 ]
urluch pisze:A zwiększenie podaży miejsc na Alejach Jerozolimskich to nie jest też złe postępowanie,
gdyż trzeba zadbać o aglomerację ?
Na Jerozolimskich pojawi się o jeden kurs na godzinę mniej. Ale za to bedzie tam więcej kursów na liniach bardziej potrzebnych od 46, które dotąd kursowały rzadziej. To na pewno wystarczy i w efekcie zmiana jest na "+".

[ Dodano: 2008-02-08, 14:01 ]
urluch pisze:W aglomeracji jest coraz lepiej, zwłaszcza pod Warszawą.
I bardzo dobrze, tylko sie trzeba z tego cieszyć :!: O-) To chyba nie jest powód do narzekań?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27438
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 lut 2008, 14:30

Rumcajs pisze:Wróci połączenie Chomiczówki z Bemowem i Kołem, które ZTM zabrał sobie ot tak.
167 ostatnio jeździło. ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 lut 2008, 14:50

A 13 wróci jak najszybciej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł84
Posty: 108
Rejestracja: 20 mar 2006, 21:31
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paweł84 » 08 lut 2008, 14:52

A kiedy tramwaje wrócą na pętlę HUTA :?:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 lut 2008, 15:06

Tak o to w stolicy Polski na poprawę zwalonych rozkładów trzeba czekać ppółtora miesiąca...

Obrazek
Wiadukt się rozsypuje, piętnastce dziękujemy
Konrad Majszyk 08-02-2008, ostatnia aktualizacja 08-02-2008 00:28

Od jutra zniknie linia 15. Dlaczego? Dla ratowania zrujnowanego wiaduktu obok Dworca Gdańskiego. Powstanie też nowa linia 14 z Okęcia na Służewiec.

Przez sypiący się wiadukt na ul. Andersa kursują teraz trzy linie: 6, 15 i 36.

Konstrukcja nie wytrzymuje takiego ruchu, dlatego dwóch tramwajarzy z krótkofalówkami i „lizakami” zatrzymuje tramwaje, żeby na zagrożonym zawaleniem wiadukcie nie znalazły się dwa jednocześnie. Ta prowizorka jeszcze potrwa. Dopiero za kilka tygodni panów zastąpi sygnalizacja świetlna. Kiedy ruszy wyburzanie i odbudowa wiaduktu – nie wiadomo. Drogowcy muszą skoordynować prace z kolejarzami. Na razie postanowili odciążyć obiekt, likwidując linię 15.

Zawieszoną linię na krótkim odcinku ma zastąpić nowa 14, która będzie kursowała z Okęcia przez pl. Narutowicza i pl. Zbawiciela na zatłoczony do granic możliwości Służewiec (zamiast na Wyścigi). Jednocześnie linia 10 zostanie skrócona do pętli Woronicza (jeździła na Służewiec), a 35 wydłuży kursowanie do pętli Okęcie (do tej pory jeździła do pętli Banacha). Trasy pokazujemy na mapce obok.

Po ujawnieniu tych zmian zawrzało na forach miłośników komunikacji, np. Wawkom czy SISKOM. Pasażerowie krytykują pogorszenie komunikacji na Nowowiejskiej i Filtrowej z powodu fatalnej koordynacji rozkładów oraz uniemożliwienie dojazdu na Służewiec tramwajem linii 10. Nie podoba im się też likwidacja linii 15, czyli pogorszenie przejazdu Andersa i Marszałkowską.

– Wzdłuż Andersa i Marszałkowskiej jeździ przecież metro, które dubluje się z tramwajami – odpowiada rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Michał Powałka.

Co z innymi zarzutami? ZTM nie wyklucza, że poprawi niedociągnięcia przy okazji kolejnych dużych zmian zaplanowanych na przełom marca i kwietnia. Wtedy ZTM zapowiada rewolucję: dzięki zmianom w rozkładach mają zniknąć tzw. stada – kilka tramwajów podjeżdżających jednocześnie na przystanek – a żaden oprócz linii 20 nie będzie jeździł w szczycie rzadziej niż co dziesięć minut (te najbardziej popularne co pięć minut). ZTM zapowiada też zmiany tras dla siedmiu linii w Al. Jerozolimskich, na Powstańców Śląskich i Jagiellońskiej.

Pasażerowie mogą chwalić lub krytykować zmiany, pisząc na adres internetowy: konsultacje@ztm.waw.pl.

---
Linia 15, która kursowała na Żoliborz jeszcze w latach 30., zostanie zawieszona. Z Ochoty na Służewiec pojedzie nowy tramwaj 14. Jednocześnie linie 10 i 35 zmienią trasy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 lut 2008, 15:37

Paweł84 pisze:A kiedy tramwaje wrócą na pętlę HUTA :?:
Najprawdopodobniej w czerwcu.

[ Dodano: 2008-02-08, 15:38 ]
MeWa pisze:Tak o to w stolicy Polski na poprawę zwalonych rozkładów trzeba czekać ppółtora miesiąca...
Gdyby udało się szybko znaleźć dobre rozwiązanie, to korektę dałoby się zrobić po feriach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 08 lut 2008, 15:41

Paweł84 pisze:A kiedy tramwaje wrócą na pętlę HUTA :?:
Za kilka miesięcy.
A moja opinia na temat propozycji ZTM.
a) zamiana 2 z 28 jak najbardziej, 2 i 35 rzeczywiście jeżdzą mało obciążone, stąd pomysł z 28 OK. Tylko pamiętajmy by skoordynować tramy na Reymonta - PŚ
b) pogorszenie 20 - to akurat martwi bo moim zdaniem ta linia co 10 min ma przyszłość. A w ogóle to tzy linie pomieszczą się w miarę spokojnie na Kole ? Oby nie było tak jak teraz bywa na M Marymont (rundki wokół).
c) na co pójdą wozy z 21 ? Czy na 100% konieczne jest tworzenie połączenia z 23 czy nie może zostać jak jest - mam wrażenie, iż "odzysk" wozów będzie znikomy.
d) zamiana 22 z 24 też wydaje się być w porządku zwłaszcza mając na uwadze częstą 9.
Gdzie 24 będzie miała dłuższe postoje (chyba na NB)?.
e) dobrze, że wreszcie wraca takt 10 min szkoda, że tak baaardzo późno.
f) jak 13 wróci na trasę do Huty (Zaj. Żoliborz) lub na M Marymont (za Z-8) to na N-B zrobi się pusto.
g) ZTMie - wpiszcie kursy zjazdowe do rozkładów (mam tu na myśli obecne 24 z pętli NB, 28 z pętli Piaski , itp.) to naprawdę pomaga pasażerom.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 lut 2008, 15:48

Bastian pisze:Gdyby udało się szybko znaleźć dobre rozwiązanie, to korektę dałoby się zrobić po feriach.
no jestem ciekawy czy po miesiącu nagle uda się jakieś rozwiązanie znaleźć, wszak układ linii w tym rejonie z grubsza ten sam...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 08 lut 2008, 15:59

Bastian pisze:Gdyby udało się szybko znaleźć dobre rozwiązanie, to korektę dałoby się zrobić po feriach.
A nie wystarczyłoby po prostu tylko zmienić trochę rozkład 14? Np. opóźnienie odjazdów ze Służewca o 2 minuty w szczycie popołudniowym już spowodowałoby poprawę na Nowowiejskiej, a i na Służewcu byłoby ładnie. Dlaczego takiej prostej rzeczy nie można szybko teraz zrobić, żeby nawet na te półtora miesiąca było trochę lepiej :?:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lut 2008, 16:08

Bastian pisze: Uruchomienie rzeczywiście wzrosło.
Jeszcze napisz, o ile.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 08 lut 2008, 16:44

Fikander pisze:
Rumcajs pisze:Wróci połączenie Chomiczówki z Bemowem i Kołem, które ZTM zabrał sobie ot tak.
167 ostatnio jeździło. ;)
Jak ono jeździ to pewno sam wiesz ;). Poza nim jeszcze 106 jest - ale nie na przystanku Aspekt czy Cm. Wawrzyszewski.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lut 2008, 16:58

Bastian pisze:Gdyby udało się szybko znaleźć dobre rozwiązanie, to korektę dałoby się zrobić po feriach.
Mam zrobić przez weekend rozkłady i Ci je podesłać? Bo nie wiem, w czym jeszcze problem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 lut 2008, 17:06

ZTM pisze:SZANOWNI PAŃSTWO!
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów... (ciach)
Gorszych i bardziej nieudolnych zmian, przynajmniej z punktu widzenia Bemowa, jeszcze chyba nie widziałem w wykonaniu tej ekipy #-o ](*,)
1. Nowe Bemowo zostaje odcięte od Bródna. Tymczasem z Wileńskiego będą kursować po dwa tramy zarówno na Nowe Bemowo (przy czym każdy inną trasą: 28 naokoło, a samotna 13 po w zasadzie jedynej racjonalnej trasie w tej relacji, czyli niechybnie przepełniona), jak i Koło (tutaj każdy tram nadal odjeżdżać będzie z innego przystanku)! Zamiast pójść w kierunku szkieletyzacji, wcielić 23* w 13, 32 skasować (przy zaproponowanym, mocnym 46), a 7 skierować na CZNSZOWĄ, ZTM znów rozmienia się na drobne! Przypominam, że zaraz po reformie ze stycznia 2006, na Nowe Bemowo jechał tram co 5 minut (średnio) zarówno z W-Z, jak i z Alej, więc rzekoma nadpodaż argumentem być nie może.
2. Po tyłku dostaje jedna z podstawowych linii miasta, czyli 26 , której obniża się częstotliwość kursowania! Tym samym, miast wzmocnienia (co postuluje wielu ludzi, niektórzy domagając się przy tym powrotu 125 na Trasę W-Z :roll:) relacji Jelonki - Bankowy oraz Wola - Bankowy, osłabia się ją, wkładając znów brzytwę małpie do łapy :!: :/ I analogicznie, jak w przypadku Nowego Bemowa, rzekoma nadpodaż nie może być argumentem (w styczniu 2006 były w sumie z Woli i Jelonek max. 24 kursy do centrum, a więc nie licząc linii 27).
3. Utrzymuje się zawalidrogę, w postaci 32, skutecznie utrudniającą przejazd przez Kercelak tramwajów w głównych relacjach, a więc E->W i S->W.
4. 9/24 - wygląda na to, że również ten odcinek Grochowskiej dostanie po tyłku. 9 zostaje rozrzedzona, a dodatkowo mocne 24 będzie zamienione w słabsze 22! Jednocześnie utrzymuje się niepotrzebny dubel relacji Jelonki - Wola - Grochowska, w postaci jadących różnymi trasami linii 8 i 26 (aż się prosi skierować 8 na Gocławek przez Waszyngtona, a 22 przez Grochowską na Wiatraczną).

Rozumiem oczywiście katastrofalną sytuację finansową (a więc i taborową, i kadrową, i w materii planu brygadowego) warszawskiego zbiorkomu. Ale IHMO powyższe błędy tłumaczone w ten sposób być nie powinny.

Niech post powyższy pełni rolę mojego udziału w konstultacjach - nie będę zapychał zetteemowskiej mailoskrzynki. I tak główni sprawcy tego zamieszania czytają to forum :P


* ciąg Jagiellońskiej i tak ma nadpodaż, posiadając dwie mocne linie tramwajowe do centrum (na dwa najważniejsze ciągi N-S miasta) oraz dwie (nie liczę już nawet czerwoniaków) linie autobusowe na Pragę. Tak więc 21 IMHO można natychmiast i bez ekwiwalentu skasować.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 08 lut 2008, 17:34

Bastian pisze:Gdyby udało się szybko znaleźć dobre rozwiązanie, to korektę dałoby się zrobić po feriach.
Zostawić 18 jak jest, dopasować 14, a potem do niej 35, wystarczy.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ