ZTM pisze:SZANOWNI PAŃSTWO!
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów... (ciach)
Gorszych i bardziej nieudolnych zmian, przynajmniej z punktu widzenia Bemowa, jeszcze chyba nie widziałem w wykonaniu tej ekipy
1. Nowe Bemowo zostaje odcięte od Bródna. Tymczasem z Wileńskiego będą kursować po dwa tramy zarówno na Nowe Bemowo (przy czym każdy inną trasą: 28 naokoło, a samotna 13 po w zasadzie jedynej racjonalnej trasie w tej relacji, czyli niechybnie przepełniona), jak i Koło (tutaj każdy tram nadal odjeżdżać będzie z innego przystanku)! Zamiast pójść w kierunku szkieletyzacji, wcielić 23* w 13, 32 skasować (przy zaproponowanym, mocnym 46), a 7 skierować na CZNSZOWĄ, ZTM znów rozmienia się na drobne! Przypominam, że zaraz po reformie ze stycznia 2006, na Nowe Bemowo jechał tram co 5 minut (średnio) zarówno z W-Z, jak i z Alej, więc rzekoma nadpodaż argumentem być nie może.
2. Po tyłku dostaje jedna z podstawowych linii miasta, czyli
26 , której
obniża się częstotliwość kursowania! Tym samym, miast wzmocnienia (co postuluje wielu ludzi, niektórzy domagając się przy tym powrotu 125 na Trasę W-Z
) relacji Jelonki - Bankowy oraz Wola - Bankowy, osłabia się ją, wkładając znów brzytwę małpie do łapy
I analogicznie, jak w przypadku Nowego Bemowa, rzekoma nadpodaż nie może być argumentem (w styczniu 2006 były w sumie z Woli i Jelonek max. 24 kursy do centrum, a więc nie licząc linii 27).
3. Utrzymuje się zawalidrogę, w postaci 32, skutecznie utrudniającą przejazd przez Kercelak tramwajów w głównych relacjach, a więc E->W i S->W.
4. 9/24 - wygląda na to, że również ten odcinek Grochowskiej dostanie po tyłku.
9 zostaje rozrzedzona, a dodatkowo mocne 24 będzie zamienione w słabsze 22! Jednocześnie utrzymuje się niepotrzebny dubel relacji Jelonki - Wola - Grochowska, w postaci jadących różnymi trasami linii 8 i 26 (aż się prosi skierować 8 na Gocławek przez Waszyngtona, a 22 przez Grochowską na Wiatraczną).
Rozumiem oczywiście katastrofalną sytuację finansową (a więc i taborową, i kadrową, i w materii planu brygadowego) warszawskiego zbiorkomu. Ale IHMO powyższe błędy tłumaczone w ten sposób być nie powinny.
Niech post powyższy pełni rolę mojego udziału w konstultacjach - nie będę zapychał zetteemowskiej mailoskrzynki. I tak główni sprawcy tego zamieszania czytają to forum
*
ciąg Jagiellońskiej i tak ma nadpodaż, posiadając dwie mocne linie tramwajowe do centrum (na dwa najważniejsze ciągi N-S miasta) oraz dwie (nie liczę już nawet czerwoniaków) linie autobusowe na Pragę. Tak więc 21 IMHO można natychmiast i bez ekwiwalentu skasować.