(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 15 lut 2008, 12:08

michael112 pisze:A ja proponuję inną wersję:
2 :arrow: ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - Rondo "Żaba" - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - Międzyparkowa - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Grójecka - al. Krakowska - OKĘCIE (częst. 12(10)/15/15)
Poprawa połączenia Ochoty ze Śródmieściem - wzmocnienie linii 35 w tej relacji. Zastąpienie południowej części trasy zawieszonej 15 i obecnego 35 na Okęciu.
28 :arrow: trasa przedłużona: DW. WSCHODNI - ... - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - KOŁO (częst. 12(10)/15/15, obsługa w całości przez składy dwuwagonowe)
Przedłużenie trasy w celu zastąpienia linii 2 na Bemowie.
35 :arrow: skrócenie trasy do pl. Narutowicza lub Banacha w związku ze skierowaniem na Okęcie linii 2
6 :arrow: MARYMONT-POTOK - Mickiewicza - pl. Wilsona - Mickiewicza - Międzyparkowa - ... - GOCŁAWEK (częst. 12(10)/15/15)
36 :arrow: WYŚCIGI - ... - Mickiewicza - pl. Wilsona - Słowackiego - Marymoncka - BIELANY AWF (docelowo do pętli Huta)
Zamiana krańcówek linii 6 i 36. Przywrócenie bezpośredniego połączenia Bielan z Centrum - zastąpienie północnej części trasy linii 15. Do zachowania komunikacji na Mickiewicza na północ od pl. Wilsona konieczne było skrócenie trasy linii 6, która wydaje mi się mniej priorytetowa dla Bielan niż połączenie z Centrum.
PLUSY PROJEKTU:
- zwolnienie miejsca na pętli METRO MARYMONT
- wydłużnie linii przejeżdżającej przez Śródmieście, do AWF-u.
MINUS PROJEKTU:
- lepiej, może 36 przekształcić na ten okres w 15 ;-)
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 15 lut 2008, 13:19

michael112 pisze:28 trasa przedłużona: DW. WSCHODNI - ... - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - KOŁO (częst. 12(10)/15/15, obsługa w całości przez składy dwuwagonowe)
Właśnie taką trasę proponuje ZTM dla linii 28 po zmianach od kwietnia, tyle ze na solówkach. Nie wiem czy jest sens zmieniać trasę dwójki. 28 na solówkach na Koło i 2 na Piaski to optymalne rozwiązanie.
michael112 pisze:2 ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - Rondo "Żaba" - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - Międzyparkowa - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Grójecka - al. Krakowska - OKĘCIE (częst. 12(10)/15/15)
Taką trasą dwójka już kiedyś jeździła i wtedy na Bródno podobno nie miała zbyt wielu chętnych.

[ Dodano: 2008-02-15, 13:38 ]
michael112 pisze:6 MARYMONT-POTOK - Mickiewicza - pl. Wilsona - Mickiewicza - Międzyparkowa - ... - GOCŁAWEK (częst. 12(10)/15/15)
To po co w ogóle 6 tylko do Potoku, kto tym będzie jeździł? Taka linia międzydzielnicowa powinna jeździć dalej, tzn. do Huty. Na Marszałkowską można dojechać metrem. Dla 6 natomiast nie ma alternatywy z mniej niż dwoma przesiadkami. Aż tak potrzebna jest tam linia tramwajowa dublująca metro? Zostawmy tak jak jest 6 i 36, to nie jest złe rozwiązanie biorąc pod uwagę ograniczenia na wiadukcie przy Gdańskim.

[ Dodano: 2008-02-15, 13:54 ]
mariow pisze:
Paweł D. pisze:Patrząc na luzy w 18
pozostając przy tym.

myślicie że możliwe by było, przy wprowadzeniu zmian zaproponowanych przez ZTM, dokonanie następującego myku? :

- likwidujemy 14 i 18
- przywracamy 15 ale przez Stawki i Popiełuszki na Metro Marymont
- wzmacniamy 4 do roli linii jadącej z częstotliwością 5' i na Służewiec

Co otrzymujemy:
- na Żerań jadą dwie linie: 16 i 23 i to powinno wystarczyć. Trzy linie co 10' to jednak ze wiele na tamten rejon, w zamian wzmocnienie tramwajowe dostaje Bródno
- Służewiec jest obsługiwany przez 4 i 17 - obie z czestotliwością co 5' - łatwiej na tej ciasnej pętli bedzie zarządzac dwiema liniami. Podazy to nie zmniejsza. Z metra Wierzbno na Słuzewiec mamy czestą 4 zamiast 14 i 18
- przywracamy 15 na ciag Marszałkowskiej - w ten sposób strata 18 nie boli
Moim zdaniem to jest najlepszy pomysł, ale potrzebne jeszcze wtedy by było wydłużenie 19 na Wyścigi i dla mnie OK. Samo 36 co 10 minut (33 nie liczę bo zaraz skręca) to chyba za mało.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 lut 2008, 14:32

Lipa pisze:
michael112 pisze:2 ŻERAŃ WSCHODNI - Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - Rondo "Żaba" - Starzyńskiego - most Gdański - Słomińskiego - Międzyparkowa - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Grójecka - al. Krakowska - OKĘCIE (częst. 12(10)/15/15)
Taką trasą dwójka już kiedyś jeździła i wtedy na Bródno podobno nie miała zbyt wielu chętnych.
Właśnie... A jedynka jeżdziła co 20 min. kiedyś i też nie cieszyła się powodzeniem, kiedyś metro kończyło przy Politechnice, kiedyś pod Grunwaldem...
Po kiego wała ta 2-ka na Marszałkowską, skoro równolegle jest 4-ka, o którą było tyle szumu? Dla 3-ch zespołów przystankowych?

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 15 lut 2008, 14:32

Paweł D. pisze:
urluch pisze:- na odcinku PARK TRAUGUTTA - ZĄBKOWSKA przez autobusy linii 170
No tak, zwiększenie ilosci kursów na tej linii ma wyjątkowy wpływ na komunikację tramwajową w rejonie Bielan
No oczywiście, na Bielanach ma być komunikacja w rejonie Bielan. Coś w stylu linii lokalnych ](*,) A resztę zapewni metro. Coś chyba niektórzy zazdroszczą Bielanom metra. ;-)
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 15 lut 2008, 16:55

A ja mam taką propozycje. Niech puszczą 22 po trasie 24 na Bemowo, a 24 po trasie 22 na Hutę. A co. Jak zmiany, to zmiany.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 15 lut 2008, 19:40

Paweł D. pisze: Po kiego wała ta 2-ka na Marszałkowską, skoro równolegle jest 4-ka, o którą było tyle szumu? Dla 3-ch zespołów przystankowych?
Galas podobno nie chce się zgodzić na 4 co 5 minut. Ta dwójka to dobra myśl, jeśli będzie skoordynowana z 4, to Bródno będzie miało dojazd co 5 minut na Marszałkowską i bez użycia metra. No i przyda się na Andersa, która straciła po likwidacji 15.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 15 lut 2008, 20:00

Aktualnie na Andersa mamy co chwile stado 18+36. Zjeżdża 18 z mostu i zaraz zanim pojawia się 36. A tak normalnie jest 10-12 minutowa dziura. trzeba coś z tym zrobić! A przed naszą parką 18+36 jeszcze wynurza sie 35 ze Stawek, i mamy 3 tramy jadące jeden za drugim. Piękne stadko. Widziałem to już 4 razy wiec to nie był przypadek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lut 2008, 20:04

Lipa pisze:[
Taką trasą dwójka już kiedyś jeździła i wtedy na Bródno podobno nie miała zbyt wielu chętnych.
Podobno. Pamiętaj, że trasę zmieniono mu, razem z trasą 16, ze względu na otwarcie metra Dw. Gdański i tzw. wolę polityczną tworzenia dowozu do ostatniej stacji metra.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lut 2008, 20:50

inż. Glonojad pisze:tzw. wolę polityczną tworzenia dowozu do ostatniej stacji metra.
I może jeszcze powiesz, że ludzie nie jeżdżą?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 15 lut 2008, 22:19

Bastian pisze:
inż. Glonojad pisze:tzw. wolę polityczną tworzenia dowozu do ostatniej stacji metra.
I może jeszcze powiesz, że ludzie nie jeżdżą?
W tej chwili wszystko co dojeżdża do stacji metra (zwłaszcza często) ma powodzenie. Pytanie tylko czy podobnego powodzenia nie miałoby połączenie Bródno-Marszałkowska przez Gdański (skoro 4 może mieć powodzenie to dlaczego nie 2/18* ?)

*osobiście preferowałbym wysłanie 18 z Żerania FSO (gdzie wozi muchy) na Bródno, zamiast postulowanej tu wcześniej 2 - w ten sposób poprawiamy wykorzystanie 18 na płn odcinku a zarazem pozostawiamy dobre połączenie Bródna z M Dw Gdański.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 15 lut 2008, 22:37

piotram pisze:Galas podobno nie chce się zgodzić na 4 co 5 minut.
czy mam rozumiec że podstawową przeszkodą dla zrobienia tego co zaproponowałem w poście z 10.33 jest własnie za czeste skrecanie na Bankowym?
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lut 2008, 1:39

Bastian pisze:
inż. Glonojad pisze:tzw. wolę polityczną tworzenia dowozu do ostatniej stacji metra.
I może jeszcze powiesz, że ludzie nie jeżdżą?
Może zajmiesz się pisaniem o swoich poglądach, a ja się skoncentruję na swoich. Z góry dziękuję. :p

Tutaj clou jest inne - jakie było wykorzystanie linii nr 2 na starej trasie, zwłaszcza w porównaniu z obecną. Takt 2,5 - 5 - 2,5, którego powrót po reformie nam grozi, jest rozwiązaniem złym, więc pomysł, by na Bródnie podstawowy układ był 1-4-1-2 wcale głupi nie jest, moim zdaniem rzecz jasna.

1 dowozi do metra i jest napchane. Ale takie 9, 17 czy 26 nie są dowozówkami i także nabite jeżdżą.

16 akurat jest linią bardzo marnie wykorzystaną, zresztą nadpodaż to bolączka wszystkich Jagiellońskich linii. Tymczasem, najbardziej zyskuje po reformie... właśnie Jagiellońska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 16 lut 2008, 1:52

piotram pisze:Galas podobno nie chce się zgodzić na 4 co 5 minut.
http://www.galas.waw.pl/

:grin:
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 lut 2008, 9:51

inż. Glonojad pisze:Może zajmiesz się pisaniem o swoich poglądach, a ja się skoncentruję na swoich. Z góry dziękuję. :p
Jeżeli zamierzasz wygłaszać swoje poglądy w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości (np. od tego, czy dane relacje cieszą się powodzeniem, czy nie), to ja za taką dyskusję w ogóle z góry dziękuję :P
inż. Glonojad pisze:Tymczasem, najbardziej zyskuje po reformie... właśnie Jagiellońska.
Owszem, jest to wada tego projektu, też tak to oceniam. Tym bardziej, że byłby to zysk kosztem "przyszłościowego" relacyjnie 21. Tak więc tu jeszcze możliwe są korekty proponowanych rozwiązań. Zresztą dotyczy to wszystkich propozycji, w końcu po to są właśnie konsultacje ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 lut 2008, 10:25

Korzystając z wolnego czasu przestudiowałem pilnie temat sieciowy tramwajowy .
Wniosek główny - jestem widać za stary i zmęczony na takie rewolucje , nie jestem w stanie ciągle tłumaczyć pozawarszawskim znajomym dlaczego plan z siecią komunikacyjną W-wy o stażu 3 letnim to praktycznie makulatura. Pal sześć autobusy , ale żeby na statecznych torowiskach odstawiać takie szaleństwa ?
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ