Parametry ulic dla KM
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
wymagania ZTM-u odnośnie układu drogowego z myślą o prowadzeniu ruchu autobusowego:
konstrukcja nawierzchni przystosowana do prowadzenia ruchu pojazdów ciężkich;
szerokość jezdni dwukierunkowej min. 7 m, szerokość jezdni jednokierunkowej min. 5 m;
wewnętrzny promień skrętu min. 12 m;
brak progów zwalniających;
w miejscach przystanków przelotowych: chodnik lub wysepka przystankowa o wymiarach co najmniej 20 m x 2 m.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
ZTM określa szczegółowo wymagania co do układu drogowego przeznaczonego do prowadzenia komunikacji zbiorowej:
1. Konstrukcja nawierzchni przystosowana do prowadzenia ruchu pojazdó ciężkich,
2. Szerokość jezdni dwukierunkowej 7m, szerokość jezdni jednokierunkowej 5 m,
3. wewnętrzny promień skrętu min. 12m,
4. brak progów zwalniających
5. w miejscach przystanków przelotowych: chodnik lub wysepka przystankowa o wymiarach 20m x 2m,
6. w przypadku pętli miejsce do postoju autobusu oraz ewentualne miejsce do zawracania autobusów o szerokości jezdni 7m i promieniu skrętu wewnętrznego 12 m.
[ Dodano: 2006-12-23, 17:45 ]
W momencie, gdy pisałem wypowiedź MeWa opublikował prawie jednobrzmiącą. Właściwie u mnie jeszcze jest wzmianka o pętlach, więc modek jeśli chce niech usunie moją wypowiedź, jeśli chce, niech zostawi.
1. Konstrukcja nawierzchni przystosowana do prowadzenia ruchu pojazdó ciężkich,
2. Szerokość jezdni dwukierunkowej 7m, szerokość jezdni jednokierunkowej 5 m,
3. wewnętrzny promień skrętu min. 12m,
4. brak progów zwalniających
5. w miejscach przystanków przelotowych: chodnik lub wysepka przystankowa o wymiarach 20m x 2m,
6. w przypadku pętli miejsce do postoju autobusu oraz ewentualne miejsce do zawracania autobusów o szerokości jezdni 7m i promieniu skrętu wewnętrznego 12 m.
[ Dodano: 2006-12-23, 17:45 ]
W momencie, gdy pisałem wypowiedź MeWa opublikował prawie jednobrzmiącą. Właściwie u mnie jeszcze jest wzmianka o pętlach, więc modek jeśli chce niech usunie moją wypowiedź, jeśli chce, niech zostawi.
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Są ulice, na których ten warunek nie jest spełniony, a autobusy jeżdżą. A moim zdaniem 12 m to nieco za mało. Przy spełnieniu innych warunków - ok, ale samo 12 m to może być mało.MeWa pisze:wewnętrzny promień skrętu min. 12 m;
A to, że nie spełnia nie oznacza wcale, że autobusy takimi nie kursują. Pomiędzy przejechać, a jeździć liniowo jest duża różnica.Jamnik pisze:To, że autobus przejedzie, nie zawsze oznacza, że taka ulica spełnia owe wymagania.
xxx
A jakie przepisy tyczą się minibusów (takich jak na 137, 202 czy 204 )?
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
kolejny argument na likwidację tej bezużutecznej formacji. jedyne za co potrafią ścigać to handel pietruszką i godne napiętnowania (MZ pisze:A Straż Miejska? Faktycznie, jechała tamtędy wczoraj. I tyle. Pojechała dalej.
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
zastanawia mnie jedno - czy ZTM nie może wystosować pisma do Straży Wiejskiej lub ew. do Policji o zajęcie się tą sprawą. nie dość że ludzie łamią podstawowe przepisy ruchu drogowego to dodatkowo zakłócają funkcjonowanie komunikacji miejskiej
PS. ciekawe czy możnaby to podciągnąć pod opłatę dodatkową "za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny" w kwocie 260zł wg taryfy ZTM ??
![:D](./images/smilies/mg.gif)
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"
Kazik - Cztery pokoje![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"
Kazik - Cztery pokoje
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
hmm no może i nie (nie wiem, nie znam się) ale co za róznica czy ruch autobusu uniemożliwia pasażer z ważnym (lub nie) biletem czy ktoś np. stojący na zewnątrz?MZ pisze:MeWa pisze:Ale zdaje się, że ZTM/przewoźnicy mogą obciążyć kosztami zatoru komunikacyjnego, a policja mandatem.Oczywiście, ale raczej nie na podstawie zacytowanego fragmentu z taryfy.
a jeśli ZTM nie może to powinien gnębić Policję i inne służby ciągłymi zgłoszeniami.
z drugiej strony nie rozumiem mieszkańców tych bardzo "warszawskich" osiedli typu Derby. najpierw płaczą że nie ma tam komunikacji a jak już imp puścili autobus to nie może przejechać bo "szanowni" mieszkańcy zastawiają ulicę po której ten autobus kursuje...
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"
Kazik - Cztery pokoje![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"
Kazik - Cztery pokoje
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)