Parametry ulic dla KM

Moderator: Wiliam

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 23 gru 2006, 12:39

Witam

Chciałem się dowiedzieć czy gdzieś są dostępne wymagania
ZTM-u czy też ogólne zalecania co do parametrów dróg i skrzyżowań
jakim powinny odpowiadać trasy autobusów.

Chodzi o szerokości ulic, wielkości skrzyżowań, wymagania co do zatok autobusowych, nawierzchni itp.

Korekta tytułu. (B.)

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 23 gru 2006, 15:52

tomkrt pisze:Chodzi o szerokości ulic, wielkości skrzyżowań, wymagania co do zatok autobusowych, nawierzchni itp.
Sięgnij do książeczki "Wytyczne projektowania ulic" stworzone przez GDDP. Ew. możesz zapytać jakiegoś z kierowców pisujących na forum, czy autobus przejedzie przez jakąś ulicę.
xxx

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 23 gru 2006, 17:26

Hieronim pisze:Ew. możesz zapytać jakiegoś z kierowców pisujących na forum, czy autobus przejedzie przez jakąś ulicę.
To, że autobus przejedzie, nie zawsze oznacza, że taka ulica spełnia owe wymagania. ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 gru 2006, 17:36

wymagania ZTM-u odnośnie układu drogowego z myślą o prowadzeniu ruchu autobusowego:
:arrow: konstrukcja nawierzchni przystosowana do prowadzenia ruchu pojazdów ciężkich;
:arrow: szerokość jezdni dwukierunkowej min. 7 m, szerokość jezdni jednokierunkowej min. 5 m;
:arrow: wewnętrzny promień skrętu min. 12 m;
:arrow: brak progów zwalniających;
:arrow: w miejscach przystanków przelotowych: chodnik lub wysepka przystankowa o wymiarach co najmniej 20 m x 2 m.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

atomek
Posty: 64
Rejestracja: 03 cze 2006, 10:04

Post autor: atomek » 23 gru 2006, 17:43

ZTM określa szczegółowo wymagania co do układu drogowego przeznaczonego do prowadzenia komunikacji zbiorowej:
1. Konstrukcja nawierzchni przystosowana do prowadzenia ruchu pojazdó ciężkich,
2. Szerokość jezdni dwukierunkowej 7m, szerokość jezdni jednokierunkowej 5 m,
3. wewnętrzny promień skrętu min. 12m,
4. brak progów zwalniających
5. w miejscach przystanków przelotowych: chodnik lub wysepka przystankowa o wymiarach 20m x 2m,
6. w przypadku pętli miejsce do postoju autobusu oraz ewentualne miejsce do zawracania autobusów o szerokości jezdni 7m i promieniu skrętu wewnętrznego 12 m.

[ Dodano: 2006-12-23, 17:45 ]
W momencie, gdy pisałem wypowiedź MeWa opublikował prawie jednobrzmiącą. Właściwie u mnie jeszcze jest wzmianka o pętlach, więc modek jeśli chce niech usunie moją wypowiedź, jeśli chce, niech zostawi.

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 23 gru 2006, 18:28

MeWa pisze::arrow: wewnętrzny promień skrętu min. 12 m;
Są ulice, na których ten warunek nie jest spełniony, a autobusy jeżdżą. A moim zdaniem 12 m to nieco za mało. Przy spełnieniu innych warunków - ok, ale samo 12 m to może być mało.
Jamnik pisze:To, że autobus przejedzie, nie zawsze oznacza, że taka ulica spełnia owe wymagania. ;-)
A to, że nie spełnia nie oznacza wcale, że autobusy takimi nie kursują. Pomiędzy przejechać, a jeździć liniowo jest duża różnica.
xxx

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 27 gru 2006, 14:27

Wielkie dzięki za odpowiedź

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 02 mar 2008, 11:31

A jakie przepisy tyczą się minibusów (takich jak na 137, 202 czy 204 )?
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 mar 2008, 12:47

:arrow: Parametry w teorii to jedno, a w praktyce to drugie. Co z tego, że ulica Skarbka z Gór ma odpowiednie parametry, skoro po obu stronach jezdni parkują dziesiątki samochodów. Są tam znaki zakazu zatrzymywania się i postoju, które wszyscy ignorują. Autobusy nie są w stanie minąć się z innymi pojazdami - kierowcy innych aut muszą zjeżdżać na chodnik (jeśli znajdą lukę) albo cofać, żeby przepuścić autobus. A Straż Miejska? Faktycznie, jechała tamtędy wczoraj. I tyle. Pojechała dalej.

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 02 mar 2008, 13:19

MZ pisze:A Straż Miejska? Faktycznie, jechała tamtędy wczoraj. I tyle. Pojechała dalej.
kolejny argument na likwidację tej bezużutecznej formacji. jedyne za co potrafią ścigać to handel pietruszką i godne napiętnowania ( ](*,) ) picie piwa w miejscu publicznym ](*,)

zastanawia mnie jedno - czy ZTM nie może wystosować pisma do Straży Wiejskiej lub ew. do Policji o zajęcie się tą sprawą. nie dość że ludzie łamią podstawowe przepisy ruchu drogowego to dodatkowo zakłócają funkcjonowanie komunikacji miejskiej

PS. ciekawe czy możnaby to podciągnąć pod opłatę dodatkową "za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny" w kwocie 260zł wg taryfy ZTM ?? :D
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 mar 2008, 19:33

hubik pisze:ciekawe czy możnaby to podciągnąć pod opłatę dodatkową "za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny" w kwocie 260zł wg taryfy ZTM?
:arrow: Taryfa ZTM obowiązuje pasażerów, a nie postronne osoby.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 mar 2008, 19:36

Ale zdaje się, że ZTM/przewoźnicy mogą obciążyć kosztami zatoru komunikacyjnego, a policja mandatem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 mar 2008, 19:37

MeWa pisze:Ale zdaje się, że ZTM/przewoźnicy mogą obciążyć kosztami zatoru komunikacyjnego, a policja mandatem.
:arrow: Oczywiście, ale raczej nie na podstawie zacytowanego fragmentu z taryfy.

Awatar użytkownika
hubik
Posty: 197
Rejestracja: 24 lut 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Gocław
Kontakt:

Post autor: hubik » 03 mar 2008, 19:15

MZ pisze:
MeWa pisze:Ale zdaje się, że ZTM/przewoźnicy mogą obciążyć kosztami zatoru komunikacyjnego, a policja mandatem.
:arrow: Oczywiście, ale raczej nie na podstawie zacytowanego fragmentu z taryfy.
hmm no może i nie (nie wiem, nie znam się) ale co za róznica czy ruch autobusu uniemożliwia pasażer z ważnym (lub nie) biletem czy ktoś np. stojący na zewnątrz?

a jeśli ZTM nie może to powinien gnębić Policję i inne służby ciągłymi zgłoszeniami.

z drugiej strony nie rozumiem mieszkańców tych bardzo "warszawskich" osiedli typu Derby. najpierw płaczą że nie ma tam komunikacji a jak już imp puścili autobus to nie może przejechać bo "szanowni" mieszkańcy zastawiają ulicę po której ten autobus kursuje...
"I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Kazik - Cztery pokoje ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 mar 2008, 19:22

hubik pisze:co za róznica czy ruch autobusu uniemożliwia pasażer z ważnym (lub nie) biletem czy ktoś np. stojący na zewnątrz?
taka różnica, że ktoś na zewnątrz nie zawiązuje umowy przejazdu z ZTM...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ