Solaris bÄdzie produkowaĹ tramwaje
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A to porsche bardzo.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
[img]http://www.zw.com.pl/static/img/logo_zw.gif[/img] pisze: Solaris zaproponuje warszawiakom bardzo długie tramwaje
ar 28-02-2008, ostatnia aktualizacja 28-02-2008 10:23
Długie na 65 metrów tramwaje Solarisa mogą pojawić się na stołecznych torach. Składy swoimi rozmiarami biją na głowę wszystkie inne, dziś kursujące po Warszawie.
Rekordowej długości solarisy będą wozić warszawiaków, jeśli firma wygra przetarg.
- Pierwsze takie składy jesteśmy w stanie dostarczyć już wiosną 2009 roku - powiedział "Dziennikowi" prezes firmy Solaris Bus & Coach Krzysztof Olszewski. - Nasze przegubowe wozy będą miały od 24 do 65 metrów - zdradził.
Ten najdłuższy będzie mógł zabrać jednorazowo aż 400 pasażerów. Dla porównania, skład PESY mieści 211 osób, a zwykły dwuwagonowy tramwaj starego typu - 250.
Na zakup 155 tramwajów Warszawa wyda do 2012 roku 1,4 mld zł. - Będziemy startować w ogłaszanych przez miasto przetargach - mówi Olszewski.
Walkę o kontrakt zapowiadają także konkurenci Solarisa. - Wydłużenie naszego przegubowca to żaden problem - mówi Jerzy Korycki z PESY. - Może mieć 43 metry, może także i 60 - dodaje.
Podobnie przekonuje Bogdan Pohl z Cegielskiego: - Nasz tramwaj ma 31 m, ale może mieć więcej - twierdzi. Jego firma niebawem dostarczy stolicy do testów swoją nieskopodłogową Pumę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Normy służące do obliczania pojemności, a Pesa jest na pewno pojemniejsza, ale niestety norma 5os/m2 w stosunku do 7-8os na metr2 ma się nijak
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
a my mamy takie długie przystanki? nie, to w ogóle nie ma sensu przy naszych przydługich trasach z nierównym wykorzystaniem. Chyba że robimy np. oderwaną od reszty sieci linię na Trasie W-Z, z wagonami dwukierunkowymi i "ślepą" końcówką na Wileńskim (a'la Budapeszt - Deak ter i tym podobne) - odpadnie wtedy problem skrętu i 2 różnych przystanków dla wsiadających (23/32 vs 13/26)
- R-9 Chełmska
- Posty: 7794
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- R-9 Chełmska
- Posty: 7794
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
to jest ciekawa i bardzo radykalna koncepcja. mi się jak najbardziej podoba, ale cała dyskusja (jak każda) niestety nigdy nie wykroczy poza sferę gdybania...jasiu pisze:a my mamy takie długie przystanki? nie, to w ogóle nie ma sensu przy naszych przydługich trasach z nierównym wykorzystaniem. Chyba że robimy np. oderwaną od reszty sieci linię na Trasie W-Z, z wagonami dwukierunkowymi i "ślepą" końcówką na Wileńskim (a'la Budapeszt - Deak ter i tym podobne) - odpadnie wtedy problem skrętu i 2 różnych przystanków dla wsiadających (23/32 vs 13/26)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.