Zmiana taryfy - 2008
Moderator: JacekM
A może napiszemy smsy z poparciem dla radnych, albo zaspamujemy strone superexpressu??
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Biletowy bałagan
Amelia Panuszko, Konrad Majszyk 14-03-2008, ostatnia aktualizacja 14-03-2008 21:13
– Podwyżka cen biletów to bubel prawny – ocenia opozycja. Ratusz twierdzi, że wszystko jest w porządku. Gapowicz ma pretekst do niepłacenia kar i sądowych batalii z miastem.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z 2005 roku kara za jazdę bez biletu powinna stanowić 50-krotność ceny zwykłego biletu jednorazowego. W nowej taryfie dla Warszawy taki bilet będzie kosztował 2,80 zł, czyli kara powinna wynosić 140 zł.
Tymczasem radni uchwalili karę na poziomie 150 zł, czyli 50—krotności 3 zł. Właśnie tyle miał kosztować podstawowy bilet w pierwszej wersji uchwały, którą storpedował LiD. Po nacisku lewicowych radnych cena biletu stopniała do 2,80 zł.
Błąd w przegłosowanej w czwartek przez Radę Warszawy uchwale, która podwyższa ceny biletów od czerwca, zauważył radny PiS Jarosław Krajewski. – Co nagle, to po diable – mówi Krajewski. – Radni koalicji PO – LiD przygotowywali zmiany na kolanie podczas przerwy w obradach. Tak powstają buble prawne – ocenia.
– W pierwotnej propozycji bilet miał kosztować 3 zł – mówi radna PO Zofia Trębicka. – Negocjowaliśmy to z LiD-em. Wymyśliliśmy kartę seniora i właśnie owe 2,80 za bilet normalny. Ani my tego nie sprawdziliśmy, ani Zarząd Transportu Miejskiego – przyznaje.
Przewodnicząca Rady Warszawy Ewa Malinowska-Grupińska (PO): – Jeżeli jest to błąd, to na najbliższej sesji 3 kwietnia poprawimy go – zapewnia.
Tymczasem ZTM twierdzi, że wszystko jest w porządku. Prawnicy tej instytucji wskazują w gąszczu przepisów nowelizację prawa przewozowego z 2004 roku, która pozwala radzie miasta ustalać wysokość kar niezależnie od ministerialnego rozporządzenia.
– Planując wysokość kary za jazdę bez biletu, stosowaliśmy przelicznik: 50 razy 3 zł – przyznaje szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Zmiana ceny biletu na 2,80 zł nie wymusza jednak na nas obniżenia kary na 140 zł. Rada Warszawy mogła ustalić dowolną kwotę – upiera się.
W innych polskich miastach też panuje bałagan. Nie ma jednolitej interpretacji przepisów.W Krakowie zwykły bilet jednorazowy kosztuje 2,50 zł, a mandat 100 zł, czyli 40 razy więcej. – Kara może wynosić nie więcej niż 50 razy. Rada Krakowa zdecydowała się więc na 40 razy – twierdzi rzecznik MPK Kraków Marek Gancarczyk. Poznań to jedyne miasto oprócz Warszawy, w którym kara wynosi więcej niż 50-krotność ceny biletu. – Od marca jest to 300 zł, czyli 150 razy więcej – mówi rzeczniczka MPK Poznań Iwona Gadzińska.
Leszek Ruta nie wyklucza, że do czerwca wysokość kary zostanie zmieniona na 140 zł, żeby uniknąć nieporozumień.
----
Michał Suliborski Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
Projekt uchwały podnoszącej ceny biletów został profesjonalnie przygotowany od strony merytorycznej, ale od tej politycznej – po amatorsku. Władze miasta nie zadbały wcześniej o zapewnienie dla tej inicjatywy większości w Radzie Warszawy. Z powodu targów PO ze współkoalicjantem z LiD zapisy były zmieniane w ostatniej chwili. A w takiej atmosferze łatwo o błąd legislacyjny. Na szczęście, jest jeszcze czas na ewentualne poprawki. Pierwsza od siedmiu lat podwyżka cen biletów była konieczna. Warszawa dopłaca z budżetu do komunikacji 60 proc., a Kraków – 30 proc.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
ZTM podał na stwojej stronie nową taryfę: http://ztm.waw.pl/nowataryfa.pdf
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.
Jak rozumiem w strefie I nie ma biletów 30 i 90 dniowych na okaziciela vel ceny sa takie same jak dla strefy 2 (jak wynika z dopisku pod strefą 2)
a to ciekawe ....
ponadto pytanie:
- czy to znaczy że na bilecie 40 minutowym za 2,80 mogę sobie jechac z Pl. Narutowicza do Janek na ten przykład?
a to ciekawe ....
ponadto pytanie:
- czy to znaczy że na bilecie 40 minutowym za 2,80 mogę sobie jechac z Pl. Narutowicza do Janek na ten przykład?
PURA VIDA!
Tak. Bilety na okaziciela są tylko dwustrefowe.mariow pisze:Jak rozumiem w strefie I nie ma biletów 30 i 90 dniowych na okaziciela vel ceny sa takie same jak dla strefy 2 (jak wynika z dopisku pod strefą 2)
Dokładnie.mariow pisze:na bilecie 40 minutowym za 2,80 mogę sobie jechac z Pl. Narutowicza do Janek na ten przykład?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
No to są ciekawe zmiany.mateusz72 pisze:ZTM podał na stwojej stronie nową taryfę: http://ztm.waw.pl/nowataryfa.pdf
Np. opłata manipulacyjna wzrasta z 6,20 zł na 14,00 zł.
opłata za przyjęcie zwrotu biletów wzrasta z 10% na 20% (dobre)
Wprowadzona opłatę za wydanie karty zbliżeniowej w wysokości 10,00 zł (dotychczas darmowa) - tu podwyżka o nieskończoną liczbę procent.
Po co wprowadzono limit czasowy ważności biletu jednoprzejazdowego 120 min
Czyżby PO i LiD chciały zbierać opłaty za korki i opóźnienia w KM
Teraz też tak jest.Po co wprowadzono limit czasowy ważności biletu jednoprzejazdowego 120 min
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.
POdobno zamiarem rady było tylko wprowadzenie kart seniora dla osób z przedziału 65-70 ale w pośpiechu radni mogli uchwalić coś innego.Qbeer pisze:A ja mam takie pytanie co od tej karty seniora. Będą ją musieli kupić wszyscy powyżej 65 roku życia, czy tylko osoby z przedziału 65-70?
Dotychczas zwolnienie osób powyżej 70 roku życia była inną uchwałą niż zatwierdzającą taryfę przewozową.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
733 w kursach przez Parole i Starą Wieś ma maks przejazd z Młochowa 61 minutmariow pisze:to po kiego bilety za 4,20 jednorazowe skoro nawet 60minutowy jest za 4 zł - w godzine raczej sie dotrze do Warszawy kazdą linią podmiejską.pawcio pisze:mariow napisał/a:
na bilecie 40 minutowym za 2,80 mogę sobie jechac z Pl. Narutowicza do Janek na ten przykład?
Dokładnie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Notabene powinna być wprowadzona pewna tolerancja czasowa - korki i warunki drogowe są często nie przewidywalne
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel