SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Sądzę, że kupi to samo, co na lotnisko.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Lepsze to, niż kupowanie szrotu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Owszem, znacznie wyższe. Zgadza się, jest do pokonania, ale trzeba praktycznie od podstaw całą elektrykę robić. I może to mieć odbicie na cenie...humptyangel pisze:Problemem może być napięcie, bo u naszych zachodnich sąsiadów jest chyba inne napięcie niż u nas? Ale ta kwestia wydaje się do pokonania.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bez przesady, taki producent na pewno ma odpowiedni napęd opracowany, w końcu 3000V= występuje w Europie dość często.
Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=? Taką aparaturę na 3000 łatwiej dostosować.
Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=? Taką aparaturę na 3000 łatwiej dostosować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Możliwe. Jednak wolę zakładać wersję pesymistyczną, to wtedy nie ma rozczarowań...inż. Glonojad pisze:Bez przesady, taki producent na pewno ma odpowiedni napęd opracowany, w końcu 3000V= występuje w Europie dość często.
Nie mam zielonego pojęcia...inż. Glonojad pisze:Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Sprawdziłem - ma. Bombardier ma też aparaturę 3000VDC. Podejrzewam jednak, że w przetargu dla SKM wygra producent krajowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wiemy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
W Berlinie maja 750 V, ale z trzeciej szyny (pewnie wiecie). Nie wiem, ale to może stanowić problem bo trzeba by wstawić pantograf na dach-zmiana konstrukcji pudłainż. Glonojad pisze:Nawiasem mówiąc, czy przypadkiem S-Bahn berliński nie miał 750V=? Taką aparaturę na 3000 łatwiej dostosować.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
I nie tylko. W EN57 mamy wejścia niskoperonowe tylko dlatego, że znajdują się oneobok wózków (pomiędzy nimi). W EW60 wysokość wejść była podyktowana głównie koniecznością umieszczenia dwóch wejść na wagon bezpośrednio nad wózkiem, który chcąc - niechcąc swoją wysokość ma...inż. Glonojad pisze:Premo napisał/a:
Cytat:
A czy możliwe e SKM kupi np Stadlera i zamówi sobie bardziej "miejską" wersję?
żeby wyprodukować taką jednostkę nie trzeba jakiś specjalnych przeróbek. Na upartego nawet zwykły kibel może mieć siedzenia pod oknami
Głupoty gadasz. Trzecie drzwi na człon wymagają ponownego przeliczenia wytrzymałościowego pudła.
W tym momencie to już żaden problem. Większość producentów kolejowych ma już w pełni opanowane przekształtniki działające przy 3kV DC, część produkuje lokomotywy wielosystemowe... Wyprdukowanie przekształtnika do jednostki to już nie taki problem.humptyangel pisze:Problemem może być napięcie, bo u naszych zachodnich sąsiadów jest chyba inne napięcie niż u nas?
[ Dodano: 2008-03-29, 16:12 ]
To w takim wypadku nici z planów szybkiego wydłużenia składów na istniejącej linii, boszybko tych nowych nie dostarczą.inż. Glonojad pisze:Sądzę, że kupi to samo, co na lotnisko.
Coś czuję, że te do S2 to może być coś z krajowej produkcji... 18,19WE - kto wie...
Czas jest krótki, pytanie jakie składy KM chcą, bo mogą wyeliminować 14WE, który moim zdaniem są absolutnie niedostosowane do ruchu miejskiego. Dowiedziałem się tego kisząc się na moście średnicowym i patrząc ile ludzi upycha się na minimalnej przestrzeni pasażerskiej. Potem oczywiście wyciskanie się przez drzwi z masą ludzi na W-wie Wsch.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Nie sądzisz że SKM zamówi fabrycznie nowe zespoły, a 14WE jest nowe? Bo dla mnie to modernizacja kibla.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.