Stację Stare Bielany projektował ten sam człowiek, więc kto wie, kto wie...R-9 Chełmska pisze:Szkoda, że bielańskie stacje nie będą budowane z takim polotem...
Stacja metra A-18 Plac Wilsona
Moderator: JacekM
- Petroniusz
- Posty: 658
- Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
- Lokalizacja: Gocław
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Słona cena za garaż widmo nad stacją metra
Jarosław Osowski2008-11-06, ostatnia aktualizacja 2008-11-05 23:02
Jest pomysł na udostępnienie kierowcom zamkniętego na głucho podziemnego garażu nad stacją Plac Wilsona, ale koszty przekraczają 20 mln zł. Byłoby taniej, gdyby w czasie budowy metra Lech Kaczyński nie pożałował kilku milionów na dojazd
Podziemny parking od kilku lat czeka na dokończenie i kierowców
Fot. Filip Klimaszewski / AG
Gotowy na przyjęcie samochodów długi na 100 metrów garaż wciąż jest pusty, bo nie ma do niego podjazdów. Kilka lat temu w sprawie ich budowy miasto prowadziło wielomiesięczne negocjacje z wykonawcą. Ten żądał 10,6 mln, a ratusz proponował najwyżej siedem. W końcu różnica zmalała do 1 mln. - Ktoś jednak przekonał ówczesnego prezydenta Warszawy Lecha Kaczyńskiego, że wykonawca nadal żąda za dużo - przypomina burmistrz Żoliborza Janusz Warakomski.
Kaczyński na przełomie 2004 i 2005 r. sprzeciwił się budowie. Wkrótce po otwarciu stacji wiosną 2005 r. chodniki i uliczki Żoliborza zamieniły się w jeden wielki parking dla samochodów z sąsiednich dzielnic. Może być jeszcze gorzej.
- Kiedy ks. Popiełuszko zostanie błogosławionym, będziemy tu mieć miejsce kultu i jeszcze więcej pielgrzymów. Gdzie zaparkują? Przed kościołem św. Stanisława Kostki już brakuje miejsca - martwi się wiceburmistrz dzielnicy Witold Sielewicz.
Żoliborscy samorządowcy od początku kadencji naciskają na ratusz, by wykorzystać marnujący się garaż dla okolicznych mieszkańców, widzów pobliskiego Teatru Komedia i wszystkich, którzy przyjeżdżają do tej dzielnicy.
Teraz zamierzają od nowa walczyć o budowę dojazdów. Mają świeży pretekst. Zarząd Transportu Miejskiego przysłał im do zaopiniowania koncepcje urządzenia podziemnego parkingu. Aż cztery. W zależności od wariantu miejsce wjazdu (będącego jednocześnie wyjazdem) do garażu zaplanowano przed urzędem dzielnicy, za nim albo w obu miejscach. Droga dojazdowa do podziemnego parkingu w każdej koncepcji prowadzi od strony ul. Kątowej na tyłach pl. Wilsona. Liczba miejsc parkingowych trochę się zmienia w różnych opcjach. W wersji minimum jest ich 170 (nie licząc kilkunastu stanowisk dla niepełnosprawnych i rowerzystów).
Samorząd dzielnicy optuje jeszcze za urządzeniem dodatkowego podziemnego pomieszczenia między urzędem a domem handlowym Merkury. Tam zmieściłoby się kolejnych 60 miejsc postojowych. - A na powierzchni powstałby urządzony plac miejski - pokazują z okien swoich gabinetów obaj burmistrzowie.
Spóźnione o parę lat otwarcie gotowego garażu będzie jednak sporym problemem. Trzeba przekładać podziemne instalacje i wstrzymać ruch tramwajów na ul. Słowackiego, która ledwie trzy lata temu przeszła generalny remont po budowie stacji metra. Mimo to rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko deklaruje: - Chętnie możemy się zająć tą inwestycją, jeśli dostaniemy takie zlecenie od miasta.
Najpoważniejszy problem to jednak koszty. Na inwestycję w zależności od wersji potrzeba dziś od 21,6 mln do 28,8 mln zł. Zaś ratusz zapowiada, że w obliczu kryzysu i malejących wpływów do budżetu będzie zaciskał pasa. - Wiemy, że ten garaż to nie jest interes, który zwróci się szybko, jeśli zwróci się w ogóle - przyznaje burmistrz Sielewicz. - Musi więc zapaść polityczna decyzja ratusza.
Otwarcie parkingu zapowiadała podczas kampanii wyborczej prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Był to drugi punkt w jej programie dla Żoliborza. - Będziemy się starać o zgodę zarządu miasta na tę inwestycję - zapowiada dyrektor biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu Mieczysław Reksnis. - Teoretycznie rozpoczęcie prac jest możliwe w przyszłym roku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Kilka miesięcy temu dość długi okres niedziałały schody przy drugim wyjściu. Wtedy nie było to tak bardzo uciążliwe, bo z tamtego wyjścia korzysta niewiele osób. Ale żeby przez miesiąc nie działały schody najczęściej uczęszczane i najbardziej potrzebne to lekka przesada... Zresztą, jak widać po zdjęciu w poniższym artykule ludzie wyrazili swoją opinię.
http://www.zw.com.pl/artykul/282386,323431.htmlŻycie Warszawy pisze:Nieruchome schody ruchome
mkd 09-01-2009, ostatnia aktualizacja 09-01-2009 14:48
Od miesiąca schody ruchome na stacji metra pl. Wilsona nie działają. Kiedy zostaną naprawione?
O awarii donosi Marcin Gałuszko z "Raportu na gorąco" TVP Warszawa.
Schody ruchome prowadzące na antresolę stacji pl. Wilsona od miesiąca są nieczynne. Stanowi to znaczne utrudnienie zwłaszcza dla starszych pasażerów, którzy skarżą się na niedogodności.
Rzecznik metra warszawskiego Krzysztof Malawko mówi, że popsuta część jest bardzo droga i metro prowadzi negocjacje z jedyną firmą, która może zająć się naprawą.
Części do schodów ruchomych zamontowanych na tej stacji metra mają 3-letnią gwarancję, która się już skończyła.
Dotychczas metro wynegocjowało, że firma wymontuje zepsutą część, sprzeda ją i naprawi schody w ciągu tygodnia.
Pozdrawiam.