Nie mniej istotna jest odpowiedź - żadnej.Ale to 50-70% to jakiej linii dotyczy - to istotne pytanie.
Trasa Łazienkowska i nie tylko
Moderator: Wiliam
Tak. Nie wzięcie pod uwagę potoku Zapłowiecze-Centrum Optyki. Nie wiem, jak w porannym szczycie, ale po południu i w weekendy całkiem poważny potok.Bastian pisze:Jedno z dwojga, albo są niezabieralne, więc mogą się tam nie zatrzymywać, albo mają rezerwę miejsc, wtedy ekspresa tam nie trzeba. Coś w tym nielogicznego?pawcio pisze:Jeżeli 5xx z Zapłowiecza przy CO są przeciążone, to trzeba je odciążyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Mylisz się kolego. Tłum faktycznie może się wylewać na Saskiej z pojedynczych wozów po dłuższej przerwie, kiedy nie jechała żadna 5xx z Politechniki i wtedy to może być np. 60% autobusu. Ale w następnym wozach jadących za chwilę (co zdarza się cały czas, bo nie ma koordynacji) procent wysiadających będzie już malutki, co sumarycznie w dłuższym okresie czasu da nam powiedzmy te 20%.jajcys pisze:Zawsze z autobusów wylewa się tłum ludzi właśnie na Saskiej, na pewno to więcej niż 20%, ale OK, ciekaw jestem co takiego policzysz wracając z uczelniemdegger pisze:Dziś postaram się dokładnie policzyć, gdy będę wracał z uczelni
A na Saskiej 502 zatrzymałoby się tam, gdzie pozostałe linie i byłoby OK.pawcio pisze:Tu się niestety muszę zgodzić.
Dzięki manewrowi przeniesienia 502 na Gocław będzie po prostu większy ścisk w autobusach na Trasie Łazienkowskiej...pozornie pozytywna zmiana dla Gocławian zapewne okaże się pudłem osłabiającym KM i na GCW i na Saskiej.
![Obrazek](http://jajcys.pl/stacja.jpg)
M-1 507 509 N22+N72
Kolego, należy odróżnić różne pory dnia. Rano wozy do strony Płowieckiej przyjeżdzają z ludzmi i się stopniowo napełniają, tak, że faktycznie Saska je dopycha na full. Po południu szczyt jest bardziej rozłożony. Często jadą za sobą 502, 514, 525 i 408. Wówczas w 408 można leżeć już od Politechniki. Ale takie przypadki nie pozwalają twierdzić, że linia jest niepotrzebna.jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Statystycznie tak trafia większość pasażerów.jajcys pisze:OK, więc widać jeżdżąc na trasie Politechnika-Saska zawsze trafiam na ten, z którego większość wychodzi na Saskiej...wnioskując z Waszych wypowiedzi autobusy, z których wychodzi "tylko" 20% są mało zapełnione...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
OK, mówiłem o sytuacji, w której nic oprócz trasy 502 się nie zmieniapawcio pisze:Niekoniecznie. Musiałyby zostać spełnione tylko następujące warunki:
1. Koordynacja rozkładów na Ostrobramskiej, przede wszystkim poza szczytem.
2. Silne 502 przez cały Gocław, tak, aby zminimalizować przesiadki na Saskiej.
3. Silne E-7 przez Co, aby odciążyć pozostałe 5xx.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak mówiłem, 502/514 często ratowały sytuację wieczorami. Będę się powtarzać, tu po zmianie trasy 502 też będzie syf.kozioł pisze:całe szczęście 502 kursuje nieczęsto, a pozatym jest chyba celowo niezkordynowana z innymi liniami na TŁ i Ostrobramskiej
ZTM powinno wyrownac kursowanie linii 514,515,520,525 wieczorami. W praktyce w godzinach 21-22 są czasami odstępy ok. 25min, po 1 maja bez zmian będzie wieelki syf.
![Obrazek](http://jajcys.pl/stacja.jpg)
M-1 507 509 N22+N72