Rondo Babka - organizacja ruchu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 12:18

Rosa pisze:Jak to powiedział Setiemu człowiek z WRD "po wjezdzie na skrzyzowanie(czarna kreska na mapie) przestaja obowiazywac poziome znaki przed samym rondem,a zaczynaja te obrysowane pasy na "rondzie".
Bzdura do kwadratu. Jak oznakowanie sprzed skrzyżowania nakazujące jazdę z danego pasa w danym kierunku może przestać obowiązywać nagle na skrzyżowaniu? Ten człowiek nie miał pojęcia, o czym mówił. Rondo jest to skrzyżowanie takie jak każde inne. Na jakim innym skrzyżowaniu przestają obowiązywać kierunki ruchu wyznaczone przez oznakowanie przed skrzyżowaniem? Podaj mi przykład. Jak już opisywałem dwie sytuacje, gdzie oznakowanie na samym skrzyżowaniu umożliwia inny kierunek ruchu, niż wyznacza Ci oznakowanie przed skrzyżowaniem i zawsze wtedy, jeśli pojedziesz niezgodnie z wyznaczonym kierunkiem ruchu - łamiesz przepisy i jeśli bezpośrednio (nie pośrednio) to powoduje kolizję - jesteś sprawcą.

Wytłumacz mi i wszystkim w takim razie wg Twojego toku rozumowania, po co są te strzałki na jezdni przed wjazdem na skrzyżowanie? Na każdym innym skrzyżowaniu wyznaczają one kierunek ruchu, a tutaj są dla żartów?
Rosa pisze:Tych pasów nie wymalowano dla hecy ale po to aby pokazac kto ma kogo tam przepuścić.
Pisałem już, po co tak wymalowano te pasy na rondzie. Może powtórzę i opiszę dokładniej. Tutaj pasy ruchu ciągów pn-pd i wsch-zach niejako "nakładają się" na siebie. Sytuacji takiej nie ma na innych skrzyżowaniach z wyspą centralną. Np. na patelni pasy ruchu pojazdów jadących prosto Marszałkowską nie nakładają się z pasami ruchu pojazdów jadących prosto Alejami. Na Babce niestety pasy ruchów poszczególnych ciągów się nakładają, co powoduje, że nie da się tak namalować pasów na skrzyżowaniu, aby sytuacja była w 100% jasna.
Obecne oznakowanie poziome jest korzystniejsze niż poprzednie, ponieważ nie wywołuje konsternacji wśród kierowców pojazdów jadących prosto w momencie opuszczania przez nich skrzyżowania, tzn. "czy oby na pewno można zjechać ze skrzyżowania z lewego pasa". Mniej istotny ze względów bezpieczeństwa i płynności ruchu jest fakt, że te pasy zjazdowe niejako "przecinane są" przez pojazdy jadące prosto po wjeździe na skrzyżowanie. Tutaj właśnie sytuację regulują kierunki ruchu wyznaczone przed skrzyżowaniem oraz sygnalizacja świetlna, która uniemożliwia sytuację, kiedy dwa ciągi są w tym samym momencie w tym samym miejscu na skrzyżowaniu. Dodatkowo oznakowanie to sprawia, że w momencie niesprawnej sygnalizacji, kiedy dwa ciągi się jednak spotykają, pierwszeństwo mają zjeżdżający ze skrzyżowania, a nie wjeżdżający, co upłynnia ruch.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 kwie 2008, 12:32

Chcesz jeździc po swojemu, prosze bardzo, ale uprzedzam że w razie stłuczki bedziesz uznany conajmniej współwinnym.
Dłużej to można o tym gadac tak jak Paweł pisał, przy jakims piwku :)

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 15 kwie 2008, 12:40

Na Babce niestety pasy ruchów poszczególnych ciągów się nakładają, co powoduje, że nie da się tak namalować pasów na skrzyżowaniu, aby sytuacja była w 100% jasna.
Ależ oczywiście, że się da, opisałem to kilka postów wcześniej.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 12:41

Rosa pisze:Chcesz jeździc po swojemu, prosze bardzo, ale uprzedzam że w razie stłuczki bedziesz uznany conajmniej współwinnym.
Dłużej to można o tym gadac tak jak Paweł pisał, przy jakims piwku :)
Nie będę współwinnym, bo nie ja jestem winny tego zdarzenia nawet w 1%. Gdyby było tak jak piszesz, to doszłoby do sytuacji absurdalnej, że kierowca chcący skręcić w prawo z Okopowej w Jana Pawła mógłby wykonać ten manewr lewym pasem i jeszcze na dodatek wszyscy jadący pasami środkowymi i prawymi prosto musieliby go przepuścić :D Jaki sens miałaby taka organizacja ruchu z punktu widzenia płynności i bezpieczeństwa na każdym innym skrzyżowaniu, kiedy z lewego pasa możnaby skręcać w prawo, a jadący prosto musieliby go przepuścić? Bzdura do kwadratu.

Semi
Posty: 10
Rejestracja: 13 kwie 2008, 23:10

Post autor: Semi » 15 kwie 2008, 12:42

Niestety nic nie ustalimy.
W samym WRD spotkalem 2 ludzi i kazdy reprezentowal jedna strone konfliktu.

Podobnie moze byc podczas stluczki...zalezy na kogo trafimy z drogowki.
Oczywiscie zawsze mozna isc do sadu.

Ja sie nie podejmuja zajmowac zadnej ze stron.
Natomiast jak pierwszy raz zobaczylem strzalki to interpretowalem to tak jak Nazgul.
Teraz nie wiem..i chyba nikt nie wie.
Pozdrawiam.

Ps.Nazgul

Takie wlasnie byly intencje Inzyniera ruchu drogowego/ludzi co to projektowali.
Z tym ze te pasy "nieco" wprowadzily zamieszania/interpretacji.
I teraz jest jak jest.

Ja omijam srodkowy pas i tyle.

Wiec albo niech wywala te strzalki(bo zwolennicy drugiej wersji i tak ich nie uznaja).
Albo wprowadza cos co powie kierowca ze nie patrzec na pasy.

Jak zaproponowalem inzynierowi wywalic strzalki to powiedzial ze bedzie chaos na skrzyzowaniu.

Dal przyklad srodkowego i tym bardziej wewnetrznego pasa umozliwiajacego skret na najblizszym zjezdzie.

Jednak jak polozylem nacisk na kwestie ze srodek i lewa..jada swoimi pasami..to tez mu bylo to ciezko wytlumaczyc.

I tak samo jak z WRD stwierdzilismy ze prawy..na prawo..a wewnetrzny prosto i dalej...najbezpieczniej.

Ps2 Zapomnialem dodac ze inspektor z WRD proponowal zostawic prawy tylko do skretu w najblizszy znajzd..i wtedy nie powstanie sytuacja o przepuszczaniu lewej strony..ale wskazalem ze srodkowi moze zajechac ten z wewnetrznego..to sie wtedy poddal i odeslal mnie do inzyniera :P


Poprostu interpretacja jazdy zgodnie z pasami jest ok..do miejsca gdy zobaczymy ze skrajny lewy moze skrecac na najblizszym zjezdzie...a nawet powiem wiecej powinien bo tak wskazuje jego obrysowanie...ma przerywana jak reszta ruchu..ale jednak tak zwana czysta trasa prowadzi go w lewo...to absurd :)

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 12:51

desert_eag pisze:
Na Babce niestety pasy ruchów poszczególnych ciągów się nakładają, co powoduje, że nie da się tak namalować pasów na skrzyżowaniu, aby sytuacja była w 100% jasna.
Ależ oczywiście, że się da, opisałem to kilka postów wcześniej.
Twój pomysł niczego nie rozwiązuje, bo wjeżdżając na skrzyżowanie środkowym pasem i jadąc prosto i tak "przecinasz" lewy pas zjazdowy.

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 15 kwie 2008, 12:57

Nazgul pisze: Twój pomysł niczego nie rozwiązuje, bo wjeżdżając na skrzyżowanie środkowym pasem i jadąc prosto i tak "przecinasz" lewy pas zjazdowy.
Ależ skąd? Tak jak napisałem, w założeniu KAŻDY pas przechodzi tuż przed kolejnym wylotem w pas po jego prawej stronie. Oznacza to, że z pasa prawego będzie można skręcić tylko w prawo i to jest ta niewielka wada takiego oznakowania. Skrajnie lewy pas rozpoczynałby się przy każdym wlocie.
Szkoda, że nie potrafię tego narysować ale spróbuję zrobić szkic i Wam zeskanować.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 kwie 2008, 13:06

Wadą tego rozwiązania byloby to że Okopowa traciłaby wtedy 1 pas, wiadomo że nikt nie skręca w Jana Pawła więc kierowcy musieliby się ustawiac jedynie na środkowym i lewym pasie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 kwie 2008, 13:30

Okopowa przez Powązkowską też ma tylko dwa pasy na wprost.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 13:37

Semi pisze:Wiec albo niech wywala te strzalki(bo zwolennicy drugiej wersji i tak ich nie uznaja). Albo wprowadza cos co powie kierowca ze nie patrzec na pasy.
Nie ma czegoś takiego, jak "nie uznawanie" strzałek, to jest nakaz jazdy. Oznakowanie na skrzyżowaniu pozwala Ci pojechać zgodnie z wyznaczonym kierunkiem jazdy, a że pozwala pojechać też inaczej, to nie ma znaczenia (podawałem przykłady inne takich sytuacji). Może zacznijmy sobie nie uznawać strzałek na wszystkich skrzyżowaniach...
Semi pisze:Jak zaproponowalem inzynierowi wywalic strzalki to powiedzial ze bedzie chaos na skrzyzowaniu.
Miał rację, doszłoby do absurdu, że każdy by jechał gdzie chciał i możnaby skręcać z lewego pasa w prawo z pierwszeństwem przejazdu!

[ Dodano: 2008-04-15, 13:39 ]
pawcio pisze:Okopowa przez Powązkowską też ma tylko dwa pasy na wprost.
Wg interpretacji przepisów kolegi Rosy - trzy, bo można pojechać prosto z pasa trzeciego od prawej, bo pozwala nam na to oznakowanie na skrzyżowaniu, bo to sprzed skrzyżowania już przecież nie obowiązuje...

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 kwie 2008, 13:46

Tak sobie czytam tę dyskusję i czytam... i skłaniam się ku poglądowi Nazgula, bo wydaje mi się najbardziej logiczny.... Ostatnio rzadko bywam w tym rejonie i nie wiem, jak zachowują się inni kierowcy...

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 15 kwie 2008, 14:07

Dobra wiedziałem że kiedyś o tym było w Turbo
"Komentarz dotyczył rozwiązań z W-wy na rondzie Babka zwanych przez młodszych Radosława. Z racji duzych korków jakie tam wystepowały wymalowano tam unikalne ( nie spotkałem się z takim nigdzie indziej ) oznakowanie poziome. Wg występującego i przedstawiającego zasady ruchu na tym rondzie insp Pasiecznego na tym WYJĄTKOWYM rondzie pierwszeństwo mają pojazdy z lewej strony. Wg zasad dotychczas obowiązujących tj pierwszenśtwo przy poruszaniu się wokół ronda miał do tej pory ten kto znajdował się na skrajnym pasie. Policjant oświadczył że teraz jest odwrotnie i pierwszeństwo ma pojazd ze środkowego pasa."

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 14:19

Rosa pisze:Dobra wiedziałem że kiedyś o tym było w Turbo
"Komentarz dotyczył rozwiązań z W-wy na rondzie Babka zwanych przez młodszych Radosława. Z racji duzych korków jakie tam wystepowały wymalowano tam unikalne ( nie spotkałem się z takim nigdzie indziej ) oznakowanie poziome. Wg występującego i przedstawiającego zasady ruchu na tym rondzie insp Pasiecznego na tym WYJĄTKOWYM rondzie pierwszeństwo mają pojazdy z lewej strony. Wg zasad dotychczas obowiązujących tj pierwszenśtwo przy poruszaniu się wokół ronda miał do tej pory ten kto znajdował się na skrajnym pasie. Policjant oświadczył że teraz jest odwrotnie i pierwszeństwo ma pojazd ze środkowego pasa."
Zdanie wyrwane z kontekstu. W każdym bądź razie komentarz słuszny w ujęciu ogólnym, pierwszeństwo mają faktycznie pojazdy z lewej strony (zjeżdżający ze skrzyżowania). Pełna zgoda. Szkoda natomiast, ze nie ma w ogóle mowy o nakazie ruchu w danym kierunku z danego pasa i o sygnalizacji świetlnej i komu gdzie można zjechać ze skrzyżowania.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 15 kwie 2008, 14:38

Dodam jeszcze jedno od siebie. Problemów może by było mniej dodatkowo z jednego powodu. Na typowych skrzyżowaniach z wyspą centralną jak jedziesz na wprost na wprost to jesteś niejako prowadzony liniami przerywanymi, na Babce tego akurat brakuje (jadąc na wprost musisz przeciąć llinię przerywaną - co budzi skojarzenia, iż zmieniasz pas) i myślę, iż stąd m.in dyskusja, przyznam, iż dopiero teraz jak popatrzyłem z okna na oznakowanie przy NŚ/Al.Jer. to uzmysłowiłem sobie czym w oznakowaniu poziomym te dwa skrzyżowania się różnią.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 15 kwie 2008, 17:20

Kra pisze:Dodam jeszcze jedno od siebie. Problemów może by było mniej dodatkowo z jednego powodu. Na typowych skrzyżowaniach z wyspą centralną jak jedziesz na wprost na wprost to jesteś niejako prowadzony liniami przerywanymi, na Babce tego akurat brakuje (jadąc na wprost musisz przeciąć llinię przerywaną - co budzi skojarzenia, iż zmieniasz pas) i myślę, iż stąd m.in dyskusja, przyznam, iż dopiero teraz jak popatrzyłem z okna na oznakowanie przy NŚ/Al.Jer. to uzmysłowiłem sobie czym w oznakowaniu poziomym te dwa skrzyżowania się różnią.
Nazgul pisze:Tutaj pasy ruchu ciągów pn-pd i wsch-zach niejako "nakładają się" na siebie. Sytuacji takiej nie ma na innych skrzyżowaniach z wyspą centralną. Np. na patelni pasy ruchu pojazdów jadących prosto Marszałkowską nie nakładają się z pasami ruchu pojazdów jadących prosto Alejami. Na Babce niestety pasy ruchów poszczególnych ciągów się nakładają, co powoduje, że nie da się tak namalować pasów na skrzyżowaniu, aby sytuacja była w 100% jasna.

ODPOWIEDZ