401 - dzielić, czy nie?

Moderator: Wiliam

SP45-166
Zbanowany
Posty: 361
Rejestracja: 22 mar 2006, 11:16
Lokalizacja: ZTM to imbecyle!!!

Post autor: SP45-166 » 22 maja 2008, 23:34

Fikander pisze:Ja w ogóle tak swoją drogą nie rozumiem płaczu o 401 na Ursynów. Ani to nie realizowało specjalnie przydatnego połączenia międzydzielnicowego, zaliczając opłotki osiedla i to te przyzwoicie skomunikowane z metrem, w związku z czym woziło muchy na Ciszewskiego i Jastrzębowskiego, a używanie czerwonej okresówki jako dowozu do SGGW z metra Służew to strzelanie z armaty do komara - to połączenie powinna realizować punktualna linia o krótkiej trasie i wysokiej możliwości manipulacji częstotliwościami w ramach dostosowywania podaży do mikroszczytów popytowych - na przykład, zastanówmy się, może 193? :D
Chciałbym zauważyć że z Ursusa, Włoch i Jelonek sporo osób dojeżdżało 401 na studia na SGGW :) Obecnie się przesiadają. I tak jak pisze geograf- tu nie chodzi o płacz z Ursynowem, a raczej o sensowne zakończenie linii i nie robienie z niej transatlantyka jakim jest teraz.
Za to mój pomysł z dodatkową linią w relacji Marysin-Mokotów jest nieprzypadkowy. Chodzi o dodatkowe odciążenie wozów z 401 czy 189 w ciągu Galeria-Bełdan-Al. Lotników-Metro Służew-Nowoursynowska, przy okazji załatwiania linii na trasę S i Marysin. Kto jechał ten wie :P Tam wręcz jest pole do popisu dla linii 389 (coś a'la 394 na Służewiu tyle że dojazd do metra) w relacji Bokserska- Galeria-Bełdan-Al. Lotników-Metro Służew- Nowoursynowska- Ursynów Płd/Stegny. I w przeciwieństwie do 394 takie 389 jeździłoby pełne :D Tam każdy przystanek generuje potoki niemalże jak ZP Metro Centrum :P
Pogrążacie się coraz bardziej!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 maja 2008, 23:37

193 spełnia taką rolę, tylko bez Galerii.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 maja 2008, 23:51

SP45-166 pisze:Chciałbym zauważyć że z Ursusa, Włoch i Jelonek sporo osób dojeżdżało 401 na studia na SGGW :) Obecnie się przesiadają.
No zwłaszcza z Włoch i Jelonek ten dojazd 401 był do tej pory bezprzesiadkowy. :D Nie róbmy tragedii z jednoperonowej przesiadki w często kursującą linię.
SP45-166 pisze:a raczej o sensowne zakończenie linii
I naprawdę uważasz dotychczasową końcówkę 401 za sensowną? :-s
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 23 maja 2008, 11:50

Fikander pisze:Oj, Tomek, piszesz, jakbyś ludzi nie znał. Muchowóz 436 po przekwalifikowaniu w całodzienne 504 zyskał na zapełnieniu przez cały dzień.
Zgadza się :P Dziś miałem okazję na Ursynów jechać 504 i wracać tą samą linią i co prawda w kierunku Ursynowa pasażerów było mniej więcej tyle by zapełnić 4/5 miejsc siedzących w solówce za to w drugą już stronę nie dało rady usiaść i sporo osób stało. Myślałem, że wysiądą najpóźniej przy Novotelu a tu niespodzianka. W autobusie pojawiło się jeszcze więcej pasażerów ;) Czyżby jechali do Zawiszy ? :>
Z drugiej strony brak korków na Marynarskiej przyczynił się do większego zainteresowania 504 ;)
Jak kiedyś miasto poradzi sobie z odkorkowaniem tej ulicy to 504 może liczyć na spore powodzenie :D

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 04 cze 2008, 21:54

Rezygnuję z tramwajów w centrum na rzecz 401 (ale tylko wtedy kiedy nie mam nic do załatwienia w centrum) i jeżdżę 401. luźno i wygodnie już od Taśmowej, jak sie trafi niskopodłogowiec to można i muzyki posłuchać, gorzej jak jakiś ikarus - wtedy słuchawki robią za korki w uszach, ale czas przejazdu jest taki sam, tyle ze za oknem ładne widoki (były by ładniejsze gdyby szyby były czystsze). Jedynie straszny jest węzeł przesiadkowy na płowieckiej! I w ogóle to 401 powinno na wiatraczna jeździć :razz:
Obrazek

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 cze 2008, 0:34

Ostatnimi czasy częściej jeżdżę linią 401 o różnych porach i muszę przyznać, że linia nabiera tempa. W szczycie, a nawet troszkę już poza szczytem, bo ok. 10, w obu kierunkach brak miejsc siedzących w przegubowcu. W międzyszczycie trochę gorzej, ale tylko na odcinku Marysin - Służew, bo już od Służewia do Ursusa jeździ pełna również poza szczytem =D>

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 08 cze 2008, 13:41

BJ.2052 pisze:bo już od Służewia do Ursusa jeździ pełna również poza szczytem =D>
Nigdy nie narzekała na brak pasażerów na tym odcinku :roll:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 08 cze 2008, 13:57

Natomiast narzeka na brak pasażerów na odcinku od Służewca do Marysina.W końcu trzeba
coś zrobić z tą linią,albo zmienić trasę na tym odcinku,skrócić może na Gocław Wiatracznej lub trochę wcześniej może na Stegnach. :-k .Warto pomyśleć o utworzeniu 401 w linię całotygodniową np. 524.W tedy 401 skrócić do Stegien puścić tylko w szczycie co 15 minut razem z 524. =D> z taką samą częstotliwością. ;-)

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 08 cze 2008, 14:12

Wystarczy skrocic 401 do odcinka: ...-Walbrzyska-Rolna-Metro Wilanowska, uruchomic 402 na solowkach na trasie Metro Wilanowska-Modzelewskiego-Lotnikow-Walbrzyska-jak 401 na prage (np. Marysin). Warunkami do powodzenia odcinka sluzew-praga sa: buspasy na Sikorskiego-Dolina, skonczenie budowy Trasy S i Marsa, oraz terminal przesiadkowy tramwajowo-autobusowy przy nowym rondzie przy ZP Plowiecka. Bez tych rzeczy ta trasa nigdy nie bedzie popularna, co widac po tylu miesiacach, tzn. kazdy widzi tylko nie ZTM.

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 08 cze 2008, 14:16

Należy zlikwidować 401 i uruchomić nową linię 524. :-k

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 08 cze 2008, 14:20

Skrót na i wiatraczną by sporo dał, a skąd ten pomysł bo nie raz wysiadam z grupa pasażerów jadących czymkolwiek idących na przystanek dla 401 w kierunku Ursusa. Brak wygodnej przesiadki eliminuje tę linię.
Ucałotgodniowienie też by mogło pomóc, podzielenie linii - tylko gdzie byłby południowy kraniec dla 401A? bo dla 401B to pewnie wróciło by w okolice SGGW.

Albo jeszcze inaczej
148 przekształcić w 528 przejeżdżające przez ZP PŁOWIECKA tak jak 401 na PORT LOTNICZY (skręt w lewo przy węźle Rzymowskiego), i dalej najkrótszą droga na Lotnisko. Zamiast 148 na południu Warszawy linia o znaczeniu lokalnym 218 czy coś takiego...
Stare 401 przywrócić na wcześniejszej trasie na SGGW.
W ten sposób:
Zachowujemy połączenie Wiatraczna - Lotnisko, Obcinamy pustrzy odcinek 401, 401 wraca ku uciesze studentów na SGGW. Wymagało by to trochę wozów ale przecez zawsze można pokombinowac z 218 i 306.
luźne projektowanie :)
Obrazek

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 08 cze 2008, 14:30

TO trochę za dużo kombinacji będzie.Najlepsza alternatywa to skrócenie 401 na Ursynów kursy tylko w szczycie co 15 minut.Następnie uruchomienie całotygodniowej linii 524 wprowadzając koordynację rozkładu z 401 co 15 minut w szczycie poza szczytem co 15 w święto co 20 minut.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 08 cze 2008, 14:37

524 nie było by złe, jednak nadal pozostają lipne, niebezpieczne i niewygodne przesiadki na płowieckiej.
Obrazek

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 08 cze 2008, 14:45

Po wybudowanie ronda przy Płowieckiej popularność linii 401 może wzrosnąć a w tedy można pomyśleć o całotygodniowej linii 524. =D>

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 08 cze 2008, 15:55

Ryoga pisze: [...]Obcinamy pustrzy odcinek 401[...]
Wybacz, boli. :-#

Zablokowany