[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Prosubordynator
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2005, 23:07
Lokalizacja: dokąd

Post autor: Prosubordynator » 25 gru 2005, 17:01

Podjemujecie tutaj ważne tematy, a tym czasem w inych miastach komunikacja też kuleje. W Radomiu nie ma żadnej lini przyspieszonej.

Co sądzicie o takich propozycjach:
50 : Firlej, Warszawska - Malczewskiego - Traugutta - PKP - 25 Czerwca - Żeromskiego - Lubelska - Lotnisko tanich linii lotniczych

51 : M1 - Słowackiego, 3-maja - Kelles Krauza - Malczewskiego - Wałowa - Wierzbicka - Oś. Poludnie.

52: Prędocinek - Jana Pawła 2 - tunelem do dworca - Trałgutta - Sienkiewicza - 3 maja - Struga - Garbarnia.


Przeniesione i dodany tag miasta do tematu
f.
Załączniki
rad_lin.gif
rad_lin.gif (10.4 KiB) Przejrzano 18512 razy
Wszystkie misie jedzą ptysie. A kto ptysi nie jada niech spada.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 gru 2005, 17:18

chyba zły dział :wink:
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 25 gru 2005, 22:50

Prosubordynator pisze:Trałgutta

A któż to był :?: :mrgreen:
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 27 gru 2005, 9:10

:arrow: Pozwolę sobie na jeden mały komentarz, żeby udowodnić bezsens tego projektu, którego autor najwidoczniej w ogóle nie zna radomskich ulic i potrzeb komunikacyjnych. Linia przyspieszona do Garbarni woziłaby tam powietrze. Obecnie jeździ tam (tylko wybranymi kursami - 9 razy w dni powszednie i 2 razy w świąteczne) linia 10. Rzadko kiedy kogoś tam wozi, więc ona sama jest tam mało potrzebna. Forumowicze, którzy byli w Radomiu, pamiętają zapewne odcinek trasy po betonowych płytach. To właśnie ten fragment. To tak, jakby w Warszawie zaproponować linię pospieszną do oczyszczalni Czajka. Najpilniejszą potrzebą w Radomiu jest obecnie uruchomienie bezpośredniego połączenia między dużymi osiedlami Gołębiów i Południe. I to tyle w tym wątku...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 sty 2006, 22:24

Może tramwaj wg. d. projektów? Niestety, jedyna wzmianka nt. niedoszłego radomskiego tramwaju jaką znalazłem jest mocno niekompletna. Nie ma słowa o projektowanych wówczas trasach a jedynie o dwóch po NRDowskich składach T4+B4, znajdującymi sie swego czasu na terenie Radomia.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 sty 2006, 10:35

TLG pisze:Może tramwaj wg. d. projektów?
:arrow: Obawiam się, że to nierealne. Po pierwsze: miasta na to nie stać, po drugie: ówczesne koncepcje nijak nie przystają do obecnych realiów, a modyfikacja też do najłatwiejszych nie należy.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sty 2006, 21:38

No to można jeszcze pomyśleć o prywatnym operatorze. Pytanie tylko czy znajdzie sie koncern, któremu sie to opłaci: zarówno budowa infrastruktury jak i zakup taboru. Osobiście bym w to wątpił, ale kto wie...?
15/12/2005-12/7/2019

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 sty 2006, 22:28

TLG pisze:No to można jeszcze pomyśleć o prywatnym operatorze. Pytanie tylko czy znajdzie sie koncern, któremu sie to opłaci: zarówno budowa infrastruktury jak i zakup taboru. Osobiście bym w to wątpił, ale kto wie...?
nie, nijak sie to nie opłaci Radom nie przekracza pewnej masy krytycznej potrzebnej do opłacalnosci budowy sieci tramwajowej
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2006, 22:29

TLG pisze:No to można jeszcze pomyśleć o prywatnym operatorze. Pytanie tylko czy znajdzie sie koncern, któremu sie to opłaci: zarówno budowa infrastruktury jak i zakup taboru. Osobiście bym w to wątpił, ale kto wie...?
Wydaje mi się, ze czymś takim prędzej powinny zaintersować się Kielce.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sty 2006, 22:48

Sprawa kieleckiego tramwaju jak na razie jest w zawieszeniu. Tak samo jak w Radomiu jest to jak na razie nieopłacalne.Na razie nie oznacza, że w przyszłości nie będzie. Kielce są miastem wojewódzkim i mimo, że powoli to jednak sie rozwijają. Byłem w miejscu, gdzie planowano koniec linii A i zajezdnie. Osiedle jest duże, powstają na razie nieliczne nowe inwestycje. Ale to sie może zmienić. Kieleccy miłośnicy uważają, że Kielce bardziej powinny zainteresować sie regionalnym transportem kolejowym.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 02 sty 2006, 22:49

Kiedyś czytałem, ze projekt linii tramwajowej w Kielcach powstał już w PRLu....i że zebrano skąłdki i przeznaczono je na zakup autobusów.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 sty 2006, 22:52

TLG pisze:Sprawa kieleckiego tramwaju jak na razie jest w zawieszeniu. Tak samo jak w Radomiu jest to jak na razie nieopłacalne.Na razie nie oznacza, że w przyszłości nie będzie. Kielce są miastem wojewódzkim i mimo, że powoli to jednak sie rozwijają. Byłem w miejscu, gdzie planowano koniec linii A i zajezdnie. Osiedle jest duże, powstają na razie nieliczne nowe inwestycje. Ale to sie może zmienić. Kieleccy miłośnicy uważają, że Kielce bardziej powinny zainteresować sie regionalnym transportem kolejowym.
akurat Kilece to MSZ średnio powaznie do sprawy tramwaju podeszły, bo kupowanie juz w założeniu uzywańców mija się z celem i to nawet nie dlatego, że takie wagony zaraz pociagna za soba wyższe koszty, tylko po prostu biednych nie stac na tanie rzeczy i jeżeli na etapie planów chca tak oszczędzac, to nie wyszloby im to na dobre
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sty 2006, 22:56

A czego to nie planowali za PRLu...Szybkie tramwaje w Tarnowie, tramwaje w Zielonej Gorze (później trolejbusy), metro we Wrocławiu o ile dobrze pamiętam. I pewnie kilka innych wynalazków jakby dokładniej poszukać
akurat Kilece to MSZ średnio powaznie do sprawy tramwaju podeszły, bo kupowanie juz w założeniu uzywańców mija się z celem i to nawet nie dlatego, że takie wagony zaraz pociagna za soba wyższe koszty, tylko po prostu biednych nie stac na tanie rzeczy i jeżeli na etapie planów chca tak oszczędzac, to nie wyszloby im to na dobre
Od czegoś trzeba zacząć niestety. U nas jeszcze za wcześnie by takie miasto jak Kielce mogły sobie pozwolić by zlecić koncernowi budowe linii, infrastruktuwy i dostawe taboru w jednym kontrakcie (tak, jak sie to robi w miastach bogatych Europy Zachodniej). Z pewnością gdyby zlecić to Alstomowi to Kielce dostyałyby najnowocześniejszą w Polsce sieć, obsługiwaną Citadisami 300, zaprojektowanymi przez najlepszych stylistó. Ale Kielc na to nie stać.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 03 sty 2006, 9:46

R-11 Kleszczowa pisze:Kiedyś czytałem, ze projekt linii tramwajowej w Kielcach powstał już w PRLu.
:arrow: I w Kielcach, i w Radomiu mniej więcej w tym samym czasie tramwaje planował prof. Michał Kelles-Krauz. Jednak w tych planach więcej było science-fiction niż realizmu. Nic zatem dziwnego, że nic z tego nie wyszło, nawet wtedy, gdy była taka możliwość, czyli w latach 70-80-tych. (budowy nowych osiedli i zakładów).

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 lip 2009, 17:10

Wrzucę tu, bo nie ma sensu robić nowego tematu:
MójRadom.pl pisze:Miejska nie ma wakcji
26.06.2009.
Dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej. W czasie wakacji autobusy będą jeździć według "zwykłych" rozkładów jazdy.
Postanowiliśmy nie wprowadzać wakacyjnych rozkładów, by jeszcze bardziej nie komplikować życia radomianom - tłumaczy zastępca dyrektora MZDiK w Radomiu Kamil Tkaczyk. Jego zdaniem pasażerowie i tak mają prawo czuć się rozdrażnieni, bo ze względu na roboty drogowe prowadzone w wielu rejonach miasta, co jakiś czas organizowane są objazdy, przenoszone przystanki itp. - A harmonogram prac, które będą wykonywane na kolejnych ulicach w najbliższych miesiącach wskazuje, że tych utrudnień przybędzie - przyznaje dyr. Tkaczyk.

Największe czekają zarówno zmotoryzowanych, jak i pasażerów komunikacji miejskiej w związku z zamknięciem ul. 1905 Roku i jej skrzyżowania z Młodzianowską. - Przetarg na roboty powinien być rozstrzygnięty do końca lipca i wtedy zaraz po podpisaniu umowy ze zwycięzcą przetargu obie ulice zostaną zamknięte dla ruchu. I to aż na rok! - wyjaśnia K. Tkaczyk.

(bdb)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ